גולדקנופף: מה היה דחוף לנתניהו להוציא תגובה על מודי’ס בשבת?

שר הבינוי והשיכון מתח ביקורת על ראש הממשלה - על שפרסם בעיצומה של השבת תגובה על הודעת סוכנות הדירוג מודי'ס • גפני על הורדת הדירוג: "המשמעות היא לא טובה אבל הכלכלה הישראלית היא כלכלה חזקה"
אריה ריבקינד
ב' אדר א' התשפ"ד / 10.02.2024 22:31

יו”ר יהדות התורה שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף מתח הערב (מוצאי שבת) ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו, על שפרסם בעיצומה של השבת תגובה על הודעת סוכנות הדירוג מודי’ס.

“ההודעה של ראש הממשלה בשבת בנושא דירוג האשראי לא היתה במקומה. לא מדובר בפיקוח נפש, לא בנושא חירום, ולא בתגובה שלא ניתן היה לפרסמה בצאת השבת”, אמר.

גם ח”כ ישראל אייכלר תקף: “השבת היא מקור הברכה. כי אשמרה שבת ק-ל ישמרנו. לפרסם הודעות בשבת על דירוג אשראי של גורמי תעמולה כלכליים, ולחלל את השבת הנרמסת בראש כל חוצות, זהו בזיון והתבזות של המדינה”.

חברת דירוג האשראי הבינלאומית  מודי’ס הורידה בליל שבת את הדירוג של ישראל מרמה של A1 ברמה אחת ל-A2 עם תחזית שלילית, המבטאת הערכה שהדירוג עלול לשוב ולרדת בקרוב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בעצומה של השבת: “כלכלת ישראל איתנה. הורדת הדירוג אינה קשורה לכלכלה, היא נובעת כולה מכך שאנחנו במלחמה. הדירוג יעלה חזרה ברגע שננצח במלחמה – ואנחנו ננצח”.

יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני הגיב הערב, בכנס בחירות למאות נשים ברחובות למען רשימת דגל התורה בעיר על הורדת דירוג האשראי: “המשמעות היא לא טובה אבל הכלכלה הישראלית היא כלכלה חזקה, אמרתי את זה בעבר ואני אומר את זה גם היום. גם בתקופה הקשה הזאת שיש הוצאות גדולות למלחמה ישראל מתמודדת וגם תדע להתמודד עם זה בעזרת השם”.

מאוחר יותר, בכנס בחירות בבני ברק לטובת דגל התורה בעיר, התייחס גם גפני לחלול השבת: “אני לא מבין למה ראש הממשלה נתניהו היה צריך להוציא את ההודעה בשבת. לאיזה צורך? מיותר היה לגמרי”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות