ביידן לנתניהו: מבצע ברפיח – רק אחרי תוכנית להגנה על הפליטים

שני קצינים ולוחם נפצעו קשה בדרום הרצועה בסופשבוע • מצרים לחמאס: הסכם תוך שבועיים - או שישראל תיכנס לרפיח • בכיר בחמאס מאיים: "התקפה על רפיח תביא לפיצוץ המו"מ" • נתניהו: מי שאומר לנו לא לפעול ברפיח - בעצם קורא לנו להפסיד במלחמה • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ב' אדר א' התשפ"ד / 11.02.2024 01:18
היום ה-128 למלחמה I עדכונים שוטפים: 

22:50 – בכיר אמריקני לאחר שיחת ביידן-נתניהו: “התקדמות ממשית בניסוח מסגרת לעסקת החטופים”

21:40 – מחבל ניסה לדקור לוחם ליד בית עלית – וחוסל

21:15 – פיגוע בעיר העתיקה: אזרח נפצע קל, המחבל נוטרל ונפצע קשה

20:10 –ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה”ב ג’ו ביידן שוחחו הערב במשך כ-45 דקות, בפעם הראשונה לאחר שלושה שבועות. בבית הלבן הבהירו בתום השיחה כי נושא בחטופים בעזה היה במוקד. הפעם הקודמת שבה השניים שוחחו הייתה ב-19 בינואר.

בהודעת הבית הלבן לאחר השיחה נכתב: “הנשיא חזר על מטרתנו המשותפת לראות את חמאס מובס ולהבטיח את ביטחונם ארוך הטווח של ישראל ואנשיה”. עוד צוין, כי “הנשיא וראש הממשלה דנו במאמצים המתמשכים להבטיח את שחרור כל בני הערובה הנותרים שבידי חמאס. הנשיא הדגיש את הצורך לנצל את ההתקדמות שהושגה במשא ומתן כדי להבטיח את שחרור כל החטופים בהקדם האפשרי”.

הבית הלבן מסר כי ביידן קרא ל”צעדים דחופים וספציפיים להגברת התפוקה והעקביות של הסיוע ההומניטרי לאזרחים פלסטינים חפים מפשע”. כמו כן ביידן “חזר על כך שאין לקדם מבצע צבאי ברפיח ללא תוכנית אמינה וניתנת לביצוע להבטחת שלומם של יותר ממיליון האנשים ששוהים שם”.

20:10 – חדשות 12: לאורך כל היממה האחרונה בכירים בצה”ל, בשב”כ ובמוסד שוחחו עם מקביליהם המצרים. בשיחות הסבירו הבכירים הישראלים כי פעולה של צה”ל ברפיח תצא לפועל רק בתיאום ולא באופן חד-צדדי. הבכירים במצרים הזהירו בתגובה כי פעולה כזו יכולה לסכן את הסכם השלום.

19:45 – הרמטכ”ל לשרים: “אחת המכות הקשות ביותר שאפשר להכות בסינוואר היא הרמת אלטרנטיבה שלטונית אזרחית ברצועה שמפנה גב לחמאס”.

19:25 – השיחה בין נתניהו לביידן הסתיימה כעבור 45 דקות

19:20 – משרד החוץ של מצרים: מתנגדים נחרצות למבצע צבאי של ישראל ברפיח

19:10 – חדשות 12: גורמים במערכת הביטחון הבהירו כי חודש רמדאן הוא לא מגבלה מבחינת פעולה ברפיח. נפעל בכל תאריך נקוב – ממתינים לאור ירוק מהקבינט

19:09 – התקשורת הלבנונית: איראן הנחתה את חיזבאללה לא להסלים את העימות נגד ישראל בגבול הצפון.

18:08 – קצין בגדוד ההנדסה 603, עוצבת ‘סער מגולן’, נפצע אתמול באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. בנוסף, קצין ולוחם מסיירת צנחנים נפצעו שלשום באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

בדובר צה”ל הבהירו, כי הם נוהגים לעדכן על חיילים שנפצעו קשה וכי לא מדובר בהודעה חריגה. עוד נמסר כי לא נהרגו חיילים ביממות האחרונות.

18:07 – כולם מתגייסים פתאום להציל את המחבלים? אחרי גרמניה ובריטניה: משרד החוץ של צרפת הזהיר מפני מתקפה צבאית נרחבת ברפיח, “שעלולה להוביל לאסון הומניטרי”.

18:00 – שתי רקטות שנורו לעבר מרחב מנרה נפלו בשטח פתוח. אין נפגעים.

18:00 – קבינט המלחמה שיתכנס הערב צפוי לדון במו”מ לשחרור החטופים ובמתווה כניסת פועלים פלסטינים שיוצג בידי השב”כ.

17:55 – נתניהו בריאיון ל-ABC: “אף אחד לא יכול לשים את עצמו במקום של משפחות החטופים, אבל המשפחות גם לא צריכות לשים את עצמן במקומם של מקבלי ההחלטות”.

הוא הוסיף: “זה קורע את הלב לשמוע את המשפחות ולחשוב על מה שהן עוברות אבל אני גם אחראי לביטחון אזרחי ישראל ועליי לוודא שחטיפות ורציחות לא יקרו שוב, וזה מה שאנחנו עושים”.

16:55 –  מקור בכיר בארגוני הטרור הפלסטיניים לערוץ אל-מיאדין הלבנוני: “לנוכח האיומים של ישראל במבצע צבאי ברפיח, התפקיד המצרי הוא החשוב ביותר לעצירת ה’תוקפנות’, בעיקר כי הפעולה משפיעה על הביטחון הלאומי-הערבי. יהיו לכך השלכות גדולות על האזור כולו”.

עוד הוסיף המקור: “אנחנו קוראים להנהגה המצרית לפעול מיד כדי לסכל את המבצע הצבאי ואת התוכניות של ישראל. המערכה תהיה בשערי מצרים וזה יאיים על הריבונות המצרית ועל הביטחון הלאומי. אנחנו מזהירים מפני יישום התוכניות של ישראל לעקירת עמנו”.

16:20 – נתניהו בריאיון ל’פוקס ניוז’: “לא שוחחתי עם ביידן מאז שהוא אמר שהתגובה הצבאית של ישראל בעזה מוגזמת“.

הוא הוסיף: “אני לא יודע כמה חטופים חיים, אבל יש מספיק מהם בחיים כדי שנפעיל את הלחץ שאנחנו מפעילים”.

16:10 –  ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה”ב ג’ו בידן צפויים לשוחח היום על המלחמה בעזה, כך דיווח ברק רביד.

15:55 – רקטה ששוגרה לעבר הר דב נפלה בשטח לבנון

15:50 – מטוסי קרב תקפו מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון. במרחב הכפר מרווחין הותקפו תשתיות טרור ועמדת שיגור של הארגון. בנוסף, צה”ל תקף עמדה צבאית, מבנה צבאי ותשתית טרור נוספת ששימשו את ארגון הטרור במרחב הכפרים רמיה, יארון ושיחין שבדרום לבנון.

כמו כן, מוקדם יותר היום בוצע ירי לעבר זיהוי חשוד במרחב הכפר כילא.

14:20 – ‘הוול סטריט ג’ורנל’: מצרים העבירה מסרים לחמאס  ולפיהם עליהם להגיע להסכם תוך שבועיים או שישראל תחל בפעילות הקרקעית בעיר רפיח.

14:15 – 103FM חשף: קצינים בצה”ל טוענים כי לוחמים שפעלו בשכונת היוקרה רימאל, סיכנו את חייהם לצורך חילוץ מאות מיליוני שקלים שהיו מיועדים לרשות הפלסטינית. על פי העדויות, מדובר בסכום העומד על 200 מיליון שקלים, שהיו אמורים לעבור לידי הרשות.

גורמים בצבא סיפרו כי האירוע התרחש במהלך מתקפה על מרחב שכונת רימאל שבעיר עזה, כאשר הכוחות הגיעו למבנה של בנק “פלסטין”, זאת בעקבות זיהוי ירי צלפים מכיוון המבנה.

דובר צה”ל: “כוחות צה”ל פעלו בשבוע שעבר ב’בנק פלסטין’ בעיר עזה, לשם מניעת תפיסתם של כספים על ידי ארגון הטרור חמאס ושימושם לצרכי טרור. המבנה בו היה הבנק הותקף בעבר בעקבות ירי שבוצע לעבר כוחות צה”ל מהמבנה. הפעילות נעשתה בהתאם להנחיית הדרג המדיני, ואופן החזקת הכסף והיעד אליו יועבר כפופים להנחייתו”.

13:00 – פלסטינים תקפו אתמול שוטרים פלסטינים בעמדה ליד מתחם קבר יוסף, גנבו מהם שני קל’צניקובים, אקדח ומכשיר קשר. מנגנוני הביטחון הפלסטינים במרדף אחריהם.

12:55 – לוחמי מג״ב עוטף ירושלים עצרו שוהה בלתי חוקית, בת 21, תושבת בית עו׳ר, שהתחזתה לאזרחית ישראלית בניסיון לחדור לשטח המדינה. החשודה שוחררה בעסקת החטופים האחרונה.

במהלך הבדיקה שביצעו הכוחות בשטח הובן כי מדובר בחשודה אשר מזוהה עם חמאס ונעצרה בחודש אוקטובר האחרון על ידי לוחמי מג״ב בגין השתתפות בהפרות סדר בהן החשודה הגיעה רעולת פנים ויידתה אבנים לעבר כוחות הבטחון, ונורתה ברגלה על ידי לוחמי מג״ב.

בנוסף לכך, בחקירתה של החשודה עלה כי הינה מזוהה עם ׳חמאס׳ והעלתה תיעודים בהם עודדה ותמכה במתקפת הטרור של ה-7 באוקטובר ואף שוחררה מהכלא במסגרת הפעימה החמישית של עסקת החטופים.

החשודה נעצרה והועברה לחקירה באגף החקירות והמודיעין של עוטף ירושלים.

11:55 – מקור בהנהגת חמאס אמר לערוץ אל-אקצא של ארגון הטרור: “כל התקפה ישראלית ברפיח – משמע פיצוץ שיחות המשא ומתן”.

11:05 – שר הביטחון יואב גלנט הגיע לתצוגת יחידת איסוף מודיעין ושלל טכנ), שתוצג לשרי הממשלה בבסיס ג’וליס. “חדרנו למקומות הרגישים ביותר של חמאס – המודיעין שלהם משמש כעת נגדם”. עוד אמר גלנט כי הצבא משתמש באמצעי הלחימה שלהם ומפוצץ אותם בשטח: “כל הדברים האלה הם תולדה של העמקה וחדירה אל לב היכולות של חמאס. ככל שאנחנו מעמיקים את הפעולה – אנחנו גם מקרבים עסקה ריאלית על מנת להחזיר את החטופים”.

10:30 – בוצע ירי רקטי לעבר הר דוב, לא היו נפגעים באירוע. צה”ל תוקף בירי ארטילרי את מקור הירי בלבנון.

09:50 –  שוטרי משטרת ירושלים הגיעו מחוץ למשכן הכנסת והודיעו למשפחות החטופים כי מחאתם “אינה חוקית” ועליהם להתפנות. לאחר זמן קצר, החלו להרים אותם מהכביש ולפנותם בכוח. איילה מצגר, כלתו של החטוף יורם מצגר פונתה בכוח והמגפון שלה נלקח ממנה. שני מפגינים נעצרו.

09:50 –  במעבר כרם שלום החל פינוי של מוחים לאחר שבוצעה איתם “הידברות ממושכת”, לטענת המשטרה. כ-18 מפגינים סירבו לעזוב את המעבר, פונו על ידי השוטרים ועוכבו לחקירה.

09:40 –  לאחר יותר מ-12 שעות, לוחמי צה”ל במילואים מגדוד 910 השלימו אמש, בהכוונת שב״כ, מבצע לסיכול טרור בכפר בית אומר שבחטיבת עציון. לוחמי המילואים סרקו מבנים ותחקרו עשרות חשודים. הכוחות עצרו שמונה מבוקשים ואיתרו מעבדה לייצור מטעני נפץ. הלוחמים החרימו עשרות רכבים בלתי חוקיים לצד ציוד צבאי, חומרי הסתה, בקבוקי תבערה מוכנים לשימוש ואמצעי לחימה נוספים.

הלילה, פעלו לוחמי צה”ל, שב”כ ומג”ב למעצר שישה מבוקשים ברחבי יו”ש. בעיר בית לחם  עצרו הלוחמים שני מבוקשים והחרימו אמצעי לחימה.

09:10 – לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח”ל שפעלו במרכז הרצועה, זיהו מחבל שתצפת עליהם, ירה נ”ט והתקרב לעברם וחיסלו אותו. לאחר מכן, נורו טילי נ”ט נוספים לעבר הכוח מתוך מבנה, הלוחמים זיהו שני מחבלים והכווינו כלי טיס שתקף וחיסל אותם. בנוסף, הותקפו מטרות רבות נוספות בהן מחסן אמל”ח מה שהוביל לפיצוצי משנה רבים שמעידים על התחמושת הרבה שהייתה בו.

במערב ח’אן יונס, לוחמי חטיבת צנחנים ולוחמי יחידת אגוז חיסלו מחבלים, ופשטו על יעדי טרור שבהם אותרו אמצעי לחימה. עוד בח’אן יונס – מרכז האש של אוגדה 98 הכווין כלי טיס שתקפו 3 מחסני אמל”ח וחוליית מחבלים שביצעה ירי לעבר הכוחות. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 פשטו על מתחמי לחימה וחיסלו מחבלים.

08:05 – ראש הממשלה נתניהו התראיין לרשת ABC האמריקנית, ודחה את הקריאות לישראל שלא להיכנס לרפיח. “מי שאומר לנו לא לפעול ברפיח בעצם קורא לנו להפסיד במלחמה, ולהשאיר שם את חמאס”, אמר.

נתניהו לא מסר פרטים או תאריך אפשרי לפעולה כזו, והדגיש כי ישראל “מגבשת תוכנית מפורטת” לפינוי תושבים פלסטינים מהאזור.

07:55 – כ-40 מפגינים חוסמים הבוקר את מעבר כרם שלום במטרה למנוע ממשאיות הסיוע ההומניטרי לחצות לרצועה. לדברי משטרת ישראל המוחים מסרבים להתפנות ו”בוצעה עימם הידברות בכדי שילכו בהסכמה”. במשטרה הוסיפו כי המוחים “קיבלו זמן תפילה וארוחת בוקר – ועדיין מסרבים להתפנות”.

בהודעה הרשמית שפרסמה המשטרה נכתב כי בהתאם לצו השטח הצבאי הסגור במרחב מעבר כרם שלום ולצורך מימוש החלטת הממשלה על הכנסת משאיות סיוע לרצועת עזה, כוחות צה”ל ומשטרת ישראל ערוכים במרחב מעבר כרם שלום על מנת לאכוף את הצו ולמנוע כניסת אזרחים אליו, בהתאם לחוק. “נזכיר כי כניסת אזרחים למרחב המוגדר כשטח צבאי סגור הינה אסורה ומסכנת את חיי האזרחים וכוחות הביטחון”.

02:00 –  בתגובה לנציב הכללי של אונר”א פיליפ לזאריני, שלדבריו לא ידע על מנהרת הטרור של חמאס מתחת למטה אונר”א בעזה, אמר ארדן: “לזריני, זה לא שלא ידעת. לא רצית לדעת! חשפנו מנהרות טרור מתחת לבתי ספר של אונר”א וסיפקנו לכך ראיות שחמאס מנצל לרעה את מתקני אונר”א. הפצרנו בכם לבצע חקירה ובדיקה מקיפה של כל מתקני אונר”א בעזה. אך לא רק שסירבתם, אתה בחרת לטמון את ראשך באדמה ולא לראות. קח אחריות ותתפטר היום”.

01:21 –  האזעקה בקדרים: בוצע יירוט של מטרה אווירית חשודה על ידי לוחמי הגנה אווירית

01:05: אזעקה הופעלה בקדרים בגליל העליון

00:05 –  ערוץ אל-ערביה דיווח:  בגלל החשש מכניסת המוני פליטים פלסטינים – צבא מצרים העביר טנקים ומשוריינים לאזור הגבול עם עזה ועיבה את הגבול עם הרצועה, בין השאר באמצעות ערמות חול. עוד דווח כי הצבא המצרי הגביר את אמצעי המעקב באזור, על רקע הפעולה הישראלית המתוכננת ברפיח, והתקין חיישנים ומצלמות לאורך הגדר – גם בגדר התחתית וגם בעילית.

00:05 – שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון אמר כי הוא “מודאג מאוד” מהתוכניות של ישראל לפלישה קרקעית לרפיח.

00:01 – בחיזבאללה קיבלו אחריות על ירי טיל הנ”ט לעבר בית החייל בקריית שמונה.

00:01 – בחשבון הטוויטר של מתאם פעולות הממשלה בשטחים תקפו בחריפות את מנכ”ל אונר”א: “איך לא ידעת? חפירת מנהרה אורכת יותר מ-4 חודשים. הזמנו פקידים בכירים מהאו”ם לראות. בפגישות קודמות איתך ועם אחרים באו”ם הצהרנו על השימוש שעושה חמאס במטה אונר”א בעזה. בחרת להתעלם כדי שתוכל מאוחר יותר לנסות ולהכחישן”.

00:01 – מזכ”ל אונר”א פיליפ לזריני התייחס לחשיפת המנהרה מתחת למטה המרכזי הסוכנות: “לא ידענו מה נמצא מתחתינו. אין לנו כלים צבאיים כדי לבחון ולגלות דברים כאלה”.

00:01 –  חבר המועצה העליונה של החות’ים, מוחמד עלי אל-חות’י: “אנחנו אומרים לישראל, כל הסלמה ברפיח או בעזה תביא אותנו להסלמה“.

00:01 –  דובר צה”ל בערבית: כוחות צה”ל הכניסו יותר מ-20 בלוני חמצן וציוד רפואי נוסף לבית החולים ‘אל אמל’ בחאן יונס. הכנסת הציוד תואמה על ידי קציני מפקדת התיאום והקישור לעזה עם בית החולים.

בלוני החמצן והציוד הרפואי התקבלו מארגוני סיוע בינלאומיים. לאור השימוש של מחבלים בבתי חולים כמקומות מסתור, והלחימה האינטנסיבית במרחב בית החולים, בוצע תיאום מורכב, בין היתר למול ארגון סיוע בינלאומי וגורמים מקומיים להעברת בלוני החמצן לנקודות מוסכמת, ממנה נאספו בלוני החמצן על ידי כוחות צה”ל והועברו לבית החולים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות