לפיד תקף, בליכוד החטיפו חזק: מי שנתן גז בחינם, האחרון שיטיף מוסר

לפני יציאת המשלחת לקהיר, נתניהו דחה מתווה שהוצג לו והורה לנסוע לפגישה רק "כדי להקשיב" • לפיד תקף: לא ייתכן שישראל תסרב להציג עמדה מסיבות פוליטיות • הליכוד: "נוהג בחוסר אחריות, פוגע במו"מ שאת פרטיו הוא לא מכיר"
אריה ריבקינד
ה' אדר א' התשפ"ד / 14.02.2024 00:15

המוסד, שב”כ וצה”ל גיבשו מתווה חדש לשחרור חטופים – שנדחה על ידי ראש הממשלה נתניהו. כך נחשף הערב (שלישי) ב’כאן חדשות’.

המתווה גובש על ידי גורמי המקצוע הבכירים – ראש המוסד דדי ברנע, ראש שב”כ רונן בר, והאלוף (במיל׳) ניצן אלון.

המתווה עלה כמה פעמים בשיחות עם רה”מ, ועלה בפעם האחרונה במהלך שיחת התייעצות מצומצמת בהשתתפות נתניהו, גלנט, ושלושת גורמי המקצוע – ללא נוכחות של בני גנץ, שעות לפני נסיעת הבכירים לקהיר.

גורם המעורה בפרטי המו”מ אמר, כי המתווה החדש כלל שינויים בכמה פרמטרים.

אלא שנתניהו, למורת רוחם של ראש המוסד, ראש שב”כ, והאלוף (במיל׳) ניצן אלון, דחה סופית באותה שיחה את הצגת המתווה החדש בפסגת קהיר, והורה לצוות לנסוע רק  “כדי להקשיב”.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את הממשלה על רקע הדיווחים שישראל לא הציגה הצעה לשחרור החטופים במהלך המפגש שהתקיים בקהיר.

“לא ייתכן שממשלת ישראל תגיע למשא ומתן במצרים על תקן של מאזינה בלבד, ותסרב להציג את נייר העמדה שגיבשו גורמי המקצוע מסיבות פוליטיות. בעיקר לא ייתכן שגורמים זרים יתאמצו יותר מאיתנו לשחרר את החטופים שלנו ממנהרות חמאס”, טען לפיד.

בליכוד הגיבו לביקורת שהטיח שלפיד הטיח בממשלה: “לא יתכן שיאיר לפיד ימשיך לנהוג בחוסר אחריות ויפגע במו”מ שאת פרטיו הוא כלל אינו מכיר ויפגע במאמצים להשיב את יקירינו הביתה. מי שנתן בחינם גז לחיזבאללה והבטיח שזה ישיג שקט לשנים, הוא האחרון שיכול להטיף מוסר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות