“אתם היהלומים שבכתר”: החטופים ששוחררו הפתיעו את לוחמי הימ”מ

אריה ריבקינד
|
ד' אדר א' התשפ"ד / 13.02.2024 19:19
פרננדו מרמן, לואיס הר, קלרה מרמן וגבריאלה ליימברג הודו לאנשי הימ”מ: “אין מילים לתאר את האושר שהבאתם אותנו הביתה, לנכדים ולילדים. קראתם לנו ‘יהלומים’, אבל אתם היהלומים שבכתר”

יממה לאחר שחולצו במבצע נועז משבי חמאס ברצועת עזה: היום (שלישי) אחר הצהריים הוצגה התבטאות ראשונה של לואיס הר ופרננדו מרמן, שני החטופים שחולצו שלשום במבצע ההירואי מלב רפיח.

כזה עוד לא היה: התוכנית של שמואל גרינברג בבית שמש נחשפת

בסרטון שצולם במרכז הרפואי ‘שיבא’, אמר הר ללוחמי הימ”מ שחילצו אותו: “כל מילה שאמרתם לנו, כל חיבוק שעטף אותנו בחיבה – נתנו לנו הרגשה שאנחנו בבית. אין מילים לתאר את האושר, כשהבאתם אותנו הביתה לנכדים ולילדים. הרגשנו את העם בידיים שלכם. אמרתם שאנחנו ‘יהלומים’, אבל פה אתם היהלומים שבכתר. אלף תודות”.

מרמן הודה גם הוא בהתרגשות ללוחמים שחילצו אותו  – ואמר: “כשראיתי אתכם הרגשתי הכי בטוח בעולם”.

בסרטון דיברה גם גבריאלה, אחות של פרננדו, שהודתה לכוחות צה”ל, השב”כ, משטרת ישראל ולוחמי הימ”מ: “ההתרגשות גדולה מאוד. קיבלנו את הבשורה הכי טובה שיכולנו לקבל עם חילוצם. אנחנו מאושרים”.

מרמן והר תועדו בסרטון שהקרין יו”ר הכנסת אמיר אוחנה באירוע הוקרה שהתקיים היום בכנסת ללוחמי הימ”מ שהשתתפו במבצע החילוץ. “הצלחתם לשחרר שניים מאחינו. על כך ועל כל כך הרבה עוד יסופר בתולדות דברי הימים של מדינת ישראל”, אמר אוחנה באירוע ההוקרה.