הלוי לראשי רשויות: פגענו בחיזבאללה, אך הדרך ארוכה

הרמטכ״ל לראשי הרשויות בצפון: "בזכותכם צה״ל יכול לפעול באופן נחוש לשינוי המצב הבטחוני. יש הישגים גבוהים מאוד, אבל אנחנו ממשיכים לפעול - זו לא הנקודה להפסיק בה" • השר וסרלאוף: "הסדר ביטחוני שמבוסס על 'הסכם' עם חיזבאללה - הימור בחייהם של תושבי הצפון"
חיים טוויל ואריה ריבקינד
ה' אדר א' התשפ"ד / 14.02.2024 16:46

בעקבות ירי הטילים של חיזבאללה וההסלמה בצפון: הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, נפגש היום (רביעי) עם ראשי הרשויות בצפון.

הרמטכ״ל אמר: “אני פוגש אתכם אחרי שסיירתי בשטח וקיימתי עם המפקדים הערכת מצב בה אישרתי יעדים לתקיפה בתגובה לאירועי הבוקר בצפון. אנחנו מעריכים מאוד את המנהיגות המקומית ורואים בה חשיבות רבה.

“בזכותכם, בזכות החוסן והעוצמה של התושבים שמשלמים מחיר אישי מורכב, צה״ל יכול לפעול באופן נחוש לשינוי המצב הבטחוני בצפון. אני יודע שתושבי הצפון יחזרו לבתיהם ורשויות הצפון יחזרו לשגשג. יש הישגים גבוהים מאוד בפגיעה בחיזבאללה בלבנון, אבל אנחנו ממשיכים לפעול – זו לא הנקודה להפסיק בה. אנחנו מגבירים את הפגיעה כל הזמן והם משלמים מחיר הולך וגובר.

“המערכה הבאה תהיה מאוד התקפית ונשתמש בה בכל הכלים ועם כל היכולות. יש עוד דרך ארוכה ונלך אותה ביחד”.

גם שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף, הגיע היום למרכז הרפואי זיו בצפת וביקר פצועים שפונו לבית החולים. השר נפגש בהמשך עם מנהל המרכז הרפואי, פרופ’ סלמאן זרקא, והביע את הערכתו על הפעילות המקצועית של צוות המרכז הרפואי בזמנים הקשים, והבטיח לפעול להענקת התמיכה הדרושה.

השר וסרלאוף הודה לכוחות הבטחון על ההגנה של האוכלוסייה האזרחית, והדגיש: “המחויבות של הממשלה לשמור על הריבונות והביטחון של ישראל”.

השר השתתף במפגש חירום עם חברי פורום קו העימות בצפון: “הסדר ביטחוני שמבוסס על ‘הסכם’ עם ארגון הטרור חיזבאללה, השלוחה של מחוללת הטרור העולמי איראן, הינו הימור בחייהם של תושבי הצפון. ההסדר היחיד שיכול להחזיק, הוא הסדר שמבוסס על הרתעה צבאית משמעותית. אין שום אפשרות להגיע להבנות עם ארגון טרור שאינו מכיר בזכותנו לקיום והשמדתנו חרוטה על דגלו.

“הסכמה למשא ומתן עם ארגון טרור, היא אחיזת עיניים שתכליתה דחיית המלחמה לזמן בו האויב יבחר את עיתוי פתיחתה, בזמן ובמקום שנוח לו. תושבי הצפון לא יוכלו לחזור לביתם ולחיות בתחושת ביטחון, ללא הרתעה צבאית משמעותית”.

הוא הוסיף: “במקום להיכנע ללחץ הבינלאומי ולהיכנס למו”מ עם ארגון הטרור, צריך להגן בנחישות ובעוצמה על הזכויות והאינטרסים שלנו בצפון ובכל הארץ ולגבות מחיר שיהווה תמרור אזהרה לכל אויבנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות