ח”כ מדגל לבן גביר: ‘למה משתמשים בבואש רק נגד המפגינים החרדים?’

ח"כ אליהו ברוכי מ'דגל', שחווה בעצמו את הסירחון של 'הבואש', דורש מהשר לבטחון לאומי לבחון מחדש את השימוש בו • "לא יעלה על הדעת שהשימוש במי הבואש נעשה שגרתי ורגיל אל מול מפגינים חרדים בירושלים ובבית שמש, לעומת שאר המפגינים בכלל הארץ"
אריה ריבקינד
ה' אדר א' התשפ"ד / 14.02.2024 13:31

בפניה דחופה ששיגר היום (רביעי) אל השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, דורש חבר הכנסת אליהו ברוכי מ’דגל’ לבחון מחדש את השימוש בבואש, כאמצעי לפיזור הפגנות.

במכתב מציין ח”כ ברוכי את פועלו של השר בן גביר נגד אמצעים דרקוניים לפיזור הפגנות עוד בשנותיו כמפגין ועורך דין, ואת הפחתת השימוש במכת”זית מאז נכנס לתפקידו לפני למעלה משנה.

יחד עם זאת, מציין ח”כ ברוכי, ישנו אמצעי אחד לפיזור הפגנות בו ממשיכה משטרת ישראל להשתמש כאמצעי לגיטימי דווקא בהפגנות של פלגים מסוימים בציבור החרדי – הבואש.

את הבואש, שמבריח את המפגינים באמצעות התזת חומר עם ריח כימי, מכנה ח”כ ברוכי בכינוי החמור: “אמצעי לפיזור חרדים”.

ברוכי כתב: “לא יעלה על הדעת שהשימוש במי הבואש נעשה שגרתי ורגיל אל מול מפגינים חרדים בירושלים ובבית שמש, לעומת שאר המפגינים בכלל הארץ. משטרת ישראל מבצעת באופן שאינו מתקבל על הדעת אכיפה בררנית נגד קבוצות מפגינים שונות. דין אחד למפגינים חרדים בירושלים ובבית שמש ודין אחר לכל המפגינים ברחבי הארץ”.

השימוש בבואש לא מזיק רק למפגינים, אלא גם לתושבים המתגוררים בסמיכות למקום ההפגנה ונפגעים על לא עוול בכפם. שכן, הריח הנורא נישא באוויר עוד ימים ארוכים לאחר שהמפגינים כבר פוזרו.

הפניה לשר בן גביר נולדה בעקבות חווייה אישית של ח”כ ברוכי, שחש בעצמו כיצד מריחים רחובות שכונות מסוימות לאחר פיזור מפגינים באמצעות בואש.

החוויה הקשה שהותירה את חותמה, הניעה את הח”כ לפעול, זאת למרות שהוא לא תמיד מייצג את ציבור המפגינים – ויתרה על כך, בינו לבינם קיימת מחלוקת השקפתית קשה.

“אבקש את התגייסותך המיידית ולאסור את השימוש במי בואש באופן גורף ומיידי מתוך סל האמצעים הקיימים בידי משטרת ישראל לפיזור מפגינים”, כותב ח”כ ברוכי.

הוא מבטיח לסייע בכל הכלים הפרלמנטריים העומדים לרשותו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות