הרשות השנייה נגד חיים לוינסון: “ביזה את נרצחי טבח 7 באוקטובר”

נציב הרשות השנייה הגיב על תלונת 'בצלמו', אחרי המתקפה של המגיש חיים לוינסון נגד השר סמוטריץ': "אמירתו הייתה מבזה, משפילה ופוגענית ולא היה לה כל מקום על המסך"
אבי כץ
ב' אדר א' התשפ"ד / 11.02.2024 11:05

דוד רגב, נציב הרשות השנייה, הגיב היום (ראשון) לתלונת ארגון ‘בצלמו’ –  וכן רבים נוספים – שהוגשו בעקבות המתקפה של המגיש חיים לוינסון בתוכנית הבוקר של קשת 12 על שר האוצר בצלאל סמוטריץ’.

במהלך התוכנית, אמר לוינסון, כי “עבור סמוטריץ’, ה-7 באוקטובר זה יום חג”.

בעקבות התלונות שהגיעו, פתחה נציבות פניות הציבור ברשות השנייה בבירור.

במענה מפורט שניתן הבוקר על ידי נציב פניות הציבור נכתב:

“מצפיה בתוכנית מצאתי כי מיד כשאמר את דבריו, תקפו אותו המשתתפים האחרים על אמירתו הקשה ביקשו ממנו מספר פעמים לחזור בו מדבריו. הדוברים אמרו כי מדובר באמירה קשה שאין לה מקום. על אף זאת חיים לוינסון לא חזר בו מדבריו וגם כאשר התבקש להבהיר כעבור מספר ימים את דבריו הוא לא חזר בו מאמירה פוגענית זו”.

הנציב הוסיף: “על אף שנאמרה במסגרת חופש הביטוי, אמירתו של מר לוינסון הייתה מבזה, משפילה ופוגענית ולא היה לה כל מקום על המסך. אמירה זו ביזתה לטעמי את זכרם של נרצחי הטבח ב-7 באוקטובר ועל הגורם המשדר היה להוקיע אותה בצורה נחרצת יותר.

“ביקשתי מנהלת הגורם המשדר להזמין את מר לוינסון ולהבהיר לו בצורה נחרצת כי אין מקום לאמירות מסוג זה”.

הנציב סיים: “אני מצר על אי הנעימות שנגרמה לך ולצופים האחרים מאמירה זו ומודה לך על פנייתך. בתקוה לימים שקטים”.

שי גליק, מנכ”ל בצלמו: “אני מודה לנציב על דבריו הנחרצים והמדויקים. דבריו של לוינסון פגעו באופן קשה במיליוני אזרחים ביניהם משפחות נפגעי הטבח , מצביעי הציונות הדתית, חיילי צה”ל בסדיר ובמילואים ועוד. אנחנו לא ניתן לאף אחד יותר להסית לשסות איש באחיו בתקשורת. הגיע זמן אחדות. מותר להיות שונים אסור להיות שונאים. נמשיך ונוודא שהתקשורת תחבר ולא תפלג תקשר ולא תקרע. תאחד ולא תפריד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות