שיבא: החטופים שחולצו קיבלו תרופות, אך לא אלו שמיועדות להם

גלנט בימ"מ: יהיו מבצעים נוספים • גנץ: "לטרור לא יהיו ערי מקלט - פעולה רחבה ברפיח אינה עומדת בסימן שאלה" • מחריף: מצרים הודיעה על שמירת יחסים ביטחוניים בלבד עם ישראל • 258 נשים מיו"ש הוציאו רישיון לנשק מאז פרוץ המלחמה • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ג' אדר א' התשפ"ד / 12.02.2024 02:07
היום ה-129 למלחמה I עדכונים שוטפים: 

23:35 – מי שאל אותו? מלך ירדן אמר הערב, כי “צריך לקיים הפסקת אש ממושכת עכשיו” בעזה, והוסיף: “אסור להתעלם מהמצב בירושלים ובגדה”. הוא גם התייחס להקפאת המימון הבין-לאומית לארגון אונר”א, והבהיר: “חובה שאונר”א ימשיך לקבל תמיכה”. בנוסף, הוא גינה את טבח 7 באוקטובר: “אסור שמעשים כאלו יהיו מקובלים על אף בן אנוש”.

23:20 – הפייננשל טיימס: ראש המוסד יגיע מחר לקהיר לפגישה עם ראש ה-CIA, ראש ממשלת קטר וראש המודיעין המצרי להמשך המשא ומתן. המשלחת יוצאת לבקשתו של נשיא ארה”ב ביידן, ועל אף שהפערים בין הצדדים גדולים מאוד.

23:00 – צה”ל תקף תשתיות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון. בנוסף, במהלך היום תקפו מטוסי קרב מבנה צבאי במרחב בליידא, וכוחות צה”ל תקפו בירי מרגמות עמדת תצפית של הארגון במרחב אל-חיאם.

22:45 – דובר משרד החוץ המצרי מודה: “יש מתיחות ביחסים עם ישראל – מצרים ערוכה לכל תרחיש”.

22:25 –  מפקד יוניפי”ל נפגש השבוע עם בכירים בצה”ל כדי לדון באופן היישום של החלטה 1701. הנקודה המרכזית שהדגישו הבכירים בפני מפקד יוניפי”ל היא שלא ניתן להסתפק בהפסקת אש בגבול הצפון.

20:20 – בבית החולים שיבא עדכנו הערב כי מצבם של החטופים פרננדו מרמן ולואיס הר, יציב, אולם ניתן לראות עליהם את סימני השבי והיעדר הטיפול הרפואי המתאים. לפי התיאורים של החטופים שחולצו במבצע לילי ברפיח ולפי חלק מהמדדים הרפואיים שלהם, עלה חשד בקרב הגורמים המטפלים כי השניים קיבלו בשלב מסוים תרופות, אבל לא את התרופות שיועדו להם, בניגוד להסכם להעברת תרופות בתיווך קטאר וצרפת.

20:10 – בעקבות המבוכה של חמאס מחילוץ שני החטופים, אמר בכיר חמאס אוסאמה חמדאן: “ישראל טענה שהגיעה לשני חטופיה בשאבורה ושיווקה זאת כהישג לצבא. חגיגת ההגעה אליהם – ניסיון בוטה להעלאת המורל”. בניסיון להתמודד עם ההפתעה, טען: “יש דיווחים שמעידים שהם היו בידי משפחה ולא תחת חמאס”

19:25 – שר החוץ של צרפת: כל מתקפה של צה”ל על רפיח תהיה לא מוצדקת.

19:00 – התובע מטעם בית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג, קארים חאן, אמר כי הוא מודאג מפעילות צבאית ברפיח ומהיקף התקיפות של צה”ל. חאן חזר על הודעתו הקודמת כי פתח בחקירה לביצוע פשעי מלחמה של שני הצדדים: “מי שיפר את הדין הבין-לאומי ימצא עצמו נושא בתוצאות”.

18:30 – שר הביטחון יואב גלנט קיים  ביקור בימ”מ וקיבל סקירה על הפעולה שבוצעה הלילה לחילוץ החטופים פרננדו סימון מרמן ולואיס הר.

גלנט: “הגעתי לכאן על מנת להצדיע לכם ולהגיד לכם תודה רבה. התוצאה מרשימה מאוד, זו היכולת של היחידה שפועלת לאורך שנים, והיכולת לשתף פעולה עם השב”כ, עם צה”ל וראיתי את ההתחברות גם לשייטת וגם לחיל האוויר, כל התהליכים האלה ממש כמו בספר וזה הבסיס.

“בסוף אתם ראש החץ, אבל אתם צריכים לפעמים איזה טיל שייקח אתכם למטרה, מעצם הפעולה הזאת, נוצר היפוך בחשיבה שלנו וגם בחשיבה של החמאס: חמאס פגיע, חמאס חדיר ואפשר להגיע לכל מקום ולעשות כל דבר וזה נעשה בצורה מאד ברורה וחדה, הציבור היום מבין שיש על מי לסמוך”.

הוא הדגיש: “לא ירחק היום ויהיו עוד מבצעים, אנחנו בוטחים בכם ומאמינים בכם ואני חושב שלפי כמות ההודעות שקיבלתי, על דבר שאני לא קשור אליו, אני בסך הכל אמרתי כן, אני רואה את כמות האהדה שיש, זה נתן אוויר בריאות לציבור בישראל, על דבר שהוא מאד חשוב, ציפור הנפש של הרבה מאד אנשים ובצדק, של כל העם בישראל. יש לנו חטופים ואנחנו צריכים להגיע אליהם, אז אתם רובם לא נביא בדרך הזאת, את רובם נביא, אני מקווה, בתהליכים של הסכמה. אבל כמה פעמים עוד נדרש לזה ובאיזה נסיבות, מי יודע. לכן יש לעניין הזה ערך עצום, וכל השקעה ביחידה היא השקעה משתלמת”.

“הקיום שלנו כאן תלוי בהרתעה. הסמל של האירוע הזה לא יכול להיות איך שנראה ניר עוז, הסמל של האירוע הזה צריך להיות עזה הרוסה, ח’אן יונס הרוסה, תת קרקע, על קרקע, מחבלים מתים – זה הסמל. אני מודה לכם, אתם בחזית הלחימה ואתם מייצגים רוח מיוחדת”.

17:55 –  שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, העומד בראש מועצת רמ״י, דרש ממנכ״ל רמ״י: “להפסיק מייד את כלל ההתקשרויות של רשות מקרקעי ישראל עם הארגון המפשע ארונר״א ולסלקם מהשטחים המוחכרים להם ומכלל השטחים בהם הארגון עושה שימוש במדינת ישראל”.

בפנייתו הנחה שר הבינוי והשיכון לסיים התקשרות עם אונר״א בשימוש במשרדים בשכונת מעלות דפנה בירושלים ובכפר עקב וכן לעצור הסכמי חכירה נוספים.

17:55 – סיעת ש”ס ארחה בכנסת את נציגי משפחות החטופים, בהם הורי החייל החטוף עוז דניאל ואליהו ליבמן אביו של החטוף אליקים ליבמן. נציגי המשפחות העלו את הצורך להמשיך לפעול לשחרור החטופים והודו ליו”ר הסיעה אריה דרעי על פעילותו הרבה בקבינט המלחמה.

על המבצע הלילי לשחרור החטופים אמר דרעי לנציגי מהשפחות: “חוץ מהשמחה הגדולה זה שדר הכי ברור, מה אנחנו מתכוננים לעשות באזור שם. מי שחשב שאנחנו רק מדברים ולא מתכוונים – הבין שאנחנו הולכים עד הסוף עם החמאס”.

17:00 – הפלסטינים מדווחים: אחרי הפעולה – בריחה של עזתים מרפיח לכיוון מרכז הרצועה.

16:10 –  השר בני גנץ אמר בישיבת הסיעה כי המבצע הלילה הוא הוכחה “שאנו עומדים בהבטחה שלטרור לא יהיו ערי מקלט בשום מקום”. לדבריו, אין שאלה בנוגע לצורך לפעול בכל מקום שבו יש טרור. גנץ הוסיף: “פעולה רחבה ברפיח, כפי שאמרנו בעבר – אינה עומדת בסימן שאלה. נקיים שיח עם ידידינו בעולם כולל מצרים שלה אנו רוחשים כבוד רב.

“נעשה את כל הצעדים שיאפשרו לנו את חופש הפעולה – גם בפינוי האוכלוסייה, גם באבטחת הגבולות, וגם בהכנת השטח לכניסה קרקעית – ונפעל. כפי שאמרתי מהרגע הראשון – אנחנו לא חוזרים, עד שמשיגים את מטרותינו”.

16:19 – חוק אל ג’זירה אושר בממשלה – מדובר בצעד לסיומו של המהלך שהחל בתחילת המלחמה, ונתקל בקשיים. החוק יאפשר לקבינט להורות על סיום הנוכחות הרשמית של הערוץ הקטארי בארץ.

16:05 – חיזבאללה הודיע על עוד שני מחבלים משורותיו שחוסלו בדרום לבנון – ובכך הצהיר על 190 הרוגים מתחילת המלחמה

15:40 – בזמן ביקורו של ראש הממשלה מארק רוטה בישראל, ממשלת הולנד הודיעה כי תערער על החלטת בית המשפט לעצור אספקה לישראל של חלקי חילוף למטוסי F35. ממשלת הולנד תטען שהמטוסים חיוניים להגנה עצמית של ישראל, כולל באיראן, לבנון סוריה ותימן.

15:30 – מטה המשפחות להחזרת החטופים הודיע רשמית כי יגיש ביום רביעי תלונה לבית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג נגד ראשי חמאס. התלונה כוללת בין היתר אישומים של רצח עם, חטיפת בני אדם, פשעי אלימות מינית ועינויים.

אל עשרות עורכי הדין מהארץ ומהעולם, שיגישו את התלונה, יצטרפו כ-100 נציגים של משפחות החטופים. בהודעה של המטה נמסר: “המשפחות מצפות שבסיום התהליך יוצאו צווי מעצר נגד מנהיגי חמאס”.

13:30 –  צה”ל תקף שורת מטרות טרור בשימוש חיזבאללה במרחב דרום לבנון. דובר צה”ל אישר כי כלי טיס תקף רכב במרחב מרון א-ראס שבו נסעו פעילי חיזבאללה. כמו כן, הושמדו מספר תשתיות טרור במרחבים אל-עדייסא ואל-ח’יאם.

כמו כן הותקפו שני מבנים צבאיים ואתר צבאי במרחבים טיר חרפא אל ג’בין ומרון א-ראס.

13:15 –  לוחמי צה”ל, שב”כ ומג”ב פעלו הלילה למעצר 17 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים.

במבצע לסיכול טרור בכפר תל שבחטיבת שומרון, לוחמי צה״ל במילואים ומג״ב עצרו בהכוונת שב״כ שבעה מבוקשים, סרקו מבנים והוחרם ציוד צבאי. אמש, הלוחמים עצרו מבוקש ואיתרו והחרימו נשק מסוג M16 בכפר עיזריה שבחטיבת עציון.

הבוקר החל מבצע לסיכול טרור בכפר ארם שבחטיבת בנימין שנמשך גם בשעה זו. עד כה הכוחות תחקרו חשודים רבים ואיתרו אמצעי לחימה וציוד צבאי.

המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

12:20 – בלבנון דיווחו על תקיפת שני מבנים בכפר טיר חרפא שבדרום המדינה. בתיעוד שמתפרסם בתקשורת המקומית נראה הנזק שנגרם במקום.

12:10 –  אקדח מסוג גלוק שהיה שייך ללוחם ימ”מ שנהרג ב-7 באוקטובר, נתפס אצל מוחמד חאג’ יחיא, תושב טייבה, בן 27. כך עולה מכתב אישום שהוגש הבוקר לבית משפט המחוזי.

12:05 –  חברי תנועת צו 9 חוסמים את משאיות הסיוע לעזה במעבר ניצנה.

11:55 – דיווחים בדרום לבנון: יעד התקיפה מוחמד עלוויה, איש הזרוע הצבאית של חזבאללה – ניצל.

11:40 –  בית משפט לערעורים בהולנד הורה לממשלת הולנד לעצור את כל ייצוא חלקי מטוסי קרב מדגם F-35 לישראל – תוך 7 ימים. בהחלטה נכתב: “אין להכחיש שקיים סיכון ברור שהחלקים המיוצאים משמשים בהפרות חמורות של המשפט ההומניטרי הבין-לאומי”.

11:20 – דיווח בסקיי ניוז בערבית: יעד התקיפה בלבנון – מוחמד עבד א-רסול עלויה, שאחראי על אזור מארון א-ראס בחיזבאללה.

11:10 –  אחרי ארבעה ימים: אזעקות הופעלו בעוטף עזה, במושב עין הבשור

11:05 – בסוריה מדווחים: נמל התעופה הבין-לאומי בחלב הותקף, מערכות ההגנה האווירית הופעלו.

10:55 – רשת אל-מיאדין:  כטב”ם של צה”ל תקף רכב בפאתי העיר בינת ג’ביל, שנמצאת סמוך לגבול עם מלכיה ודוב”ב. טרם דווח על המטרה בתקיפה.

10:05 – רשת “אל-ערביה”: מצרים דחתה באופן סופי את הדיון בשינוי המצב בציר פילדלפי. עוד נמסר כי קהיר העבירה מסרים שהיא תדון בצמצום היחסים אם תהיה פעולה צבאית נרחבת ברפיח. כמו כן, נטען בדיווח, כי מצרים החליטה לשמור על יחסים ביטחוניים בלבד עם ישראל בגלל ההסלמה.

10:00 – ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למבצע ההירואי בו חולצו החטופים פרננדו סימון מרמן בן ה-60 ולואיס הר בן ה-70 שנחטפו מקיבוץ ניר יצחק לרצועת עזה. “פרננדו ולואיס – ברוכים השבים הביתה. אני מצדיע ללוחמינו האמיצים על הפעולה הנועזת שהביאה לשחרורם”, אמר נתניהו.

הוא הוסיף: “רק המשך הלחץ הצבאי, עד לניצחון המוחלט, יביא לשחרור כל חטופינו. לא נחמיץ אף הזדמנות להשיבם הביתה”.

09:25 –  הפלשתינים פרסמו רשימה ובה שורה ארוכה של יעדים שהותקפו הלילה ברפיח במסגרת הפעולה לחילוץ שני החטופים: בוצעו כ-40 תקיפות אוויריות שפגעו ב-12 בתים ושני מסגדים.

גורמי רפואה של חמאס דיווחו כי נהרגו יותר 100 אזרחים, ונפצעו אחרים שפונו לבתי חולים בעיר. בחמאס מסרו בהודעה: “מתקפת הצבא על רפיח הלילה היא פשע והרחבה של היקף מעשי הטבח שהוא מבצע נגד בני עמנו”.

09:16: חמאס טוען כי עשרות נהרגו במהלך תקיפות צה”ל בח’אן יונס. משרד הבריאות העזתי, שנשלט על ידי חמאס, טוען כי במהלך תקיפות צה”ל הלילה ברפיח נהרגו 48 פלסטינים ועשרות נפצעו.

09:05 –  רס”ל עדי אלדור הי”ד שנפל בקרבות בעזה הוא החלל ה-12 מבית הספר הריאלי בחיפה מאז פרוץ המלחמה. בית הספר הוריד הבוקר את הדגל לחצי התורן.

08:50 –  שרי הממשלה מצביעים במשאל טלפוני על סגירת רשת אל-ג’זירה

08:45 – מבצע החילוץ הנועז: ישראל עדכנה את ארצות הברית על ההתפתחויות בזמן אמת.

08:45 –   מתחילת המלחמה נהרגו 566 חיילי צה”ל הי”ד, בהם 229 מתחילת התמרון הקרקעי ברצועת עזה.

07:25 –  דובר צה”ל דניאל הגרי התייחס למבצע המורכב לשחרור החטופים: “שניהם הוחזקו יחד ברפיח על ידי החמאס. מדובר במבצע מורכב מאוד שביצעו שב”כ וימ”מ ביחד עם צה”ל”. עוד סיפר כי כוחות הביטחון עבדו על המבצע לאורך זמן ממושך וכי היו ‘מספר היערכויות’, אם כי לא היו תנאים לבצע אותו במקרים הללו.

ממידע נוסף על המבצע,  שקיבל את השם “מבצע יד זהב”, עולה כי בעת שחברו הלוחמים לפרננדו ולואיס, השניים הולבשו בשכפ”צים וקסדות. מיד לאחר מכן ארבעה לוחמים חיבקו אותם וגוננו עליהם בגופם, תוך שהם מעבירים אותם במהירות מחוץ למבנה ומטיסים אותם ארצה.

07:05 – חתנו של לואיס הר סיפר לחדשות 12 על האיחוד המרגש: “היום בשלוש ורבע קיבלנו טלפון. אמרו לנו ‘הם בידינו, תגיעו לתל השומר’. מיד התלבשנו ויצאנו לדרך. לואיס נראה רזה וחיוור. הוא לא שכח שהיום זה יום ההולדת שלי ואמר לי מזל טוב”.

עוד סיפר החלן ששני בעלי האזרחות הארגנטינאית ששוחררו, ישר התחילו לדבר אחד עם השני בספרדית על המנגל שיעשו: “הם אוהבים בשר אז פרננדו אמר ללואיס ‘בוא נתכנן’. הם נראים רעבים”. החתן הוסיף: “מאוד מאוד עייפים – ובאמת נראה שהם סחוטים נפשית. הם ירדו בוודאות במשקל, הבטן, הכרס נעלמה”.

05:59 – דובר צה”ל התיר הבוקר לפרסום את שמותיהם של שני חללי צה”ל שנהרגו מפגיעת נ”ט במערב חאן יונס:

רס”ל עדי אלדור הי”ד, בן 21 מחיפה, לוחם ביחידת מגלן, חטיבת הקומנדו; ורס”ל (מיל’) אלון קליינמן הי”ד, בן 21 מתל אביב, לוחם מילואים ביחידת מגלן, חטיבת הקומנדו.

בנוסף, שני לוחמים מיחידת מגלן נפצעו באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה, וחייל מילואים ממפקדת ‘עוצבת בני-אור’ (460) נפצע באורח קשה בתאונת דרכים בדרום הארץ. החיילים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.

03:40 – דיווחים זרים: תקרית ימית בסמוך לחופי תימן. מרכז הסחר הימי הבריטי דיווח על תקרית שאירעה בים האדום, כ-40 מייל ימי (74 ק”מ) דרומית לאל-מוחה שבתימן.

02:50 – דובר צה”ל מסר כי בוצע גל תקיפות של מטרות איכות במרחב שבורה שבדרום רצועת עזה.

02:40 – דיווחים פלסטיניים: תקיפות ישראליות ברפיח שבדרום הרצועה. במקביל, מדווחים הפלסטינים כי בשעה זו צה”ל פועל בקלקיליה.

00:55 – כאן חדשות: בישראל התקבלה החלטה עקרונית להתנתק מאונר”א, ארגון הסיוע של האו”ם לפליטים פלסטינים בעזה, ולפעול ברצועת עזה באמצעות ארגונים אחרים, ההחלטה התקבלה על ידי הצמרת הביטחונית בעקבות שורת אירועים בהם נמצאו קשרים בין אונר”א לבין חמאס. בימים האחרונים צה”ל סירב לאפשר לאונר”א להעביר סיוע הומניטרי מחשש שיגיע לחמאס. 

00:50 – עיראק וארה”ב יקבעו לוח זמנים לנסיגת הכוחות האמריקנים. לפי דובר צבא עיראק, מתקיימים מגעים עם ארה”ב לקביעת לוח זמנים עבור הפסקה הדרגתית של פעילות כוחות הקואליציה במדינה. השיחות החלו בינואר, אך פחות מ-24 שעות לאחר מכן נהרגו שלושת החיילים האמריקנים בתקיפת הכטב”ם בירדן, שלפי ארה”ב בוצעה על ידי קבוצות מיליטנטיות בסוריה ובעיראק שנתמכו על ידי איראן.

מאז 7 באוקטובר, הכוחות האמריקנים בעיראק הותקפו יותר מ-160 פעמים.

00:15 –  258 נשים מיו”ש הוציאו רישיון לנשק מאז פרוץ המלחמה, לעומת 11 נשים בלבד שהוציאו בתקופה המקבילה אשתקד – זינוק של פי 23.

00:01 – דיווח ב’וושינגטון פוסט’: ארה”ב רואה הזדמנות אמיתית להתקדמות בעסקה לשחרור חטופים. עוד דיווח מפי גורם בכיר בממשל ביידן, כי המתווכחים עובדים על מסגרת לעסקה וכי ישנה “התקדמות אמיתית” בסוגייה בשבועות האחרונים.

00:01 – בפעם השנייה בחודש וחצי: מזכיר ההגנה של ארה”ב לויד אוסטין אושפז הערב שוב בבית החולים בוושינגטון.

00:01 –  ערוץ 7: הרמטכ”ל הרצי הלוי התייחס בישיבת הממשלה להמשך הלחימה במחבלי החמאס ברצועת עזה. “הצבא פועל לפי מטרות המלחמה ומתקדם הרבה יותר טוב ממה שחשבנו בתחילת המלחמה. עדין יש פער גדול במימוש מטרות המלחמה ואין ספק שנגיע למימוש המטרות שהצבנו לעצמנו אבל צריך לדעת שאנחנו עדיין בפער ויקח עוד זמן”.

הלוי הוסיף: “אין לי שום ספק שלעולם לא היינו מגיעים לשחרור של למעלה מ-100 חטופים לולא התקדמות של התמרון הצבאי בעזה ושאם עכשיו נעצור את התמרון, חמאס יכנס לנוהל ‘יש זמן’. כרגע חמאס לא מצליח לתפקד כמו שהיה רוצה לתפקד ולכן חמאס והנהגה הבכירה בלחץ. אם נעצור כמו שדורשים מאתנו במסגרת עסקת החטופים ואנחנו עלולים להיכנס לשנים של לחימה במקום לחודשים”.

הרמטכ”ל רמז לשרי הממשלה שלא נכון לעצור את המשך הלחימה בעזה. בעניין שחרור החטופים הרמטכ”ל אמר בצורה מפורשת לשרי הממשלה, כי ככל שנלחץ ונתקדם בלחימה בעזה כך יש יותר סיכוי גדל לשחרור החטופים.

הלוי התייחס להוצאת הכוחות מעזה ואמר: “לא סיימנו את המלחמה ומנצחים כל הזמן ובדרך לניצחון וחשוב להמשיך ולא לעצור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות