התיעוד של סינוואר במנהרה נחשף: מוזנח, צועד אחרי אחיו והילדים

ישראל חשפה את התיעוד של סינוואר, שצולם במנהרה בח'אן יונס שלושה ימים לאחר תחילת המלחמה • מנהיג חמאס, שצולם מאחור עם משפחתו, זוהה לפי אוזניו • הם צועדים תחת הדרכת אחיו, איברהים סינוואר
חיים טוויל
ד' אדר א' התשפ"ד / 13.02.2024 21:37

הסרטון נחשף: דובר צה”ל  הציג הערב (שלישי) בתדרוך מיוחד את התיעוד של יחיא סינוואר בתוך מנהרה בח’אן יונס – סרטון שאיתרו לוחמי צה”ל.

כזה עוד לא היה: התוכנית של שמואל גרינברג בבית שמש נחשפת

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר בעצמו את פרסום התיעוד.

הסרטון צולם ב-10 באוקטובר, שלושה ימים לאחר תחילת המלחמה: בסרטון, שנמשך כדקה, נראה סינוואר לבוש בשרוואל, מוזנח למדי, סוחב תיק על כתפו ונועל נעלי בית של אדידס. סינוואר מצולם בגבו ליד אישה ושלושה ילדים, אחת מהן מחזיקה בובה.

הם צועדים תחת הדרכת אחיו של מנהיג חמאס בעזה, איברהים סינוואר, האוחז בפנס.

את הסרטון מצאו הלוחמים שהגיעו למנהרה לפני כמה ימים. הם איתרו את מצלמת האבטחה שסינוואר השאיר מאחור, פירקו אותה ולקחו את החומרים שהיו בתוכו: סינוואר זוהה בין היתר בזכות בינה מלאכותית.

דובר צה”ל סיפר: “בימים האחרונים, בפעילות יחידות מיוחדות, נחשפו עשרות מטרים מתחת לאדמה – שבהם מצאנו וידאו ממצלמת אבטחה של חמאס שהותקנה במנהרה. במצלמה נראה סינוואר בורח עם ילדיו, בורח עם אחת מנשותיו, מובל על ידי אחיו. בתיעוד שצולם ב-10 באוקטובר כך הוא נמלט עם משפחתו לאחד ממתחמי השהייה שאותם בנה מראש.

“יש מפעל שלם באגף המודיעין שמפרק עכשיו כוננים וחומרים שנאספו במנהרות. המודיעין שולח אותנו למבצעים חדשים. בעדיפות העליונה – שחרור חטופים. בעדיפות השניה – הבכירים.

“סרטון כזה או אחר הוא לא מה שבאמת חשוב. אלא המודיעין שיאפשר לנו להגיע לבכירי חמאס ולחטופים. הסרטון הוא תוצאה של המצוד שאנחנו מנהלים אחריו ולא ייפסק עד שנלכוד אותו. אנחנו נלכוד אותו חי או מת.

“כל תושב בעזה יכול לראות איך מנהיגי חמאס חיים מתחת לאדמה ואיך הם לא חושבים על שום דבר חוץ מעל עצמם ועל משפחותיהם ועל הכסף שלהם”.

דובר צה”ל הוסיף וסיפר: “בתחילת החודש עצרנו קרובי משפחה ממעגל ראשון של בכירי חמאס בעזה ומסביבתו הקרובה של סינוואר, בגין חשש למעורבות בטרור. הם הועברו לחקירת שב”כ, בהם אביו של מח”ט ח’אן יונס ובנו של חוסני חמדאן, אחד מראשי המערכים: הם מספקים לנו מודיעין רב.

“המבוך התת-קרקעי מתחת לח’אן יונס בנוי מסועף, מנהרות שנועדו להוות מקלט לבכירי חמאס ומנהרות מעבר – מספר מתחמים שיועדו לשהיית בכירי חמאס, החזקת חטופים, החבאת כספים. פשטנו על מתחם מתחת לבית קברות שבו היו בכירי חמאס, ממנה ניהלו את הלחימה ב-7 באוקטובר ומתחם בו שהו חטופים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות