השר בן גביר מודר מהישיבה בחפ”ק של השב”כ בעת החילוץ ההירואי?

על אף נוכחותם של המפכ"ל קובי שבתי והשר יואב וגלנט - השר לביטחון לאומי לא נכח במקום • בסביבת בן גביר מסרו: השר קיבל עדכון על כך כבר לפני מספר ימים
חרדים 10
ג' אדר א' התשפ"ד / 12.02.2024 09:05

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודר מהישיבה במטה השב”כ בזמן המבצע הנועז לשחרור החטופים פרננדו מרמן ולואיס הר – על אף שכוחות ימ”מ של המשטרה היו מעורבים בו.

כך דיווח היום (שני) מיכאל שמש ברשת ב’.

כל זאת פחות מיממה אחרי שבן גביר פנה לרמטכ”ל בישיבת הממשלה, וזעם על כך שהלוי פונה, לדבריו, ישירות למפכ”ל המשטרה יעקב שבתאי, שנמצא תחת אחריותו. “אתה לא יכול לפנות למפכ”ל ישירות”, נזף השר ברמטכ”ל. “אם אתה רוצה אותו, תעבור רק דרכי”.

בסביבת בן גביר טענו כי השר עודכן על המבצע מבעוד מועד וקיבל עדכון כבר בשבוע שעבר, כאשר הימ”מ הציג לראש הממשלה את התכנית. נמסר, כי גם בימים האחרונים לקראת הביצוע עודכן ונתן את ברכתו.

השר לביטחון לאומי לא השתתף בישיבה עם ראשי מערכת הביטחון, ולא עקב מקרוב אחרי המבצע ההירואי שבו השתתף גם כוח משטרתי – למרות שהמפכ”ל שבתאי נכח בחדר הפיקוד, ולמרות נוכחותם של שר הביטחון יואב גלנט וראש הממשלה בנימין נתניהו.

בן גביר הגיב בחשבון הטוויטר שלו על שחרור החטופים: “אני מברך את לוחמי הימ”מ של משטרת ישראל, את כוחות השב”כ, צה”ל וכלל אנשי מערכת הביטחון – שחילצו הלילה במבצע הירואי את החטופים פרננדו סימון מרמן ולואיס הר מלב רפיח. בבוקר הזה, כולנו שמחים עם המשפחות שיקיריהם שבו, בתקווה כי נצליח להחזיר הביתה גם את יתר החטופים. זהו בוקר מרגש מאוד שמוכיח – ככל שנתקדם צבאית, כך נוכל להשיב עוד חטופים הביתה. זו הדרך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות