מתחילת המלחמה: יותר מ-350 גופות הובאו מעזה – וזו הסיבה

בעבר הודה צה"ל שהוצאו גופות מבתי קברות בעזה לבדיקה, כחלק ממאמץ למצוא גופות של חטופים • עד כה, לא עלה בבדיקות כי נמצאה גופת חטוף
חרדים 10
ל' שבט התשפ"ד / 09.02.2024 11:36

יותר מ-350 גופות הובאו מעזה לישראל מתחילת המלחמה, לבדיקת המכון לרפואה משפטית באבו כביר, שמא מדובר בגופות של חטופים. כך דיווח היום (שישי) אבישי גרינצייג ברשת ב.

בעבר הודה צה”ל שהוצאו גופות מבתי קברות בעזה לבדיקה, כחלק ממאמץ למצוא גופות של חטופים.

עד כה, לא עלה בבדיקות כי נמצאה גופת חטוף.

בהתאם לכך, גופות שאינן שייכות לחטופים, מוחזרות חזרה לעזה לקבורה.

לפני מספר שבועות פורסם כי ישראל העבירה כמאה גופות חזרה לעזה. גורמים ברצועה אמרו לרויטרס כי הגופות כוללות “הרוגים מהמלחמה” וכן גופות שנלקחו מבית קברות לפני מספר שבועות.

בנוסף, בעקבות פעילות צה”ל בבית קברות בדרום חאן יונס, במהלכה הוצאו גופות שנלקחו לבדיקות בישראל, דובר צה”ל מסר אז  הצהרה לרשת NBC האמריקנית והודה שצה”ל אכן הוציא גופות לבדיקתן בישראל.

מצה”ל נמסר: “צה”ל מבצע פעולות חילוץ וחיפוש, כולל אחר גופות חטופים בבתי קברות ברצועה וצה”ל מחויב להשלים את משימת חילוץ החטופים, ולמצוא ולהשיב את גופותיהם המוחזקות בעזה. צה”ל מבצע פעולות חיפוש וחילוץ בעקבות מידע מודיעיני ספציפי המגיע על היתכנות הימצאות של גופות באותם מקומות. פעולות זיהוי הגופות מתבצעת באופן בטוח, תוך שמירה על כבוד הגופה, וגופות שאינן מזוהות כגופות חטופים מוחזרות בכבוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות