‘דגל’ תחרים את זייברט בב”ב? גפני: רק גדולי התורה יקבעו כיצד נצביע

'דגל' בני ברק פתחה את הבחירות • הגר"י אפרתי: "אם קם יהודי כמו מרן רבי דב לנדו וזועק בעיר פלונית מועמד פלוני זה רוחניות, אז אנחנו עושים את זה!" • גפני: זו אינה אסיפה על ראשות העיר, רק על הרשימה לעירייה • מנחם שפירא: "קהילות מסוימות מקבלות יותר הקצאות ממה שהם צריכים, נביא שוויון"
אריה ריבקינד
ב' אדר א' התשפ"ד / 11.02.2024 00:43

הבחירות הקרובות הן היסטוריות במונחים בני ברקים: לראשונה מזה 30 שנה, דגל התורה רצה בנפרד מאגודת ישראל למועצת העיר. הפתק בקלפי יהיה ״דגל״ ולא ״ג״, וזאת לטענת גורמים במפלגה: “כדי להוכיח אחת ולתמיד את גודלה של דגל התורה בבני ברק”.

במודעות שפרסמה המפלגה בימים האחרונים נאמר כי מדובר ב״כנס חרום והתארגנות לפתיחת המערכה הגורלית וההיסטורית הניצבת לפתחינו… כעת בידינו לעשות היסטוריה, לשנות סוף כל סוף את מאזן הכוחות ולקבוע את עתידנו ועתיד קהילותינו הקדושות בעירנו”.

מאות גבאי קהילות, רכזים, ראשי ופעילי השכונות והקהילות של דגל התורה בעיר בני ברק, התקבצו הערב לכינוס חרום והתארגנות של דגל התורה בני ברק שבסיומו נפתחה רשמית מערכת הבחירות של המפלגה בב”ב.

יחד עם רבני המפלגה, הגר”נ זוכובסקי והגר”י אפרתי, וחברי הכנסת של דגל התורה, השתתפו בכנס גם חברי רשימת המפלגה למועצת העיר.

את הכנס פתח בתפילה וזעקה על המצב בו שרוי עם ישראל, מרן הגאון רבי שמעון גלאי. לאחר מכן, נשאו דברים חברי הכנסת והמתמודדים למועצת העיר.

בימים הקרובים צפויים חברי רשימת דגל התורה לקיים כינוסים בקהילות הרבות בעיר, לפעול ולהפעיל למען המערכה הקדושה.

הגאון רבי יוסף אפרתי, חבר ועדת הרבנים של דגל התורה: “אם קם יהודי כמו מרן רבי דב לנדו וזועק בעיר פלונית מועמד פלוני זה רוחניות, אז אנחנו עושים את זה, אין אצלנו פוצה פה ומצפצף”.

יו”ר דגל התורה, ח”כ משה גפני: “זאת איננה אסיפה על ראשות העיר. קרה משהו בפוליטיקה החרדית מאז שהורדנו את ה’וטו’ על ראש העיר, רק גדולי התורה יגידו לנו למי לבחור כשיגיע יום הבחירות. האסיפה הזאת היא רק לרשימת ‘דגל התורה’ בעיר שאני מקווה שנכניס 13 נציגים. כך ראוי וכך יהיה בעזרת השם”.

יו״ר דגל התורה בבני ברק, הרב מנחם שפירא: “בגלל שיטת החלוקה הישנה, נוצר מצב שקהילות מסויימות מקבלות יותר הקצאות ממה שהן צריכות, עד כדי כך שהם פתחו שוק מכירות של הקצאות מיותרות שיש להם. זו אחת הסיבות שמרנן ורבנן הורו לנו לרוץ ברשימה נפרדת, ונביא בעז”ה נציגות גדולה של קרוב לרוב במועצה, שתקבע את החלוקה באופן שווה לפי מה שמגיע לציבור בעיר. בידינו לעשות היסטוריה, לשנות סוף כל סוף את מאזן הכוחות ולקבוע את עתידנו ועתיד קהילותינו הקדושות בעירנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות