“ארץ מפלגת”: מערכון על גיוס חרדים ב’ארץ נהדרת’ עורר סערה

גולשים רבים הגיבו במתקפה נגד מערכון של התכנית 'ארץ נהדרת' שלעג לחרדים, ומנגד רבים תמכו בעורכי התכנית • העיתונאי רן בוקר מאתר ynet הגיב: "ארץ מפלגת" • העיתונאי דוד ורטהיים, עורך וואלה ברנז׳ה: "‏מערכון מושלם. ככה עושים טלוויזיה עם אמירה"
אבי כץ
ו' אדר א' התשפ"ד / 14.02.2024 23:20

מערכון של התוכנית ‘ארץ נהדרת’ ששודר הערב (רביעי) בקשת 12 על נושא גיוס חרדים עורר סערה ברשתות החברתיות.

מתי הבחירות לעירייה? היכן מבררים אם אני רשום בפנקס הבוחרים?

במערכון הוצגו מודיעי נפגעים במדי צה”ל כשהם דופקים על דלת משפחה חרדית ברחוב ז’בוטינסקי בבני ברק. לאחר הנקישות בדלת פתח גבר חרדי.

כשהחיילים אומרים  לו: “אדוני, באנו להודיע לך ש…”

החרדי עונה: “אוי ואבוי, איך פחדתי מהדפיקה בדלת, איך שהתחילה המלחמה ידעתי שבסוף זה יגיע גם אלי… תקשיבו, אין מצב שאני מתגייס”.

כשהחיילים הבהירו לו שהם קציני נפגעים הוא נרגע: “איזה הקלה, אתם לא יודעים מה עשיתם לי”.

בסוף התברר כי החיילים הגיעו בטעות לרחוב ז’בוטינסקי בבני ברק במקום לרחוב ז’בוטינסקי ברמת גן.

כשהם הולכים, החרדי קורא אחריהם: “תמסרו שהתפללנו עליו, עשינו כל מה שיכולנו”.

העיתונאי רן בוקר,  כתב התרבות של ynet, צייץ על המערכות: “ארץ מפלגת”.

בעוד גולשים רבים תמכו במערכון, רבים אחרים הגיבו במתקפה על הקטע שלעג לחרדים. אחד כתב: “חובב ארץ נהדרת, הפעם הם הלכו רחוק מדי. מערכון מבזה”.

הגולש רון אביטל הגיב: “בתור מודיע נפגעים, מערכון לא מצחיק ודי פוגע. ארץ נהדרת, זה פחות מצחיק”.

גולש נוסף הגיב: “לא ראיתי את התוכנית הזו כבר כמה שנים, ואני פשוט בהלם. כמה רעל, כמה הסתה במסווה של הומור, כמה רוע”.

איש התקשורת ינון מגל תקף את העורך הראשי של התכנית ואחד מיוצריה, מולי שגב: “רק שנסגור את הפינה, את השירות הצבאי שלו עשה מולי שגב עורך ארץ נהדרת בעיתון במחנה. מניח שההורים שלו ישנו טוב בלילה”.

מגל הוסיף: “דוד ליפשיץ הכותב הראשי של ארץ נהדרת היה במשטרה הצבאית… כך שגם ההורים שלו לא פחדו מדפיקה בדלת. ובכלל, יש לי תחושה שאם נבדוק בחברת קשת ובמערכת ארץ נהדרת, מלמעלה עד למטה כמה היו לוחמים בצבא, נופתע שהם מרשים לעצמם ללגלג על אנשים שישנים טוב בלילה…”.

גולש נוסף כתב: “מחלקה מיוחדת בגיהינום שמורה לכותבי ושחקני ארץ נהדרת ודומיהם, שבשם חופש הביטוי ואומנות הסאטירה שופכים את דמו של הציבור החרדי המוסר נפשו בתורה, בתפילה ובהתנדבות במגוון תחומים לשם שמים, מתוך אהבת ישראל. די לשנאת ישראל!”.

וגולש אחר תקף את שחקני התכנית, וכתב: “מעניין מאיזו דפיקה בדלת חששו ההורים של אנשי ‘ארץ נהדרת’? מולי שגב כתב במחנה. דוד ליפשיץ שוטר צבאי. ערן זרחוביץ שקמיסט. יובל סמו חימושניק. האירוניה היא שהם מדברים על הסכנות של שירות צבאי, כמו יאיר לפיד, שעה שהסתכנו בתור לשק״ם בשירותם הצבאי”.

מנגד, העיתונאי דוד ורטהיים, עורך וואלה ברנז׳ה, כתב: “‏מערכון הפתיחה של ארץ נהדרת עם הדפיקה בדלת – מושלם. ככה עושים טלוויזיה עם אמירה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות