טלפון, פנס ועכבר: הכירו את היחידה הטכנולגית של הרבנות הצבאית

היחידה שוקדת על הכנת מוצרים ייחודיים שמאפשרת לחייל שומר מצוות להתנהל בצבא ללא חילול שבת • המעבדה, הפועלת בבסיס בשורה, עומדת תחת פיקוחו והדרכתו של הרב הראשי לצה"ל, שהיה מייסד המכון וזוכה לברכתם והסכמתם של גדולי הפוסקים
נוחי גולד
ב' אדר א' התשפ"ד / 11.02.2024 15:38

הכירו את יחידת הלו”ט – “הלכה וטכנולוגיה” – של הרבנות הצבאית: מדובר ביחידה המקבצת אליה את טובי תלמידי החכמים ואנשי הטכנולוגיה, היודעים להתאים את הפתרונות ההלכתיים ללוחמים בשטח.

מדובר ביחידה איכותית השוקדת על הכנת מוצרים ייחודיים שמאפשרת לחייל שומר מצוות להתנהל בצבא ללא חילול שבת.

בין המוצרים אותה פיתחה היחידה עבור הלוחמים: פנס שמותר לשימוש בשבת, מקלדת ועכבר לחיילים דתיים, או מנגנון שמאפשר העברה של מערכות אוטומטיות למצב שבת וחג – אלה רק מקצת הפטנטים שמייצרת היחידה.

המעבדה, הפועלת בבסיס הרבנות הצבאית בשורה, עומדת תחת פיקוחו והדרכתו של הרב הראשי לצה”ל תא”ל הגר”א קרים, שהיה מייסד המכון וזוכה לברכתם והסכמתם של גדולי הפוסקים.

מי שמיסד את היחידה ועמד על דקדוקי ההלכה הוא רמ”ט הרבנות הצבאית סא”ל, הגר”ש עורקבי, המוכר כתלמיד חכם ששימש את גדולי הפוסקים ונחשב למומחה בתחום.

בראש הצוות עומד הרב רונן אהרון והם יוצרים מענה הלכתי-טכנולוגי ללוחמים ביחידות שונות.

המכון משלב את כלל השיטות בהלכה ומאפשר מענה הלכתי מחמיר ביותר אף לשיטת החזון איש.

בין שלל הפיתוחים הרבים שביצעה היחידה: מוצרים שההפעלה שלהם לא מבצעת “סגירת מעגל חשמלי”, ולכן מאפשרת הפעלה שלהם גם בשבת, כמו למשל “קודן שבת” ו”קודן אופטי” שמאפשרים כניסה בעזרת קוד למקומות ממודרים.

יש גם “טלפון שבת” המאפשר לקיים שיחות, או “פנס שבת”, שגם כשהוא נראה כבוי, הוא בעצם פולט אור בכמות זעירה. הפעלה בשבת רק מגבירה את הזרם ואת האור, ולא באמת מבצעת פעולה של הדלקה.

“עט שבת”, המכיל דיו שצבעו מתפוגג עם הזמן. מבחינה הלכתית, במקרה שצריך לכתוב פקודות ביומן מבצעים, חייל דתי יכול להשתמש בעט – ובמוצאי השבת לעבור על הטקסט בעט רגיל, לפני שהדיו מהכתיבה בשבת יתפוגג.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות