היסטוריה: מטה הכלל חסידי בירושלים הוכפל – פעילות מיפוי חסרת תקדים

עשרות מפגשים עם גבאי בתי כנסת בירושלים במטרה לגבש ולאחד את הציבור הכלל חסידי הירושלמי • הוחלט על תוכנית שתפעל במשך כל השנה שתסייע גם לבני הקהילות הכלל חסידיות •  הרב ברים: "התחייבתי לבצע שינוי עמוק באופן הקשר הישיר עם הציבור, זאת כדי שכולם ירגישו שהם חלק בלתי נפרד מאגודת ישראל"
חרדים 10
ה' אדר א' התשפ"ד / 14.02.2024 18:41

במטה הכלל חסידי של אגודת ישראל ירושלים ממשיכים בפעילות המאומצת לקראת יום הבחירות, במטרה להחזיר הביתה מצביעים רבים הנמנים על הציבור הכלל חסידי, ואשר אינם משויכים קהילתית.

מדובר על יוזמה שאותה מוביל ראש רשימת אגודת ישראל בירושלים, הרב יצחק מאיר ברים, במסגרתה נעשה במטה מיפוי מיוחד של מאות בתי כנסת בירושלים, שם מתפללים תושבים המוגדרים כלל חסידיים וחסידים ירושלמים, כאשר לצורך גיבוש הרשימה, אף נערכים מפגשים יזומים עם גבאי בתי הכנסת השונים, במהלכם עולים צרכים שונים לסיוע ועזרה עבור המתפללים.

מדובר על מגוון בתי כנסת הפזורים ברחבי העיר ירושלים, החל משכונות כמו הר חומה, דרך מרכזי השכונות החרדיות, בתי ‘שטיבלאך’ לצעירים בשכונת נווה יעקב, ועד בתי כנסת שפעילים בשעות הערב לטובת אברכים כלל חסידיים העובדים לפרנסתם, אשר מצאו לעצמם מקום תפילה וקביעת עיתים לתורה, מקומות שזקוקים לעזרה וסיוע וליחס ראוי מטעם נציגי העירייה.

במטה הכלל חסידי מסבירים כי המטרה של המהלך שלא נעשה כמותו עד היום, הינה בראש ובראשונה להגיע למצב שבו גם לציבור הכלל חסידי והלא משויך לקהילה מסוימת, יהיה נציג שאליו ניתן יהיה לפנות לכל בעיה שזקוקה לפתרון וסיוע עירוני.

במסגרת המאמצים לגבש את הציבור לכדי מקשה אחת, ולהחזיר אותם הביתה – לאגודת ישראל, נערכים חוגי בית ומפגשים עם גבאי בתי כנסת, במהלכם מציגים נציגי אגודת ישראל תוכנית לפעולה עתידית לטובת כל בית כנסת בנפרד.

במסגרת התוכנית מתחייבים באגודת ישראל לסייע במימון אירועים שונים, כדוגמת שמחות בית השואבה, סעודות ראש חודש ואף פעילויות נוער שונות, כל זאת בלי קשר לעצם היותם של המתפללים בלתי משויכים רשמית לקהילה גדולה ומוכרת בירושלים.

במטה הכלל חסידי מדגישים כי אם עד היום היה מצב שרק הקהילות הגדולות מקבלות יחס ועזרה, כעת המצב ישתנה בכך שלכל בית כנסת יהיה למי לפנות ועם מי לדבר.

ראש רשימת אגודת ישראל בירושלים, יצחק מאיר ברים: “כאחד שפעל רבות בעיר ביתר עילית, לטובת שלל בתי כנסת וחסידויות קטנות, אני מכיר את הצורך לעזרה וסיוע למי שלא תמיד נמנה על קהילה גדולה. במסגרת הפגישות שלי עם נציגי בתי הכנסת מטעם הקהילות הכלל חסידיות, התחייבתי לבצע שינוי עמוק באופן הקשר הישיר עם הציבור, זאת כדי שכולם ירגישו שהם חלק בלתי נפרד מאגודת ישראל”.

מנהל מטה הכלל חסידי באגודת ישראל ירושלים, הרב מרדכי דייטש: “אגודת ישראל בירושלים ייצגה מאז ומתמיד את הציבור הכלל חסידי, אך עם הגעתו של הרב ברים והיבחרו לראש הרשימה הוחלט יחד עם צוות המטה לשים דגש מיוחד על הנושא בכדי לוודא שאנו ממפים את צרכי הציבור הכלל חסידי ומביאים אותם לקלפי בכדי שהמפלגה תהיה חזקה מספיק לעמוד ביעדים שהוצבו. במסגרת עבודת המטה אנו יוצרים בימים אלו קשר עם כלל בתי הכנסת הכלל חסידיים, מכל חלקי ושכונות העיר, במטרה לצרף אותם לפורום הכלל חסידי של אגודת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות