יו”ר הכנסת מאשים את ח”כ קריב שהדליף מדיון מסווג – ודורש חקירה

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה פנה ליועמ"שית בדרישה שתורה על פתיחה בחקירה - לאחר בדיקה שחשפה כי ח"כ קריב הוא היחיד שעיין בפרוטוקול הדיון שדלף, ואף סימן במרקר את החלקים שפורסמו • אוחנה: הימנעות מחקירה תעודד הדלפות
אריה ריבקינד
ה' אדר א' התשפ"ד / 13.02.2024 23:28

חבר הכנסת גלעד קריב מ’העבודה’ חשוד בהדלפת מידע לתקשורת מדיון סודי של ועדת חוץ וביטחון.

כזה עוד לא היה: התוכנית של שמואל גרינברג בבית שמש נחשפת

לשכת יו”ר הכנסת אמיר אוחנה אישרה היום (שלישי), כי פנתה ליועצת המשפטית לממשלה שתורה על פתיחה בחקירה.

החשד הוא שקריב הדליף לעיתונאי מידע מדיון מסווג בוועדת החוץ והביטחון ב-13.6.23, שבו נתן ראש הממשלה סקירה ביטחונית לחברי הוועדה.

הפניה ליועמ”שית בוצעה לאחר שנערכה בדיקה על ידי קצין הכנסת. קצין הכנסת מינה קצין בודק אשר בחן את מקרה, עדים זומנו למתן עדות ולמסירת ראיות, נבדקו מצלמות הביטחון במתחם הוועדה ונאספו ראיות.

הבדיקה העלתה כי קריב הוא היחיד שעיין בפרוטוקול, שעשה זאת פעמיים – ואף סימן ממנו חלקים באמצעות מרקר, אותם חלקים שפורסמו.

מנהל הוועדה מסר באופן חד משמעי כי זהו העותק היחיד הקיים מאותו הדיון וכי נמסר לחבר הכנסת כשהוא נקי מסימונים.

בפנייתו ליועצת המשפטית לממשלה ציין יו”ר הכנסת, כי בהינתן שלכאורה התגלו עבירות פליליות שונות, ולא בלי לבטים, הוא מבקש ממנה להורות באופן מיידי על פתיחה בחקירה לבירור מעמיק של התקרית ולהעמדה לדין, ככל שהתמונה הראייתית לא תשתנה במהלך החקירה.

אוחנה כתב, כי “הימנעות מנקיטת כל האמצעים החוקיים יעודד ויתמרץ מדליפים נוספים מישיבות נוספות, דבר אשר לא רק יפגע בביטחון המדינה, אלא גם ביכולתה של הכנסת לקיים פיקוח ראוי על הממשלה ומוסדותיה, אשר לא ישושו, לשון המעטה, לשתף במידע סודי בעתיד”.

תגובת ח”כ קריב: “כל בדיקה בהקשר לדליפת מידע מקבינט המלחמה, קבינט מורחב, דיוני הממשלה וועדות הכנסת היא מבורכת וראויה. ככל שמדובר בבדיקה פוליטית, באכיפה בררנית או בבדיקה שמטרתה להטיל אימה על חברי כנסת, הרי שזו תיתקל בחומת הפלדה של הדמוקרטיה.

“בכוונתי לפנות ליועצת המשפטית לממשלה בבקשה לפתוח בבדיקה מיידית של ההדלפות מקבינט המלחמה אודות תכניות תקיפה בלבנון ובעזה אשר סיכנו את לוחמי צהל, במקביל לבדיקה הנוגעת לוועדת חוץ ובטחון. במידת הצורך תוגש עתירה לבג”ץ להורות לשירות הביטחון הכללי לחקור את ההדלפות המסכנות את חיי החיילים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות