הרוגה ו-8 פצועים במטח לאזור העיר צפת: אחד מהם במצב קשה

לפחות 8 שיגורים לעבר צפת, זוהו כמה מוקדי פגיעות • פצוע אחד נפצע קשה - והיתר במצב בינוני וקל • יו"ר פורום קו העימות: "ראש כנופיית רדואן יורק עלינו פעם אחר פעם ואצלנו חושבים שזה גשם" • ליברמן: "הקו האדום הפך לדגל לבן - קבינט המלחמה נכנע לחיזבאללה ואיבד את הצפון"
חיים טוויל
ה' אדר א' התשפ"ד / 14.02.2024 10:48

אישה אחת נהרגה, גבר נפצע קשה ו-7 נוספים נפצעו קל ובינוני – במטח הבוקר ( רביעי) לעבר אזור העיר צפת משטח לבנון.

מתי הבחירות לעירייה? היכן מבררים אם אני רשום בפנקס הבוחרים?

אחד  מהפצועים במצב בינוני והיתר קל עם חבלות בגפיים, כולם בהכרה מלאה.

לחדר הלם ברמב”ם הובא במסוק פצוע בשנות ה-30 לחייו מהמטח שנורה לעבר העיר צפת. מצבו מוגדר קשה.

השיגורים כוונו, בין היתר, לעבר בסיס צה”ל בצפון. מדובר במטח של לפחות 8 שיגורים לעבר האזור, במרחב אותרו כמה מוקדי נפילות עם פגיעות ישירות.

דובר צה”ל מסר: “לפני זמן קצר, זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון למרחב נטועה, מנרה וכן לבסיס צה”ל בצפון הארץ”. כוחות צה”ל תקפו את מקורות הירי.

מדובר בעליית מדרגה לעומת ה”משוואה הרגילה” – ירי לעבר עיר גדולה בצפון המאוכלסת בעשרות אלפי תושבים. זאת, בניגוד לקריית שמונה שרובה מפונה מתושבים.

על רקע מטחי הטילים הבוקר, אמר עמית סופר, ראש המועצה האזורית מרום הגליל: “סיום הלחימה בצפון צריך להיות רק לאחר פגיעה משמעותית ביכולות של חיזבאללה. הפגיעה הזו בחיזבאללה תאפשר בהמשך ליצור הקפדה של יישום החלטת מועצת הביטחון של האו”ם, החלטה 1701 ועל הרחקתו של ארגון הטרור מהגבול עד הליטני”.

סופר טוען, כי יש להשאיר מרחב מפורז מנשק של הטרוריסטים בדרום לבנון. “אנחנו דורשים כאן ביטחון. הפעם, ולאור מה שקרה בעוטף עזה אנחנו לא נירדם ולא ניתן שירדימו אותנו. כוחות רדואן לא יישבו פה על הגדר ואנחנו נדרוש ליישום מלא של החלטת מועצת הביטחון של האו”ם, כל הפרה של ההחלטה הזו צריכה להיענות במתקפה ברורה. אלו התנאים שיאפשרו חזרה של תושבי הצפון. ממשלת ישראל צריכה לקבל ערבויות קשיחות כדי שאנחנו נאמין שאפשר לשקם את מה שנהרס כאן”.

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו”ר פורום קו העימות, התייחס למטח הטילים: “הצפון הבוקר תחת מבול של טילים. אני מציע לממשלה ולעומד בראשה להתעורר. ראש כנופיית רדואן יורק עלינו פעם אחר פעם ואצלנו חושבים שזה גשם. אני חוזר ואומר: בלי בטחון, אין צפון!”

ח”כ אביגדור ליברמן תקף: “הקו האדום הפך לדגל לבן – קבינט המלחמה נכנע לחיזבאללה ואיבד את הצפון”.

השר איתמר בן גביר, חבר הקבינט, על המטח הכבד לצפון: “אלו לא טפטופים, זו מלחמה. הגיע הזמן לצאת מהקונספציה גם בצפון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות