“פגיעה חמורה”: צו פירוק לעמותה החרדית ‘כאייל תערוג’ בגלל ליקויים

בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה על מתן צו פירוק לעמותת 'כאייל תערוג' • בקשת הצו עלתה בעקבות ליקויים מהותיים של העמותה • בנוסף, העמותה הורשעה בהליך פלילי בעבירות של קבלת דבר במרמה ודיווח כוזב
יוני גרין
ב' אדר א' התשפ"ד / 11.02.2024 11:37

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הורה על מתן צו פירוק לעמותת ‘כאייל תערוג’. זאת, בעקבות ליקויים מהותיים בהתנהלותה.

בחודש ספטמבר 2023 הגישה רשמת העמותות לבית המשפט המחוזי בתל אביב, באמצעות יחידת אכיפה ובקרה ברשות התאגידים שבמשרד המשפטים, בקשה למתן צו לפירוק עמותת ‘כאייל תערוג’.

בקשת הפירוק הוגשה על רקע הליך בדיקה שביצעה יחידת העמותות והחל”צ ברשות התאגידים, ואשר ממצאיו העלו ליקויים מהותיים בהתנהלות העמותה:

העמותה עשתה שימוש בכספיה שלא בהתאם למטרותיה המאושרות בסך של 1.5 מיליון ש”ח; העמותה מסרה מידע כוזב שעל בסיסו אושרה לה הוספת מטרות; לא מילאה את חובות הדיווח כחוק ונמצא כי מוסדות העמותה כשלו בניהול העמותה ובמניעת העבירות והמחדלים בהתנהלות העמותה.

בנוסף, העמותה הורשעה בהליך פלילי בעבירות של קבלת דבר במרמה ודיווח כוזב.

מטרות העמותה הן קיום שיעורי תורה בארץ ובעולם, כולל אברכים, הדפסה והפצה של דיסקים, ספרים ועלונים, ארגון נסיעות מיוחדות לקברי צדיקים בארץ ובעולם, תמיכה במשפחות נזקקות, ופדיון שבויים בארץ ובעולם.

בדיון שהתקיים ב-8.2.2024 נעתר בית המשפט לבקשת הרשמת והורה על מתן צו לפירוק העמותה ועל מינויו של בניהו לאבל לתפקיד מנהל מיוחד.

עו”ד טובה פריש, מנהלת יחידת אכיפה ובקרה ברשות התאגידים: “עמותות המתנהלות בניגוד להוראות הדין פוגעות בתדמית ובמוניטין של כלל העמותות בישראל ומובילות לפגיעה חמורה באמון שהציבור נותן בארגונים אלה.

“אנו פועלים בכל הכלים העומדים לרשותנו בשירות, בפיקוח ובאכיפה כדי למגר התנהלות בניגוד להוראות הדין ולהגביר את אמון הציבור במגזר השלישי. הפעלת כלי האכיפה נעשית מתוך הכרה בצרכים של כל עמותה ועמותה ומתוך רצון להמשיך ולשמר את פעילותן של העמותות במקרים המצדיקים זאת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות