דיווח: איראן תירגלה תקיפת טילים על בסיס חיל האוויר בפלמחים

אם ובנה בן 15 נפצעו באורח קשה מפגיעת טיל נ"ט בקריית שמונה • כתב אל-ג'זירה נפצע במתקפה ברפיח יחד עם צלם המערכת: זהו הכתב ששידר ב-7 באוקטובר מניר עוז יחד עם מחבלי חמאס • נסראללה: לא נפסיק הלחימה עד שישראל תסיים את הלחימה בעזה • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ד' אדר א' התשפ"ד / 13.02.2024 01:06
היום ה-130 למלחמה  I עדכונים שוטפים: 

מתי הבחירות לעירייה? היכן מבררים אם אני רשום בפנקס הבוחרים?

22:50 –  גורמים אמריקנים אמרו לרשת CBS כי השיחות בקהיר בעניין העסקה לשחרור החטופים היו טובות, אך אין עדיין פריצת דרך. לדבריהם, נקודת המחלוקת הקריטית שמונעת את ההתקדמות היא מפתחות השחרור – והיחס בין מספר האסירים הפלסטינים שישוחררו עבור כל חטוף.

22:45 – מת’יו מילר, דובר מחלקת המדינה האמריקנית התייחס לסיוע ההומניטרי לפלסטינים בצל הדיווחים של השתתפותם של עובדי אונר”א בטבח 7 באוקטובר. “אנחנו המממנים הגדולים ביותר של סיוע לפלסטינים ואנחנו מצפים להמשיך לתמוך בסיוע. השענו את העברת הכספים לאונר”א כל עוד החקירה מתנהלת, נחקור אפשרויות אחרות כדי לוודא שהסיוע מגיע לעזתים. השענו את המימון כי אנחנו רוצים לראות את תוצאות החקירה, וגם מדינות אחרות מחכות. תמיד מסתכלים על כל האפשרויות בנושא, אנחנו לא רוצים לראות הפרעות להעברת הסיוע וחשוב שחקירת האו”ם תתקדם במהירות”.

20:15 – הסתיימה פגישת המתווכות בנוכחות של גורמים ישראלים בקהיר, בעניין עסקת חטופים נוספת.

19:15 – שר הביטחון יואב גלנט ביקר מפקדים מסיירת גולני במהלך תרגיל של אוגדה 36 בצפון הארץ, ודיבר איתם על ההכנה לפעולה בגבול הצפון. “יש אפשרות ריאלית שאנחנו נגיע למצב שאנחנו נאלצים להחזיר את התושבים שלנו באופן כוחני אל הבתים שלהם. המשמעות היא, לייצר מציאות ביטחונית אחרת בכוח, וזה יכול להוביל לכל דבר. אם האוגדה על חטיבותיה מתייצבת בגבול הצפון, היא יכולה להגיע לכל מקום שאנחנו נחליט בלבנון וגם מעבר לזה”.

״אנחנו חייבים להיערך לאפשרות הזאת”, המשיך. “אתם צריכים להיות גאים במה שאתם עשיתם. זה יעזור לכם בשביל לנצח בקרב הבא וגם לקחת את מה שהצליח ולהגיע איתו קדימה”.

19:05 – מנהיג החות’ים בתימן: “מנענו מעבר של כל ספינה שקשורה לישראל בשבוע האחרון – וזהו ניצחון אמיתי”.

19:00 – רשת החדשות הצרפתית AFP דיווחה: משמרות המהפכה ביצעו תרגיל במרכז איראן, שדימה מתקפת טילים ארוכי טווח על בסיס חיל האוויר הישראלי פלמחים. בדיווח נאמר כי מדובר בבסיס המרכזי של מטוסי F-35 בישראל.

17:55 –  דובר המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג’ון קירבי, התייחס לפעילות ישראל בעזה, בצל הביקורת על כמות העזתים שנהרגו: “ראינו שהצבא הישראלי לוקח צעדים משמעותיים במטרה להוריד את מספר ההרוגים האזרחים בעזה – צעדים שאני לא בטוח שאפילו הצבא האמריקני היה עושה”.

17:40 –  ירון אברהם בחדשות 12:  בידי ישראל תיעוד של יחיא סינוואר במנהרות בח’אן יונס, עם אשתו וכמה ילדים – ואדם נוסף שמוביל אותם.

אור הלר בחדשות 13: בידי צה”ל תיעוד וידאו של יחיא סינואר מתוך מנהרה אסטרטגית של חמאס בחאן יונס, שבה צה”ל פעל בימים האחרונים. סינואר מצולם ככל הנראה ממצלמת אבטחה של החמאס. אינו נראה פצוע. צה”ל ושב”כ מנתחים את צילומי הוידאו.

17:30 –  מקור בהנהגת חמאס לרשת אל-ג’זירה: “אין כרגע משלחת שלנו בקהיר. אנחנו עדיין ממתינים לתוצאות של הפגישות שמתקיימות שם, נמשכים המגעים עם המתווכים”.

17:25 –  חדשות 12: בהתייעצות לילית שנערכה אמש לקראת נסיעת המשלחת הישראלית לשיחות בקהיר, ראש הממשלה נתניהו לא אפשר לצוות להציג בשיחות את נייר העמדה שגובש, והבהיר שהם שם “רק כדי להאזין להצעות”. בעקבות הדברים, האלוף במיל’ ניצן אלון החליט שלא להצטרף למשלחת.

17:25 – כטמ”ם ישראלי מסוג “רוכב שמיים” נפל הלילה בשטח לבנון בעקבות תקלה טכנית. אין חשש לדליפת מידע, והאירוע מתוחקר.

17:05 – מטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי תקפו כמה מבנים צבאיים של ארגון חיזבאללה שבהם פעלו מחבלי הארגון, וכן עמדת תצפית ותשתיות נוספות במרחב הכפרים חולא, קלעת דבה, יארון, מיס אל-ג’בל, יארין ושיחין שבדרום לבנון.

17:00 – חדשות 12: לראשונה מאז תחילת המשא ומתן לעסקת החטופים, ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח למשלחת של ראש המוסד ברנע גם את יועצו המדיני אופיר פלק. גורמים שמעורים במשא ומתן: “נתניהו הצמיד לראש המוסד את יועצו כדי לוודא שדדי ברנע לא יחרוג מהמנדט – ויקדם עסקה שלא על דעת נתניהו”.

16:45 – כתבי אישום בגין תמיכה בטרור הוגשו בבריטניה נגד שלושה בני אדם שהניפו בהפגנות פרו-פלסטיניות בלונדון שלטים עם תמונות של מצנחי רחיפה, בדומה לאלו ששימשו את מחבלי חמאס בטבח 7 באוקטובר.

16:35 – מזכ”ל חיזבאללה נסראללה התייחס להצעת צרפת להפסקת אש בגבול ישראל ולבנון, ואמר שארגון הטרור לא יפסיק את הלחימה עד שישראל תסיים את הלחימה בעזה. “לביקורים של השליחים המערביים בלבנון יש מטרה אחת. להגן על ישראל ולהחזיר את התושבים לבתיהם בצפון. הם לא מתייחסים למתרחש בעזה”.

16:20 – החטופים המשוחררים לואיס הר ופרננדו מרמן הפתיעו את לוחמי הימ”מ באירוע הוקרה בכנסת – בסרטון תודה על חילוצם. בסרטון שצילמו והוקדש ללוחמים שחילצו אותם, הודו שני המשוחררים ללוחמים על פעולת החילוץ. “כל חיבוק ומילה שאמרתם לנו, עטפו אותנו בחיבה ובהרגשה שאנחנו בבית”, אמר לואיס. “אין מילים לתאר את האושר שהבאתם אותנו הביתה לנכדים ולילדים. הרגשנו את העם מהידיים שלכם. אמרתם שאנחנו יהלומים, אבל פה אתם היהלומים שבכתר”.

פרננדו הצטרף והודה ללוחמים בהתרגשות: “רציתי להודות לכם, כשראיתי אתכם הרגשתי הכי בטוח בעולם”.

15:15 –  השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קורא לנתניהו לעצור לאלתר את הסיוע ההומניטרי.“התרופות שיועדו לחטופים, לא הגיעו אל היעד – עצור לאלתר את העברת הסיוע ההומניטרי. חמאס שוב הפר הסכם שהובלת. כמה שזה כואב – כך זה היה צפוי. כפי שאמרתי שוב ושוב, מול ארגון טרור נאצי אסור להתקפל ואסור להזיז כל פעם את הקו האדום”.

14:50 – אחרי פעולת חילוץ החטופים ברפיח, במהלכה נהרגו כמה עשרות עזתים, פנתה דרום אפריקה לבית הדין בהאג בבקשה לבחון אם פעולות צה”ל עומדות בהגבלות שהוטלו על ישראל בדיון האחרון.

14:37 –  בפעילות משותפת של מסתערבי מג”ב איו”ש, שב”כ ולוחמי צה”ל במילואים נעצר במרחב ג’נין המחבל עומר פאיד, מראשי התשתית הצבאית של ארגון הטרור חמאס בג’נין.

פאיד היה מעורב לאחרונה במספר פיגועי ירי לעבר כוחות צה”ל ותכנן לבצע פיגועים נוספים. במהלך הפעילות ירו הכוחות לעבר חמוש שזוהה במרחב.

שני לוחמי מג”ב נפצעו באורח קל מרסיסים ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. משפחותיהם עודכנו. המחבל הועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון.

14:15 –  כתב אל-ג’זירה איסמאעיל אבו עומר והצלם אחמד מטר, נפצעו בתקיפה של כטב”מ ישראלי בצפון רפיח. אבו עמר חדר לישראל יחד עם מחבלי חמאס, תיעד ושידר את הטבח הרצחני מקיבוץ ניר עוז.

מדובר בכתב שכבר נפצע פעמיים במהלך המלחמה כתוצאה מתקיפות ישראליות ברצועת עזה.

13:45 –  אם ובנה נפצעו  באורח קשה מפגיעת טיל נ”ט בקריית שמונה. לדברי הרופאים, מצבם יציב. האימא בת ה-47 הוכנסה לחדר ניתוח בשל מצבה הקשה. בנה בן ה-15 הועלה למחלקת טיפול נמרץ. השניים מטופלים בבית החולים רמב”ם.

13:45 – משלחת ישראלית בראשות ראש המוסד דדי ברנע הגיעה לקהיר, להמשך המגעים לעסקת חטופים. המשלחת יצאה לאחר התלבטויות, למרות שחמאס עדיין מתבצר בעמדות מופרכות, אבל אחרי שביידן ביקש ולאור הניסיון להפעיל לחץ דרך המתווכות, נתניהו החליט לאשר.

גורם מצרי טען בשיחה עם סוכנות הידיעות AP שיש התקדמות משמעותית במגעים. לדבריו, הפגישה של המשלחת הישראלית בקהיר תתמקד ב”גיבוש טיוטה סופית” של הסכם הפסקת אש של שישה שבועות – כולל הבטחות שהצדדים ימשיכו במשא ומתן לקראת הפסקת אש קבועה.

דיפלומט מערבי שנמצא בקהיר אמר לסוכנות: “עדיין נדרשת עבודה נוספת כדי להגיע להסכם. הפגישה היום תהיה חיונית לגישור הפערים הנותרים, כדי לגרום לשני הצדדים להסכים להפסקת האש”.

12:07 –  צוותי הרפואה של איחוד הצלה העניקו סיוע ראשוני לאישה כבת 45 במצב בינוני ולבנה כבן 15 במצב קשה, שנפצעו כתוצאה מפגיעת טילי נ”ט בקרית שמונה. איתם לחיאני, חובש איחוד הצלה: “מדובר בגברת כבת 45 ובנה כבן 15 שנמצאו מוטלים בסמיכות לזירת פגיעת שני הטילים, כשהם סובלים מפצעי הדף ורסיסים. הענקנו להם סיוע רפואי ראשוני בזירה, תוך עצירת הדימומים, ולאחר מכן הם פונו לבתי החולים”.

11:25 – שניים נפצעו באורח קשה מפגיעת טיל נ”ט בקריית שמונה. כוחות ההצלה פינו לבית חולים שני פצועים עם חבלות בגפיים, בהם נער כבן 15 במצב קשה ואישה בת 47 במצב בינוני.

שוטרים וחבלני המשטרה של מחוז צפון מבודדים כעת את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור.

11:10 – העיתון הלבנוני “אל־אחבאר”: המצרים ביקשו ממשלחת חמאס לחזור לקהיר כי “יהיה משהו חדש אחרי המפגש של ארה”ב, מצרים, קטאר וישראל”. מקורות מסרו לעיתון כי חמאס הגיב בחיוב שישלח משלחת. כמו כן, מקורות מסרו לעיתון כי “המצרים הציעו לישראלים להפנות אנשים לאזור מרכז הרצועה ובמיוחד לדיר אל־בלח, ולהכריז עליו בתור אזור בטוח”. זאת, לפני פעולה אפשרית ברפיח.

11:09 – אזעקות הופעלו בקריית שמונה 

09:05 – משרד הביטחון ירכוש מעל 200 רכבים ממוגנים לכיתות כוננות בעוטף עזה, בצפון וביו”ש

08:55 – דובר צה”ל פרסם תיעוד מחבלים ששינעו מטענים, זוהו על ידי לוחמי יחידה 414 (איסוף קרבי) וחוסלו על ידי כלי טיס במרחב ח’אן יונס. בנוסף, מכלול האש של אוגדה 98 הכווין תקיפות של שני מחסני אמל”ח שמוקמו בתוך בתי מחבלים.

ביממה האחרונה לוחמי צוות קרב של חטיבה 7 חיסלו מעל 30 מחבלים במערב ח’אן יונס, ולוחמי הצנחנים חיסלו שני מחבלים שניסו לנוע בחסות האוכלוסייה האזרחית. אחד מהמחבלים זוהה מכוון אקדח לעבר כלי ממוגן של הכוח, שהגיב באופן מיידי וחיסל את המחבל.

במרכז הרצועה, צוות הקרב של חטיבת הנח”ל חיסל כעשרה מחבלים במהלך היממה האחרונה. במסגרת הפעילות, מכלול האש החטיבתי זיהה חוליית מחבלים שנכנסה למבנה ממנו נערכה לירי נ”ט על כוחותינו, תוך דקות אחדות נסגר מעגל על המחבלים ומטוס קרב חיסל את החוליה.

07:44 – ירי לעבר מושב מרגליות שבגבול לבנון. מתוך 6 שיגורים של מחבלי חיזבאללה אותרו 2 נפילות סמוך ללול תרנגולות במושב, אין נפגעים.

06:57 – צבע אדום בנתיב העשרה שבעוטף עזה

נתנאל אלקובי, יאיר כהן וזיו חן הי”ד. צילום: דוצ

06:00 – הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה”ל שנפלו בקרב בדרום רצועת עזה:

סא”ל (מיל’) נתנאל יעקב אלקובי הי”ד בן 36, מחיפה, מפקד גדוד 630, חטיבה דרומית, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

רס”ן (מיל’) יאיר כהן הי”ד בן 30, מרמת גן, ממלא מקום מפקד פלוגה בגדוד 630, חטיבה דרומית, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

רס”ל (מיל’) זיו חן הי”ד בן 27, מכפר סבא, לוחם מילואים בגדוד 630, חטיבה דרומית, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. השלושה נפגעו מפיצוץ מטען בתוך מבנה ממולכד בדרום הרצועה.

רס”ל חן למד בישיבת ירוחם שאיבדה במלחמה תשעה מבוגריה. הוא הותיר את אשתו הלל בהיריון. ביום ראשון היו אמורים השניים לחגוג יום נישואין. חן יובא למנוחות בשעה 12:00 בבית העלמין הצבאי בכפר סבא.

בנוסף, שני לוחמים במילואים מגדוד 630, חטיבה דרומית, נפצעו באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

מתחילת המלחמה נהרגו 569 חיילי צה”ל, 232 מתוכם בפעולה הקרקעית בעזה.

04:05 – צבא ארה”ב: החות’ים ירו אתמול שני טילים מתימן לעבר ספינה במצר באב אל-מנדב

02:00 – סוכנות הידיעות רויטרס: צרפת העבירה לידי הממשל בביירות הצעה להפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה. לפי הדיווח, ההצעה תכלול הצבת כ-15 אלף חיילי צבא לבנון לאורך הגבול וחזרה להחלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו”ם.

00:30 –  ראש הממשלה אישר: משלחת ישראלית בראשות ראש המוסד תצא מחר לקהיר. גורמים מדיניים: ישראל גיבשה עמדה חדשה שכוללת התפשרות. המשלחת הרשמית לשיחות מחר בקהיר תכלול את ראש המוסד וראש השב”כ.

00:30 – עבדאללה מלך ירדן אמר לאחר פגישתו עם נשיא ארה”ב ג’ו ביידן בבית הלבן: “אנחנו לא יכולים לאפשר מבצע ישראלי ברפיח, צריך הפסקת אש מיידית. המלחמה הזו חייבת להסתיים”.

המלך הוסיף, כי חשוב שאונר”א תמשיך לקבל תמיכה “כדי להמשיך את המנדט שלה”.

00:14: חיזבאללה הודיע כי שלושה ממחבליו נהרגו אתמול כתוצאה מתקיפות צה”ל בדרום לבנון. מאז התחילה המלחמה הודיע חיזבאללה על 193 הרוגים בשורותיו.

00:01 – הפייננשל טיימס: ראש המוסד יגיע מחר לקהיר לפגישה עם ראש ה-CIA, ראש ממשלת קטר וראש המודיעין המצרי להמשך המשא ומתן. המשלחת יוצאת לבקשתו של נשיא ארה”ב ביידן, ועל אף שהפערים בין הצדדים גדולים מאוד.

00:01 – הנשיא ביידן: עובדים על עסקת חטופים שתביא להפסקת אש של לפחות שישה שבועות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות