לשכת נתניהו ליועמ”שית: תזהירי כתבים לא לפרסם הדלפות מהקבינט

לשכת רה"מ ביקשה מהיועמ"שית להוציא אזהרה: כתב שיפרסם ציטוטים מהקבינט יועמד לדין • ארגון העיתונאים: "שרה"מ יטפל בשותפי הסוד ולא בעיתונאים שעושים את עבודתם"
חרדים 10
ה' אדר א' התשפ"ד / 14.02.2024 11:23

לשכת ראש הממשלה פנתה ללשכת היועצת המשפטית לממשלה בבקשה שתפורסם מטעם משרד המשפטים אזהרה לכתבים ומערכות תקשורת, לפיה כתב חדשות שיפרסם ציטוטים מהקבינט המדיני-ביטחוני יועמד לדין פלילי.

מתי הבחירות לעירייה? היכן מבררים אם אני רשום בפנקס הבוחרים?

לפי הדיווח של מיכאל שמש ברשת ב’, בימים הקרובים ייערך דיון במשרד המשפטים בדרישת נתניהו. לטענת אנשיו, אין צורך לשנות את החוק לשם כך, שכן החוק הקיים מאפשר העמדה לדין של כתבים.

לשכת ראש הממשלה דורשת לאסור על כתבים לפרסם כל פרט מהדיונים שנערכים בקבינט. מנגד, כתב יזכה ל”חסינות” רק אם קיבל את אישור הצנזורה הצבאית לפרסום.

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, צפויה להתנגד להצעה בטענה שהעמדה לדין של עיתונאים, שמפרסמים כל הדלפה שהיא מישיבת הקבינט, אינה הפיתרון המשפטי ההולם, ויש לטפל משפטית במדליפים ולא במפרסמי ההדלפה.

מארגון העיתונאים והעיתונאיות נמסר בתגובה לפרסום: “‏הצעת רה”מ לאפשר העמדה לדין של עיתונאים על פרסומים עיתונאיים לגיטימיים, היא תמרור אזהרה בוהק בדרך לפגיעה קשה בחופש העיתונות. בחסות המלחמה ותוך שימוש בשיקולי ביטחון לכאורה, מקדמת לשכת רה”מ הצעה אנטי-דמוקרטית שאין לה אח ורע במדינות דמוקרטיות ושתפגע אנושות בחופש העיתונות. אם רה”מ מרגיש שיש בעיית הדלפות, שיטפל נא בשותפי הסוד ולא בעיתונאים שעושים את עבודתם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות