ברפיח חוסלו בכירים בחמאס • פגיעת נ”ט במבנה בקריית שמונה

תקיפה בעומק לבנון. היעד: בכיר חמאס האחראי על גיוס מחבלים • בין המחוסלים ברפיח: אחראי סידורי האבטחה של בכירי חמאס • איראן מגייסת בריטים מוסלמים לרגל אחר יהודים • צה"ל פשט על בית חולים בח'אן יונס: עצר עשרות מחבלים שהתחבאו כפליטים וכצוות רפואי • עדכונים שוטפים
חרדים 10
א' אדר א' התשפ"ד / 10.02.2024 18:46
היום ה-127 למלחמה I עדכונים שוטפים: 

21:55 – כוח צבאי עצר הערב שלושה מחבלים תושבי יריחו שניסו לחדור לחוות המכוך בבנימין ונתפסו כ-200 מטרים מבתי החווה. בחיפוש ברכבם אותרו שני סכינים וכן תיעודים במכשירי הסלולר שלהם בהם נראים השלושה אוחזים באקדחים. מחבל רביעי נמלט.

האירוע הערב מצטרף לניסיון פיגוע דומה שהתרחש בחווה יומיים לאחר פרוץ המלחמה, בו שלושה מחבלים חמושים בסכינים וגרזן ניסו לחדור לחווה ונתפסו אף הם בידי כוחות צה”ל שהוזעקו למקום.

21:20 –  מפקד פיקוד המרכז חתם בסוף השבוע על צו החרמה והריסה לבית המחבל עבדאללה מסאד בכפר דאן. המחבל היה שותף לביצוע פיגוע הירי בחווארה, בו נרצחו שי סיילאס ניגרקר ז”ל ובנו אביעד ניר ז”ל.

הצו הוצא לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחת המחבל.

20:40 – מזכ”ל אונר”א פיליפ לזריני התייחס לחשיפת המנהרה מתחת למטה המרכזי של הסוכנות: “לא ידענו מה נמצא מתחתינו. אין לנו כלים צבאיים כדי לבחון ולגלות דברים כאלה”.

20:00 –  בשבועיים האחרונים צה”ל ושב”כ מבצעים פשיטות ממוקדות על יעדי טרור בצפון ומרכז הרצועה, בהובלת צוותי הקרב של חטיבה 401 ונח”ל בפיקוד אוגדה 162. הערב דובר צה”ל פרסם כי הכוחות איתרו תוואי תת-קרקעי “ששימש כנכס משמעותי של המודיעין הצבאי של חמאס ועבר מתחת למטה המרכזי של אונר”א ברצועה”. בעקבות הממצאים הלוחמים פשטו על משרדי המטה המרכזי של הסוכנות בעיר עזה ואיתרו אמצעי לחימה רבים.

19:45 –  חדשות 12: גורמים שמקדמים את המשא ומתן אמרו הערב כי “גם אם היה קונצנזוס שתשובת חמאס מופרכת, עדיין עובדים אינטנסיבית מאחורי הקלעים כדי לייצר עליהם לחץ ולצמצם את הפערים. ביום שלישי תיערך בקהיר פגישה של ראש ה-CIA עם ראש ממשלת קטאר וראש המודיעין המצרי. אם יצטמצמו הפערים, גם ישראל תהיה שם”.

19:30 – חיזבאללה הודיע על המחבל ה-188 משורותיו שחוסל מתחילת המלחמה.

18:35 – גורם ביטחוני בכיר אמר הערב: “מפקדי חמאס יפגשו טיל ישראלי ברפיח, בלבנון ובכל מקום ממנו יפעילו טרור נגד אזרחי ישראל. לא יהיה מקום בטוח עבורם. מדיניות החיסולים תימשך ואף תגבר מול כל הדרגים בחמאס”.

18:23 – לפחות עשר רקטות שוגרו משטח לבנון לעבר יישובים בגליל המערבי. לא דווח על נפגעים או על נזק. כמו כן, זוהו כמה רקטות ששוגרו לעבר רמות נפתלי. כמה מהן יורטו והאחרות נפלו בשטח פתוח.

18:10 – בהכוונה מודיעינית של השב”כ ואמ”ן, כלי טיס חיסלו היום במרחב רפיח את אחמד אליעקובי, מחבל חמאס שהיה אחראי על סידורי האבטחה של בכירי ארגון הטרור הרצחני ושימש כמנהל בכיר בבולשת של מחוז רפיח. עוד חוסל המחבל אימן רנתיסי, שהיה בכיר במחלקת החקירות בביטחון הכללי של חמאס. שוטר נוסף בבולשת באזור נהרג.

17:55 – ללא התרעה: זוהתה פגיעה ישירה של טיל נ”ט שנורה משטח לבנון במבנה במרכז קריית שמונה. אין נפגעים

• בכלי תקשורת בלבנון דווחו הבוקר על שלושה הרוגים בתקיפת רכב מהאוויר בעיירה ג’דרא שמצפון ללבנון – כ-60 קילומטרים מהגבול. לפי הדיווחים בלבנון, יעד החיסול הוא באסל צאלח, פעיל חמאס בלבנון האחראי על גיוס פעילים והפעלתם בין היתר היהודה ושומרון.

בעברו, צלאח היה בכיר במחלקת העבודות בראשות עזאם אקרע, שסוכל יחד עם אל ערורי בבירות לפני כחודש. במשך שנים רבות צלאח היה מעורב בהפעלת מגויסים לביצוע פעולות טרור.

בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות נראה פיצוץ הרכב ממצלמת אבטחה של תחנת דלק בלבנון. תחילה נראה הרכב חולף על פני תחנת הדלק כאשר לפתע פיצוץ עז עוצר את נסיעתו. באי תחנת הדלק החלו להתאסף סביב הרכב ולנסות להבין את פשר הפיצוץ. לאחר כמה שניות בודדות פיצוץ נוסף הרעיד את תחנת הדלק והנוכחים נמלטו.

• שר החוץ של איראן בביירות: “טהראן לא מעוניינת בהרחבת המלחמה באזור”.

• דיווח בעיתון אל-ערבי אל-ג’דיד הקטארי: משלחת חמאס עזבה אמש את קהיר – לכיוון דוחה, כדי לקיים שם התייעצויות עם בכירי הלשכה המדינית לגבי ההצעה שהועלתה להפסקת אש ולשחרור החטופים. לפי הדיווח, המשלחת צפויה לשוב לקהיר בתוך כמה ימים.

• בעזה מדווחים שג’יפ משטרתי של חמאס הותקף בשכונת בראזיל ברפיח, ומוסיפים כי ישנם נפגעים במקום. מוקדם יותר היום, דיווחו הפלסטינים על חיסול של שלושה בכירים במשטרת חמאס ברפיח.

• בצהרים: אזעקות המתריעות על ירי רקטות וטילים הופעלו בבצת, שלומי, חניתה, לימן, מצובה, יערה וראש הנקרה. שלושה שיגורים זוהו מלבנון. הם נפלו בשטחים פתוחים במרחב שלומי, ללא נפגעים או נזק.

• בצהרים: בלבנון מדווחים שישראל תקפה רכב מהאוויר מצפון לצידון, עשרות קילומטרים מהגבול. לפי הדיווחים, שניים נהרגו ועוד שניים נפצעו בתקיפה שבוצעה בעיירה ג’דרא. טרם ידועה זהותם של ההרוגים, אך לפי רשת אל מיאדין המזוהה עם חיזבאללה מפקד בחמאס-לבנון היה יעד התקיפה. לא ברור לפי שעה אם הוא בין המחוסלים.

• בצה”ל שוב פיזרו כרוזים של עיתון “המציאות”, כשבשער מתנוססת תמונה גדולה של בנו של הנייה באצטדיון בקאטר, כשהוא צופה במשחק של גביע אסיה – בעיצומה של המלחמה. “כך משפחת הנייה מפגינה סולידריות עם תושבי עזה – מעאד קנה תכשיטים, ועבאד א-סלאם במשחק בקטאר”. התיעוד שהתפשט ברשתות בעולם הערבי עורר סערה וביקורת נגד בכיר חמאס ובנו.

• ה”דיילי מייל” הבריטי מדווח: איראן מגייסת בריטים-מוסלמים לרגל אחר יהודים ומתנגדי משטר איראנים כדי לאסוף מידע לביצוע פיגועים באדמת בריטניה.

• בבוקר: היועץ של הנשיא ביידן ג’ון פינר סיפק מספר אמירות נגד ישראל, בפגישה סגורה שתכניה דלפו ל”ניו יורק טיימס”. בפגישה, שבה נידון גם הנושא של נורמליזציה עם סעודיה, נשמע אומר פינר בין היתר: “נצטרך לעשות דברים למען ערב הסעודית שיהיו מאוד לא פופולריים במדינה הזו ובקונגרס. האם ישראל תהיה מוכנה לעשות את הצעד הקשה עבור הפלסטינים בסוגיית 2 המדינות? איני יודע אם התשובה לכך חיובית. אין לי אמון בממשלה הזו”.

•  בלילה:  צה”ל פשט על בית חולים בח’אן יונס, עשרות נעצרו. סיירת גבעתי יחד עם כוחות מיוחדים פשטו על בית חולים אל-אמל במרכז ח’אן יונס, ועצרו שם עשרות מחבלים שהתחבאו כפליטים וכצוות רפואי.

•  דוברת הבית הלבן התייחסה לאמירה של נשיא ארה”ב ביידן בנוגע ל”תגובה מוגזמת” של ישראל. “שום דבר לא השתנה”, אמרה, “היה ברור שהוא מדבר על התנהלות ישראל בלחימה בעזה. הם צריכים להימנע מפגיעה באזרחים”.

היא הוסיפה: “הנשיא תמיד היה ברור בשיחות שלו מול נתניהו. מה שביידן אמר אתמול נאמר כבר בעבר. לישראל יש הזכות להגן על עצמה. 1200 נרצחו, זאת המציאות, אך ביידן היה ברור שהפעילות הקרקעית צריכה להתנהל בצורה מסוימת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות