תחקיר צה”ל: החטוף יוסי שרעבי נהרג בתקיפה של חיל האוויר ברצועה

על פי ממצאי התחקיר שהוצג למשפחתו, שרעבי נהרג ככל הנראה מקריסת מבנה שהיה ממוקם סמוך למבנה שהותקף בידי חיל האוויר • כמה ימים לאחר מכן, על פי המודיעין שבידי ישראל, נרצח איתי סבירסקי הי"ד בידי שוביו
חרדים 10
א' אדר א' התשפ"ד / 10.02.2024 20:11

צה”ל הודיע ביום שישי, כי התחקיר על  נסיבות מותו של החטוף יוסי שרעבי הי”ד הוצג למשפחתו.

על פי ממצאי התחקיר, שרעבי נהרג ככל הנראה מקריסת מבנה הסמוך למבנה שהותקף על ידי חיל האוויר, אולם לא ניתן לשלול את האפשרות שנרצח בידי חמאס.

מטרת התקיפה הייתה מבנה שעל פי התרעה מודיעינית הייתה כוונה להוציא ממנו מתקפה על כוחות צה”ל.

מהתחקיר שנערך עלה כי בחירת המטרה ואישור התקיפה נעשו על פי הנהלים הנדרשים. עם זה, בעקבות התחקיר הופקו לקחים הנוגעים לתהליכי אישור תקיפות והם הועברו לכל המפקדים וגורמי התקיפה בפיקוד ובאוגדות.

באותו מבנה סמוך הוחזקו גם החטופים נועה ארגמני ואיתי סבירסקי הי”ד. כמה ימים לאחר מכן, על פי המודיעין שבידי ישראל, נרצח איתי סבירסקי בידי שוביו.

בחודש שעבר הודיע קיבוץ בארי כי שרעבי וסבירסקי נרצחו בשבי חמאס ברצועה. בהודעה צוין כי גופותיהם של איתי בן ה-38, ושל יוסי בן ה-53, מוחזקות בידי ארגון הטרור וכי הקיבוץ ידרוש את השבתן.

בסרטון שפרסם חמאס הופיעה החטופה נועה ארגמני, שנחטפה מהמסיבה ברעים. צה”ל עדכן את משפחתה, שהתקבל ממנה אות חיים.

נירה שרעבי, אלמנתו של יוסי שרעבי הי”ד, אמרה השבוע ברשת ב כי אין לדעת אם אחיו אלי, שנחטף גם הוא, יודע שאשתו ליאן ובנותיהם נויה ויהל הי”ד נרצחו בידי מחבלי חמאס.

“יתכן שהם שומעים בשבי רדיו והדבר נודע לו. אני רוצה להגיד לאלי שאנחנו כאן כולנו מחכים לך, יודעים שאתה חזק כדי לחזור אלינו ואנחנו פה כדי לעטוף ולחבק, ואני רוצה גם לומר לכל חטוף וחטופה: כולנו חושבים עליכם, עושים כל מה שאפשר כדי שתחזרו אלינו ולא שוכחים אתכם בשום צורה שהיא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות