פרננדו ולואיס הוחזקו בבית משפחה ברפיח: “עברו לוחמה פסיכולוגית”

גפן סיגל אילן, אחיינית של פרננדו: "עד אתמול אמרו להם שכולנו חזרנו לעבודה ולא מחכים להם או מחפשים אותם. הם לא האמינו" • עידן בז'רנו, חתנו של לואיס: "הגיע משנת לילה. אחד החיילים נתן לו את הנעליים שלו לחילוץ" • מעיין, אחייניתו של פרננדו: "הוא מדבר הרבה. שואל שאלות"
חרדים 10
ג' אדר א' התשפ"ד / 12.02.2024 10:45

אחרי החילוץ הדרמתי: גפן סיגל אילן, אחיינית של פרננדו מרמן והבת של קלרה בת הזוג של לואיס הר, סיפרה היום (שני) ל’כאן חדשות’ כי השובים מחמאס הפעילו לוחמה פסיכולוגי על החטופים.

“הפעילו נגדם לוחמה פסיכולוגית, עד אתמול אמרו להם שכולנו חזרנו לעבודה ולא מחכים להם או מחפשים אותם. הם לא האמינו, המשיכו לחזק אחד את השני”.

עידן בז’רנו, חתנו של לואיס הר תיאר, בהצהרה שנשא בפתח בית החולים שיבא בתל השומר, את השיחה בין שני החטופים כשהגיעו לישראל.

“פרנדדו ולואיס הם ארגנטינים, הם ישר התחילו לדבר ביניהם על האש שהם הולכים לעשות, הם אוהבים בשר, פררננדו מאד אוהב להכין על האש, אז הוא אמר ללואיס ‘יאללה יש לנו זמן, בוא נתכנן את העל האש שלנו’. כל אחד חוזר למקורות שלו בסופו של דבר כנראה שהם קרניבורים טובים כמו ארגנטינאים מלידה”.

על בשורת השחרור סיפר: “בשלוש ורבע קיבלנו שיחת טלפון מקצין הקשר שאמר לנו ‘פרננדו ולואיס בידינו, תגיעו לתל השומר’. הופתענו מאד לקבל את הטלפון הזה. המפגש הראשון היה מאוד אמוציונאלי. לואיס שכב במיטה, ניסה להתיישב, ראינו שקשה לו ושהוא מאוד מתרגש. הצליח לשאול לשלומנו לפני ששאלנו לשלומו. הבנו שהוא איתנו. בהמשך פגשנו את פרננדו עם חיבוק חזק והרבה דמעות.

“אנחנו לא יודעים איפה הם היו. אנחנו יודעים מקלרה שהם היו בבית פרטי כשהם נפרדו ומקווים ששם הם נשארו. לא הייתה תקשורת. לא היה הרבה מזון. הם הצטמקו. מאוד רזים, לא מגולחים ולא מסופרים. לא היה שם קל”.

בז’רנו הוסיף: “הוא הגיע משנת לילה. אחד החיילים נתן לו את הנעליים שלו לחילוץ. לואיס בן 71, בשוטף הוא על רשימת תרופות ארוכה, לחץ דם, כולסטרול, מכשיר שמיעה ומשקפיים. בבוקר 7.10 מהר מאוד נכנסו לממ”ד. כל הזמן הזה היה ללא מכשיר שמיעה, משקפיים ותרופות. הוא רזה מעט, עייף, עצוב ושמח. חיוור קצת. עם חבורות שאנחנו לא יודעים מה מקורן. דבר ראשון הוא דאג לשלומנו, התעניין יותר בנו. איך אנחנו, ארבעת הילדים ועשרת הנכדים”.

מעיין סיגל קורן, בתה של קלרה מרמן: “הפתיעו אותנו בשלוש בבוקר עם הידיעה שהוציאו אותם לישראל. לא היה לנו הרבה זמן לצאת מהשוק. מאוד חששנו מחילוץ. מודה לכוחות הביטחון. זה לא ייאמן. פרננדו דוד שלי הוא מופנם וביישן ולא מרבה במילים. סיפר שהם ישנו והתעוררו וטיפלו בהם מדהים. הם גם עוד בהלם.

“פרננדו רזה והוא חיוור כי בכל זאת לא היה הרבה בחוץ. הוא חיוני על הרגליים ומתרגש מאוד. הוא מדבר הרבה. שואל הרבה שאלות. רוצה לדעת מה שלום כולם. מייד שאל על הילדים שלי.. רצה לדעת על מה שקרה פה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות