כטב”מ תקף מבנה בנבטיה • אחרי הפוגה ארוכה: אזעקות באשקלון

חרדים 10
|
ה' אדר א' התשפ"ד / 14.02.2024 01:35
בחיזבאללה הודיעו על מחבל נוסף שחוסל בלבנון, ה-195 מתחילת המלחמה • פרננדו ולואיס שוחררו במצב טוב • אבו מאזן נגד החמאס: “להגיע לעסקה מהר, זה כבר בלתי נסבל” • ראש העיר: “מי שלא צריך להיות בקריית שמונה שיבקש פינוי ויעזוב” • ירי לקיבוץ מירב מכיוון הכפר ג’ילבון • עדכונים שוטפים
היום ה-131 למלחמה I עדכונים שוטפים:

מתי הבחירות לעירייה? היכן מבררים אם אני רשום בפנקס הבוחרים?

22:50 – דיווחים בלבנון: ארבעה הרוגים בתקיפה בנבטיה שאירעה הערב

21:15 – בהמשך לאזעקות באשקלון ובעוטף: דווח על נפילה אחת בשטח פתוח, ללא נפגעים.

21:10 – רויטרס: שר הכלכלה הגרמני הודיע כי בהמשך לצעדיהן של ארה”ב, בריטניה וצרפת, כי גם ברלין שוקלת להטיל סנקציות על מתיישבים.

21:10 – כלי תקשורת לבנונים מדווחים כי כטב”מ ישראלי ירה שני טילים לעבר מבנה בנבטיה. ישנם מספר נפגעים בתקיפה. עוד על פי הדיווחים – הותקף חדר במבנה. הלבנונים מעדכנים שכעת המבנה מפונה מחשש לקריסה.

21:00 – אחרי הפוגה ארוכה: אזעקות באשקלון ובזיקים. ארגון הטרור של הג’יהאד האיסלמי לקח אחריות על הירי.

20:55 – בלבנון מדווחים: מבנה הותקף בכפר א-טיבה שבדרום המדינה.  על פי הדיווחים, ישנם מספר מחוסלים במקום. עוד אומרים כי יעד התקיפה הוא תחנת “פלשתין”. כמו כן, דיווחים על ירי ארטילרי לעבר מספר יעדים בדרום לבנון.

20:00 – הרמטכ”ל הרצי הלוי קיים היום הערכת מצב ושיח עם מפקדים במילואים בגבול לבנון: “אנחנו לא מסיימים את זה בלי להחזיר את התושבים למטולה ולכל היישובים בצפון, ברמת ביטחון גבוהה מאוד. עכשיו אתם שואלים אותי איך זה יקרה? התפקיד הוא לחשוב מוכנות למלחמה. זו המשימה הראשונה שלנו.

“אם זה ייגמר לא במלחמה – זה לא ייגמר בהתפשרות על ההישגים. חיזבאללה לא פה על הגדר, אנחנו נדחוק אחורה את כל היכולות, יהיה כאן הרבה יותר שקט, תהיה כאן הרבה יותר יציבות ואז נגיד שתושבים יכולים לחזור. האם זה קורה מחר? כנראה שלא, ייקח קצת זמן. אני חושב שגם התושבים מהשיח שלי עם ההנהגה מעדיפים שזה ייקח עוד קצת זמן אבל שנביא לתוצאה טובה”.

19:55 – נתניהו לנשיא מקרון: נילחם עד לניצחון המוחלט וזה כולל גם פעולה עוצמתית ברפיח לאחר שנאפשר לאוכלוסיה האזרחית לצאת מאזורי הקרבות.

18:50 – הצלב האדום: קוראים לקידום הסכם שיביא לשחרור חטופים. הוועד הבין-לאומי של הצלב האדום פרסם הודעה, שבה הביע חשש לחייהם של החטופים, וטען כי הוא “מכיר במציאות שבה הדבר אינו צפוי בהיעדר הסכם מדיני”.

18:25 – בחיזבאללה הודיעו על מחבל נוסף שחוסל בלבנון, ה-195 מתחילת המלחמה

17:45 – כ-100 מבני משפחות החטופים הגישו תלונה נגד מנהיגי חמאס לבית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג והצהירו: “באנו לדרוש צדק. בשבעה באוקטובר עברנו שואה שנייה. מפלצות האדם האלו הן יורשיו של היטלר, אייכמן וגבלס. יש למגר אותם ולחסל את רעיון המוות הקולקטיבי שהן מפיצות. ההיסטוריה לא תחזור על עצמה, אנחנו לוקחים את גורלנו בידיים ודורשים את הצדק המגיע לנו”.

16:40 – צה״ל השלים גל תקיפות נרחב בשטח לבנון, ביניהן מטרות המשויכות לכוח רדואן; הותקפו מבנים צבאיים, חמ״לי לחימה ותשתיות טרור במספר מרחבים בשטח לבנון

מטוסי קרב תקפו שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים ג’בל אל בריג’, חונה, דונין, עדשית ואלצואנה. בין המטרות שהותקפו, מבנים צבאיים, חמ״לי לחימה ותשתיות טרור ששימשו את פעילי הארגון. חלק מהמטרות משויכות לכוח רדואן.

16:25 – הרמטכ”ל הרצי הלוי נפגש היום עם ראשי הרשויות בצפון ואמר להם: “בזכותכם צה”ל יכול לפעול באופן נחוש לשינוי המצב הביטחוני בצפון. יש הישגים גבוהים מאוד בפגיעה בחיזבאללה בלבנון, אבל אנחנו ממשיכים לפעול – זו לא הנקודה להפסיק בה. יש עוד דרך ארוכה ונלך אותה ביחד. אנחנו מגבירים את הפגיעה כל הזמן והם משלמים מחיר הולך וגובר. המערכה הבאה תהיה מאוד התקפית ונשתמש בה בכל הכלים ועם כל היכולות”.

16:25 – אחרי גל התקיפות של צה”ל: דיווחים בלבנון על 4 הרוגים ו-11 פצועים.

15:43 – חדשות 12: נתניהו לא מאפשר לצוות הישראלי לצאת להמשך השיחות על עסקת החטופים בקהיר. גורמים שמעורבים במו”מ מסרו כי הם מבינים את הקושי הפוליטי של נתניהו, אבל יש הזדמנות שאסור לפספס בשיחות שמוביל ראש ה-CIA בעצמו.

15:25 – השר בני גנץ על הירי מלבנון: “בכל הסדר שיהיה – אנחנו לא מוכנים לחזור למציאות ה-6 באוקטובר, לא בדרום ולא בצפון”. גנץ הוסיף: “צה”ל פועל כדי לדחוק את חיזבאללה מקו הגבול, אין שום מטרה או תשתית צבאית במרחב הצפון ולבנון שהיא לא על הכוונת שלנו”.

14:55 –  פרננדו מרמן ולואיס הר שחולצו מרפיח במבצע הירואי, שוחררו היום לביתם מבית החולים שיבא תל השומר. השניים חולצו לאחר שבי ממושך של 129 ימים. בבית החולים הם עברו בדיקות והערכה ושוחררו כאשר מצבם טוב.

14:45 – בלבנון מדווחים על מספר הרוגים בגל התקיפות של צה”ל בדרום המדינה.

14:30 – צרור ירי ארוך נורה לבתי קיבוץ מירב מכיוון הכפר ג’ילבון. אין נפגעים. זוהו פגיעות באחד הבתים בשכונה הפונה לכיוון הכפר. הירי היה בעת שבישוב הייתה תנועת אוטובוסים המחזירים את ילדי בתי הספר לבתיהם במירב.

14:25 – הפלסטינים מדווחים: שלושה הרוגים בתקיפת רכב בעזה

14:00 –  בבית החולים רמב”ם בחיפה עדכנו כי חל שיפור במצבם של הנער בן ה-15 ואימו בת ה-47 שנפצעו אתמול באורח קשה מפגיעת טיל נ”ט בקריית שמונה. השניים, עידן וחלי סעדה ממושב אליפלט, שבו להכרה ומצבם מוגדר כעת בינוני-קשה.

13:48 – מטוסי קרב של צה”ל החלו בגל תקיפות נרחב בשטח לבנון.

13:00 – יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן תקף את החמאס: “אנחנו קוראים לכולם, ובעיקר לחמאס, להגיע במהירות ל’עסקת שבויים’ על מנת למנוע גירוש וסבל לעם הפלסטיני ועל מנת להרחיק את כוחות צה”ל מרפיח. אנחנו רואים בכולם אחראים להצבת המכשולים שמשבשים את העסקה. זה לא נסבל יותר, הזמן הגיע שכולם יקבלו אחריות”.

12:55 – מוחמד דחלאן אמר כי ביום שאחרי המלחמה, ישראל וחמאס יצטרכו למסור את השלטון למנהיג פלסטיני חדש ועצמאי שיוכל לשקם את עזה תחת הגנת כוח ערבי לשמירת שלום. “המנהיג יחליף את אבו מאזן, נשיא הרשות, שישמור על תפקיד טקסי”.

12:20 – בלבנון מדווחים: כטב”ם ישראלי תקף באזור א-לבונה שבדרום המדינה

11:40 – מעבר ניצנה נחסם כעת לתנועת משאיות הסיוע והאספקה לחמאס.

11:20 –  תנועת צו 9: כ-30 ק”מ ממעבר ניצנה, כוחות משטרה רבים החלו לחסום את פעילי התנועה ובני משפחות חטופים בדרכם לחסימת משאיות הסיוע והאספקה לחמאס. “אנחנו נחושים למען החיילים ולמען החטופים וממשיכים גם בשעה זו במשימה החשובה בכל הכוח. אף סיוע לא עובר עד שאחרון החטופים חוזר”, מסרו.

10:50 – בעקבות ההפגזות וירי הצלפים באזור ביה”ח נאצר שבמערב ח’אן יונס, צה”ל ניסה לגרום לעקורים שבמתחם להתפנות מלבד הצוות הרפואי והמטופלים. בהמשך תועדו העקורים מתחילים לעזוב.

10:35 – אישה אחת נהרגה, גבר נפצע קשה ו-7 נוספים נפצעו קל – במטח לעבר אזור העיר צפת משטח לבנון

10:20 –  דובר צה”ל: לפני זמן קצר, זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון למרחב נטועה, מנרה וכן לבסיס צה״ל בצפון הארץ. כוחות צה״ל תקפו את מקורות הירי.

09:50 – אביחי שטרן, ראש עיריית קריית שמונה, קורא לפינוי תושבי העיר: “גם אם נראה שיש שקט או לא הכל מדווח, השקט הזה הוא מטעה. אנחנו באופן יום יומי חוטפים לצערי טילים כאלה – מי שלא צריך להיות בקריית שמונה שיבקש פינוי ויעזוב את העיר”.

09:25 – אישה אחת נהרגה ושבעה בני אדם נפגעו הבוקר כתוצאה ממטח ששוגר לעבר העיר צפת. כוחות הצלה  העניקו טיפול רפואי לפצועים ופינו לבית החולים זיו בצפת שבעה פצועים, בהם 3 במצב בינוני ו-4 קל עם חבלות בגפיים, כולם בהכרה מלאה.

9:30 – לוחמי צוות הקרב של חטיבה 646 זיהו מחבל שירה RPG לעברם בח’אן יונס ובסגירת מעגל מוצלחת חיסלו אותו. עוד ציינו בצה”ל כי מחבלים נוספים חוסלו במרכז הרצועה.

9:20 – נתניהו ולפיד ייפגשו לעדכון ביטחוני

9:15 –  רצף התרעות הופעלו בצפת וביישובים בגליל העליון, לפחות 8 שיגורים זוהו. שלושה בני אדם נפצע בינוני וארבעה נפצעו קל. עוד דווח על פגיעה ישירה במבנה.

8:20 – בביה”ח רמב”ם עדכנו כי שני הפצועים – אם ובנה בן ה-15 –  שהגיעו אתמול מקריית שמונה בעקבות הירי מלבנון, עדיין מורדמים ומונשמים במחלקה לטיפול נמרץ. “מצבם מוסיף להיות קשה, אבל יציב”, נמסר.

7:50 –  בניסיון לרתום את הקהילה הבין-לאומית, כ-100 נציגים של חטופים ששוחררו ובני משפחות חטופים, עלו על טיסה להאג שבהולנד. הנציגים יקיימו ראיונות ומסיבת עיתונאים, שבה גם יוקרן “סרטון זוועות”, ובמהלך הביקור יגישו תלונה נגד חמאס לבית הדין הפלילי הבין-לאומי.

7:28 – לפי מקורות ששוחחו עם אל-אחבאר, עיתון המזוהה עם חיזבאללה, ישראל הסכימה לחרוג מהמסגרת בפסגת פאריז. לפי הדיווח, ישראל מציעה עסקה אחת, לא בשלבים, שבה ישוחררו כל האזרחים והחיילות. באל-אחבאר הוסיפו כי ישראל הציעה הפסקת אש זמנית, אך לא ציינו לכמה זמן.

במסגרת הפסקת האש, ישראל לא תקיים טיסות בשמי עזה במשך 6 שעות ביום, כמו בעסקה הקודמת, והסיוע ההומניטרי יגדל. בנוסף ישוחררו אסירים במפתח של שלושה על כל חטוף או אולי קצת יותר משלושה לכל חטוף,

4:35 – CNN: מצרים הגבירה את האבטחה בגבולה עם רצועת עזה לנוכח הסיכוי הגובר לפעילות צה”ל בעיר  רפיח. גורמי ביטחון מצרים אמרו כי כוחות וכלים של הצבא נפרסו בצפון חצי האי הסיני כחלק מהגברת הביטחון באזור וטענו שמדובר ב”אמצעי זהירות”.

2:10 –  הפלסטינים מדווחים: כוחות צה”ל פשטו על הכפר חיזמה שבסמוך לירושלים. על פי הדיווחים, במקום התפתחו הפרות סדר ונעשה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. עוד דווח כי כמה ממפרי הסדר נפצעו במהלך הפעילות.

00:50 – דיווח בתימן: צבא ארה”ב תקף הערב באזור חודידה

00:35 – גורמים אמריקנים אמרו לרשת CBS בסיום יום השיחות בקהיר כי השיחות היו טובות, אך אין עדיין פריצת דרך. הם הוסיפו, כי המחלוקת סביב מפתח האסירים הפלסטינים שישוחררו עבור כל חטוף מונעת התקדמות.

00:01 – חדשות 12: בכיר במערכת הביטחון על כך שנתניהו לא עודכן לפני שהחל טבח 7 באוקטובר: לא הערכנו שהאיום ממשי. “מעדכנים את ראש הממשלה כשאנחנו חושבים שהאיום הוא ממשי”, אמר. “זה לא מה שהערכנו באותו לילה. ההקפצה של צוות טקילה הייתה לאסוף עוד מידע ולשולי ביטחון. כשמעדכנים ראש ממשלה זה כשמחליטים להקפיץ את הגזרה”.

00:01 – עם שובה של המשלחת הישראלית מקהיר, מתקיימת הערכת מצב לגבי ההמשך. לפי מקורות מצריים, ישנה כוונה להמשיך בדיונים על עסקה בימים הקרובים ברמת דרגי העבודה. בישראל ממתינים לאישור מראש הממשלה נתניהו כדי להתקדם.