זעזוע: פרצו לביהמ”ד בעלזא בקרית גת והשליכו ספרי התורה בביזיון

גנבים פריצה הלילה לבית המדרש של בעלזא בקרית גת, השליכו את ספרי התורה לארץ - וגנבו כלי כסף מארון הקודש • המשטרה פתחה בחקירה • השר מלכיאלי: "מעשה מצמרר בלתי נתפס" • השר פרוש: "נזדעזעתי לשמוע על הפריצה"
חיים טוויל ואריה ריבקינד
ל' שבט התשפ"ד / 09.02.2024 11:56

גנבים פרצו הלילה (ליל שישי) לבית המדרש ‘בית משה’ של חסידות בעלזא, הממוקם ברחוב האדמו”ר מחב”ד בעיר קרית גת, עקרו את דלתות ארון הקודש, השליכו את ספרי התורה לארץ בביזיון –  וגנבו את כלי הכסף והכתרים של ספרי התורה.

כמו כן פרצו למשרדי המוסדות וחוללו הרס במקום.

חוקרי משטרת קרית גת והזיהוי הפלילי שהוזעקו לזירה אספו ראיות וממצאים במטרה להגיע לזהות החשודים בגניבה והונדליזם – ומעצרם.

סגן מפקד תחנת קריית גת, רפ”ק אבי השאש: “מעבר לעבירת ההתפרצות שהנה חמורה בפני עצמה, נגנבו לפי הדיווח גם תשמישי קדושה שיש להם ערך סנטימנטלי עבור ציבור המתפללים בבית הכנסת והעם היהודי בכלל. אנחנו משקיעים את כל המשאבים הנדרשים על מנת להגיע לזהות המעורבים ובמטרה להשיב את הרכוש הגנוב”.

שר הדתות מיכאל מלכיאלי גינה: “זריקת ספרי התורה על הרצפה וחילול בית הכנסת באחת הקהילות החסידיות בקריית גת, מעשה מצמרר בלתי נתפס הפוגע בכל נפש יהודית. אני סמוך ובטוח ששוטרי משטרת ישראל ישימו את ידם על הפושעים בהקדם וימצו איתם את הדין למען ישמעו ויראו כולם”.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: “נזדעזעתי לשמוע על הפריצה לבית הכנסת של חסידות בעלזא בקרית גת וביזיון ספרי התורה במקום. על המשטרה לפעול במלוא התקיפות להבאת הפושעים לדין ועל מערכת המשפט מוטלת החובה להעניש בחומרה את העבריינים בכדי למנוע הישנות מקרים כאלו חלילה”.

ח”כ ישראל אייכלר: “הפוגרום שהתרחש הלילה בבית הכנסת בקרית גת חייב להיחקר עד תום כפשע שנאה. מראות ארון הקודש וספרי התורה מחוללים וזרוקים על הארץ בביזיון, מזכירים לכל יהודי שרגש בקרבו מחזות מתקפות אחרות שרצינו לשכוח.

“בתקופה שבה השתחררו הרסנים ואנשי תקשורת ופוליטיקאים מרשים לעצמם להתבטא כנגד הדת על כל בימה – לא פלא שקדושת בית כנסת וספרי התורה הופכים זולים רח”ל בעיני מי שביצע את הפשע החמור הזה. יש לעצור את שיח ההסתה ולהשיב את כבוד הדת והמסורת, אחרת נהיה עדים למעשים מחפירים שכאלו שוב כי אין גבול למוסתים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות