תיעוד מטריד מחיזבאללה: תקיפת טנק מרכבה באמצעות טיל ‘אלמאז’

הטיל המדובר חדש יחסית והעתק מדויק של טיל 'הספייק' הישראלי של חברת רפאל - שהגיע לידי האיראנים מחיזבאללה, ככל הנראה בזמן מלחמת לבנון השנייה
חרדים 10
א' אדר א' התשפ"ד / 10.02.2024 19:37

חיזבאללה פרסם אתמול (שישי) תיעוד מטריד שבו נראה טיל נ”ט איראני “אלמאז” פוגע בטנק מרכבה סימן 4 צה”לי בזמן שחנה בחניון לרכבים קרביים משוריינים מחוץ למוצב ישראלי – סמוך לגבול לבנון.

ב’כאן חדשות’ דווח, כי הטיל המדובר חדש יחסית והעתק מדויק של טיל ‘הספייק’ הישראלי של חברת רפאל שהגיע לידי האיראנים מחיזבאללה, ככל הנראה בזמן מלחמת לבנון השנייה.

בתיעוד נראה הטיל כשהוא עושה את דרכו לעבר המוצב צה”ל בגובה רב. על פי הערכות, תוך כדי מעופו פעילי חיזבאללה כיוונו אותו למטרה בזמן אמת, בשעה ששדה הראייה נפתח. על אף הפגיעה המדויקת, הטיל לא חדר את הטנק וגרם לו נזק חיצוני קל בלבד.

לאור התנהלות נכונה של הלוחמים, לא היו נפגעים באירוע. בשבועיים האחרונים, חיזבאללה עשה שימוש באותו הטיל נגד מוצבים ובסיסים ישראלים על הגבול, ופרסם תיעודים מאותן התקיפות.

הטיל האיראני, כך על פי הפרסומים באיראן, מגיע לטווח של שמונה קילומטרים, וישנה אפשרות להתקינו על כלי טיס או טיל נ”ט קרקעי – בדומה לטיל “הגיל” הישראלי. הטיל מדור 3.5 בעל יכולת “שגר ושכח” – כלומר יודע להגיע למטרה בצורה עצמאית, לאחר הזנת מטרה. לטיל גם יכולת “שגר, צפה ועדכן”, כלומר המפעיל יכול לצפות במטרה בזמן אמת ולבחור אותה לאחר שיגורו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות