חצה לעזה, הצטרף לחמאס והתאמן עם הנוח’בה: אישום נגד תושב הנגב

אבו גנימה, בן 26 מאלעאצם, חצה את הגבול לפני שמונה שנים, והצטרף לאימוני ארגון הטרור. בין השאר מסר פרטים על מיקומים של בסיסי צה"ל בדרום, ערך תצפיות על שטח ישראל ונענה להצעות לבצע פיגועי טרור
חיים טוויל
ל' שבט התשפ"ד / 09.02.2024 11:21

לאחר חקירת השב”כ: פרקליטות המדינה הגישה היום (שישי) לבית משפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד ג’ומעה אבו גנימה, בן 26 מאלעאצם, בגין סיוע לאיוב במלחמה וחברות בארגון טרור.

זאת לאחר שבשנת 2016 חצה לרצועת עזה, הצטרף לזרוע הצבאית של החמאס וערך איתם אימונים.

הבוקר הותר לפרסום, כי במהלך חודש דצמבר 2023 נעצר על ידי כוחות צה”ל, אבו גנימה, אזרח ישראלי תושב הנגב, בעודו מנסה להיכנס מרצועת עזה לשטח ישראל.

עם מעצרו הועבר לחקירת השב”כ.

מכתב האישום שהוגש היום כנגדו על ידי עו”ד ציון קינן מפרקליטות מחוז דרום עולה, כי בשנת 2016 חצה אבו גנימה את הגבול לרצועת עזה, שם פגש מחבלי חמאס ואמר להם כי הוא מעוניין להתגייס לזרוע הצבאית של החמאס ולהיות שהיד.

מחבלי החמאס העבירו אותו לחקירה, שם מסר פרטים בין היתר אודות מיקומי בסיסי צה”ל בדרום. לאחר כ-3 חודשים בהם שהה בבתיהם של מחבלי חמאס הצטרף אבו גנימה לאימון צבאי בסיסי. בהמשך נשלח אבו גנימה לאימון מתקדם יחד עם מחבלי נוחבה, שם גם עבר אימון התקפה על עיר וכיבוש מוצב צבאי.

במהלך שהותו ברצועה, ביצע אבו גנימה תצפיות על שטח ישראל ונפגש עם מחבלי חמאס במטרה לסייע להם במלחמתם נגד ישראל.

בנוסף, נענה אבו גנימה להצעות שונות לביצוע פעולות טרור, אשר כללו ביצוע פיגוע ירי בשטח ישראל נגד חיילים, חזרה לישראל וגיוס לצה”ל על מנת להעביר מידע לחמאס ולגייס פעילים נוספים. הוא אף הסכים להצעה לחבור לארגון פשיעה בישראל, על מנת לקדם פעילות טרור.

בשנת 2021 נכלא אבו גנימה למשך שנתיים, על ידי החמאס, בשל אי עמידה במגבלות אשר הוטלו עליו. בשל הפצצות צה”ל בסמוך לבית הכלא בו שהה ב-7.12.2023.שוחררו כלל האסירים. לאחר 3 ימים בהם שהה בעזה, ניסה אבו גנימה לחזור לישראל ונעצר על ידי כוחות הביטחון.

לאבו גנימה מיוחסות עבירות של קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמתו בישראל, סיוע לאויב במלחמה, מסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, חברות בארגון טרור, אימונים למטרות טרור, פעולה בנשק למטרות טרור ויציאה שלא כדין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות