החטופים פרננדו סימון מרמן ולואיס הר חולצו בחיים מלב רפיח

במבצע הירואי ומורכב, בשיתוף שב"כ וימ"מ: חולצו בשלום פרננדו סימון מרמן בן 60, ולואיס הר בן 70, שנחטפו מניר יצחק והוחזקו בידי חמאס ברפיח • המבצע תוכנן במשך תקופה ממושכת ובוצע הלילה באזור 1:00 • הכוחות פרצו לקומה שניה במבנה שבו הוחזקו החטופים, ובאמצעות סיוע אש מהאוויר ומהקרקע הצליחו לחלצם, כשבמקום התפתחו חילופי ירי • מצב החטופים טוב והם נמצאים בבדיקות בבית החולים שיבא-תל השומר
חיים טוויל
ג' אדר א' התשפ"ד / 12.02.2024 07:37

במבצע משותף של צה”ל, שב”כ והימ”מ ברפיח, חולצו הלילה (שני) החטופים ישראלים פרננדו סימון מרמן בן ה-60 ולואיס הר בן ה-70.

השניים נחטפו על ידי חמאס לרצועת עזה מניר יצחק ב-7 באוקטובר, יחד עם בת זוגו של לואיס, קלרה מרמן, האחות גבריאלה ליימברג ובתה מיה ליימברג, ששוחררו בעסקה עם חמאס בחודש נובמבר.

מצבם של השניים טוב והם הועברו לבדיקות רפואיות במרכז הרפואי שיבא תל השומר.

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר: “לפנות בוקר הגיעו אל המרכז הרפואי שיבא שני חטופים ישראלים ששוחררו על ידי כוחותנו מרצועת עזה. לאחר בדיקה רפואית ראשונית מצבם של השניים מוגדר טוב והם שוהים כעת במתחם ייעודי”.

שני החטופים הוחזקו על ידי מחבלי חמאס ברפיח, ובמבצע מורכב אך מוצלח מאוד של שב”כ וימ”מ, במעטפת אווירית ושל שייטת 13 וחטיבה 7, הם חולצו לאחר פשיטה על הבניין שבו הוחזקו.

לוחם אחד נפצע קל במהלך המבצע.

המבצע תוכנן במשך תקופה ממושכת ובוצע הלילה, בסמוך לשעה 1:00 – כאשר התנאים היו מתאימים.

באמצעות הפעלת מטען, הכוחות פרצו למבנה שבו הוחזקו החטופים – שם הוצבו שומרים חמושים. באמצעות סיוע אש מהאוויר ומהקרקע הצליחו הכוחות לחלץ את החטופים מהמקום. כל חטוף הולבש בשכפ”ץ קרמי וקסדה ונעטף על ידי ארבעה לוחמי ימ”מ כמגן אנושי שלא יפגע מירי חמאס.

חילופי אש פרצו בסמוך למבנה, אך הכוחות הצליחו להתפנות באמצעות יחידת הניוד 5515 למנחת מסוקים סמוך, שקלט את החטופים והטיס אותם לבית החולים.

דובר צה”ל דניאל הגרי סיפר על המבצע ההירואי: “הלילה ביצענו מבצע חילוץ מוצלח שבו חילצנו את פרננדו סימון מרמן ולואיס נורבטו הר שנחטפו מניר יצחק. מצבם טוב והם בבדיקות רפואיות בבית החולים שיבא. שניהם הוחזקו יחד ברפיח על ידי החמאס. מדובר במבצע מורכב מאוד שביצעו שב”כ וימ”מ ביחד עם צה”ל, חיל האוויר ומעטפות יבשתיות של פיקוד הדרום. אנחנו עובדים עליו תקופת זמן ממושכת – היו מספר היערכויות שלנו ולא היו תנאים לבצע אותו.

“הייתה מורכבות מאוד גדולה בהגעה אל היעד ברפיח, הכוחות הגיעו בצורה חשאית ליעד וביצעו פעולה מורכבת מאוד במתחם של בניין בקומה ה-2 שבו הוחזקו החטופים. מדובר בעבודה חשאית עם חיפויים, מעטפת אווירית גבוהה ומודיעין אינטימי ביותר לאורך כל הביצוע”.

על מהלך המבצע סיפר: “התבצעה פריצה לתוך המבנה כשבבתים ליד ובתוך הבית עצמו יש שומרים חמושים. הכוחות הסתערו לתוך המבנה בפריצה חמה והפעלת מטען על הדלת שהייתה נעולה – ונכנסו לתוכו, תוך הפעלת אש של כוחות שהיו בשטח ומהאוויר. התבצעה שליפה של שני הגברים החוצה מהמבנה תחת אש, התנהל קרב יריות לאורך החילוץ הזה והופעלה אש רבה מהאוויר שאיפשרה לכוח לצאת מהמבנה.

“יש פצוע קל אחד, לא מאש, והכוח ניתק מגע עם מעטפת חזקה מאוד של שייטת 13 וחטיבה 7. הם הגיעו עם החטופים למסוק שהמתין להם ומשם המריאו לשיבא בעבור ביצוע בדיקות רפואיות, וכעת הם פוגשים את משפחותיהם”.

הגרי הוסיף: “החפ”ק היה מותח מאוד. ישבו בו ראש השב”כ, הרמטכ”ל, מפכ”ל המשטרה, ראש אמ”ן, ראש אמ”ץ ומפקד חיל האוויר. כולם היו דרוכים ועבדו במרץ הלילה הזה. הגיעו לשם גם שר הביטחון וראש הממשלה. התנהלות צמודה מאוד של כל אנשי הארגונים ומפקדי היחידות המבצעיות שעשו עבודה איכותית מאוד. מפקד פיקוד הדרום ניהל את המבצע הזה מהפיקוד בבאר שבע ביחד עם מאו”ג 98 שניהל את המבצע מהקדמית שלו.

“זהו מבצע חשוב מאוד – יש לנו עוד 134 חטופים שאנחנו יודעים שאנחנו צריכים לעשות כל מה שאנחנו יכולים על מנת להחזיר אותם הביתה”.

עידן בז’רנו, חתנו של לואיס, סיפר לאריה גולן ב’הבוקר הזה’ ברשת ב’ על המפגש הראשון. “נפגשנו והתחבקנו, אפשר להתחיל את היום. הוא מוקף במשפחה ובילדים. הוא מחייך ועוד לא מספר. לפחות היום נוכל לתת מעט בשורות טובות לעם ישראל. לואיס ופרננדו נראים בסדר גמור, אנחנו עדיין בשמחה של ההתחלה. היו הרבה דמעות בחיבוק הראשון, הוא דאג לנו יותר ממה שדאגנו לו. לואיס ופרננדו מראים אופטימיות”.

קלרה מרמן, אחותו של פרננדו בן ה-60 ובת זוגו של לואיס, שוחררה בפעימה החמישית של עסקת החטופים – ב-28.11.23 – לאחר 53 ימים בשבי יחד עם אחותה גבריאלה ליימברג ובתה מיאה.

חמשת בני המשפחה נחטפו בבוקר החג מקיבוץ ניר יצחק בעת שבילו יחד. המשפחה חגגה יום הולדת לנכדה של קלרה.  הם כולם בעלי אזרחות ארגנטינאית.

הפעם האחרונה שמישהו מבני המשפחה יצר קשר הייתה כשלואיס עדכן שהמחבלים בתוך הבית וזורעים בו הרס. הצבא הגיע לביתם בשעה 16:00 ובני המשפחה כבר לא היו שם. בבית נמצאו סימני ירי, הארונות פורקו והרכוש נבזז.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות