מורה מהגליל צילם מפעל ביטחוני, כדי שיותקף בטילים

פרשה ביטחונית חמורה נחשפה בצפון: השב"כ והמשטרה עצרו את ראמי חביבאללה, תושב עין מאהל, שעל פי החשד הקים תא טרור בישראל • צילם תמונה של מפעל ביטחוני בנוף הגליל, סימן מיקומו ושלח למחבל חמאס בטורקיה כדי לסייע לגורמים עוינים לפגוע בו באמצעות טילים מדויקים
חיים טוויל
ב' אדר א' התשפ"ד / 11.02.2024 10:48

בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית של המשטרה במחוז צפון נחשפה תשתית טרור מקומית שהתכוונה לבצע פעילות טרור בישראל.

במסגרת החקירה, נעצר – בתחילת חודש ינואר – ראמי חביבאללה, תושב עין מאהל,  מורה לאיסלאם ואימאם במסגד מקומי, חשוד בקידום פעילות טרור בשטחי ישראל בהכוונת מחבלי חמאס בחו”ל. זאת לאחר  שניהל בשנתיים האחרונות קשר חברי עם מחבל חמאס שהכיר בטורקיה.

בחקירתו בשב”כ ובמשטרה עלה, כי בעקבות המלחמה בעזה החליט חביבאללה על דעת עצמו להציע לפעילי חמאס מחו”ל לקדם פעילות טרור בישראל.

הוא שלח לפעיל חמאס תמונה של מפעל ביטחוני בנוף הגליל  ואת מיקומו המדויק, במטרה שחמאס יבצע ירי רקטות לעבר מפעל זה.

בנוסף, פעל בהנחיית חמאס לגייס נוספים בקרב ערביי ישראל לטובת קידום פעילות טרור בישראל. במסגרת זו, פנה למספר אזרחים והציע להם לקחת חלק בפעילות הטרור המתוכננת.

בין האזרחים אליהם פנה היה חאלד סאלח, תושב עין מאהל בן 35, אשר נעצר גם הוא. בחקירתו עלה, כי הסכים לבצע פעילות טרור יחד עם חביבאללה והציע לספק את אמצעי הלחימה לטובת הפעילות.

מעורב נוסף הקשור בפעילות נעצר במעצר מנהלי.

בתום חקירתם בשב”כ וביחידה המרכזית של מחוז צפון הגישה הבוקר (ראשון) פרקליטות צפון לבית המשפט המחוזי בנצרת כתבי אישום חמורים נגד השניים.

כתב האישום ובהן עבירות של סיוע בעניינו של ראמי חביבאללה מייחס לו שורה של עבירות ביטחון לאיוב במלחמה, מגע עם סוכן חוץ, פעולה אסורה ברכוש למטרות טרור, קשירת קשר לביצוע מעשה טרור ועוד.

בעניינו של ח’אלד סאלח הוגש כתב אישום המייחס לו עבירה של קשירת קשר לביצוע מעשה טרור.

בשב”כ ציינו: “מדובר בפעילות חמורה של אזרחים ישראליים אשר רקמו תכנית זדונית עם פעילי חמאס בזמן שמדינת ישראל מצויה בעיצומה של לחימה כנגד אותו ארגון טרור. פעילות זו סוכלה בשלבים ראשוניים עוד בטרם הספיקו חברי החוליה להוציא לפועל את התכנית לפעילות טרור בתוך ישראל”.

עו”ד רמזי כתילאת, פרקליטו  של רמי חביבאללה, מסר: “כתב האישום הוא תולדה של חקירה בה ננקטו אמצעים לצמצום דרסטי של זכויות מרשי בחקירה ומכאן שהדרך לאובדן הרצון החופשי קצרה ביותר. אנו נלמד את חומרי החקירה לעומק ונגיב באופן מפורט בבית המשפט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות