נתניהו ביקש תכנית לקראת פעילות כוחות צה”ל נגד חמאס ברפיח

חמאס הביכה עם תשובתה את המצרים: המתווכות בוחנות "גירוש בכירים מדוחא" • פיצוץ חזק: שוגר מיירט לעבר "מטרה חשודה" במפרץ חיפה • מעברי ניצנה וכרם שלום נחסמו למעבר משאיות סיוע בידי מפגיני צו 9 • ארה"ב תקפה 7 ספינות של החות'ים בים האדום • עדכונים  שוטפים
חרדים 10
ל' שבט התשפ"ד / 09.02.2024 02:49
היום ה-126 למלחמה ן עדכונים  שוטפים: 

16:25 – לשכת ראש הממשלה: אי אפשר להשיג את מטרת המלחמה של חיסול החמאס ולהשאיר ארבעה גדודי חמאס ברפיח.

מנגד ברור שפעולה עצימה ברפיח מחייבת פינוי אוכלוסייה אזרחית מאזורי הלחימה. לכן ראש הממשלה הנחה את צה”ל ומערכת הביטחון להביא לקבינט תכנית כפולה הן לפינוי אוכלוסייה והן למיטוט הגדודים.

16:05 – בתימן מדווחים על תקיפה אמריקנית נוספת באזור חודידה

15:49 –  שר החוץ האיראני אמיר חוסיין עבד אל-להיאן הגיע לביקור בלבנון. בהצהרה לתקשורת אמר כי חיזבאללה וארגוני הטרור בלבנון “ממלאים תפקיד משפיע” במלחמה.

15:43 – נ”ט נורה לעבר הר דב, לא ידוע על נפגעים. בצה”ל השיבו בארטילריה

15:25 – בתקשורת הסורית דווח כי שני כטב”מים יורטו מוקדם יותר היום באזור דמשק. בדיווח נטען כי כלי הטיס הגיעו מכיוון הגולן.

15:20 – ועדת המשנה למודיעין של הכנסת קיימה דיון בהשתתפות הרמטכ”ל בקריה בתל אביב

13:35 – דיווחים בסוריה: מערכות ההגנה האווירית הופעלו בעקבות תקיפה באזור דמשק.

13:00 – רשת אל-ערביה: המשא ומתן לעסקת חטופים בין חמאס לישראל תקוע. לפי הדיווח, תגובת חמאס למתווה שהוצע הביכה את המצרים. כזכור, נתניהו כינה את תשובת חמאס “הזויה”, וגם ביידן קרא להצעה “מוגזמת”.

בנוסף, ברשת דיווחו שבעקבות תשובת חמאס, המתווכות בעסקה ארה”ב וקטאר זועמות ו”בוחנות גירוש של בכירי חמאס  מדוחא” בירת קטאר.

בחדשות 12 דווח אתמול שישראל סירבה לשלוח נציגות לשיחות המשא ומתן בקהיר. גורם ביטחוני בכיר מסר שכל עוד סינוואר לא מעורב רשמית בתגובה, אין באמת טעם לנהל את המו”מ.

12:11 – אזעקות ביישובים רבים בגליל בשל חשד לחדירת כלי טיס עוין. אזעקות נשמעו ביישובים ערב אל-עראמשה, אדמית, שומרה, אילון, אבן מנחם, גורנות הגליל, חניתה, זרעית, יערה, שתולה, גורן, אבירים, נטועה, פסוטה ואלקוש.

11:40 – דיווחים בעזה: עשרה הרוגים במרחב חאן יונס בתקיפות צה”ל.

09:56 – דובר צה”ל: לוחמי ההגנה האווירית יירטו מטרה אווירית חשודה מעל המרחב הימי באיזור חיפה, לא הופעלה התרעה על פי מדיניות.

09:50 –  עשרות פעילי מחאה חוסמים הבוקר את מעבר ‘ניצנה’ למעבר משאיות סיוע לעזה. פעילי תנועת ‘צו 9’ הבהירו: “מאות משאיות הסיוע והאספקה לארגון הטרור חמאס לא יכנסו היום מכאן. גאים ונרגשים שהנחישות של העם הזה מנצחת. אף סיוע לא עובר עד שאחרון החטופים חוזר”.

גם מעבר ‘כרם שלום’ נחסם לכניסת המשאיות על ידי עשרות בני נוער שערכו במקום תפילת שחרית חגיגית לרגל ראש חודש אדר. הנערים פצחו בריקודי שמחה לכבוד ראש חודש ולקראת חג הפורים הקרב.

09:37 – צה”ל יירט מטרה אווירית חשודה מעל הים באזור חיפה. לא הופעלה אזעקה לפי מדיניות.

09:30 – גם לאחר ההודעה הלילה של צבא ארה”ב – בתימן מדווחים על תקיפות נוספות באזור אל-חודיידה

03:30 – פיקוד המרכז של ארצות הברית ביצע 7 מתקפות נגד ספינות לא מאוישות של החות’ים ונגד טילים נגד ספינות שעמדו לשמש את החות’ים ברחבי הים האדום. צבא ארה”ב דיווח על התקיפות וכינה אותן מתקפות של “הגנה עצמית”

03:15 – הנשיא ביידן בהצהרה לתקשורת האמריקנית: דוחף נמרצות כדי להשיג “עצירה ממושכת” בלחימה. ביידן אמר כי הוא שוחח עם נתניהו וגם עם הנשיא א-סיסי כדי להכניס סיוע הומניטרי לעזה וגם פעל להגדלתו. בנוסף אמר כי הוא “פועל כדי להביא לשחרור החטופים ולהפסקת אש ארוכה”.

02:30 –  הפלסטינים מדיווחים: חיל האוויר תקף מבנים במרכז העיר רפיח שבדרום רצועת עזה. לפי הדיווחים, חמישה בני אדם נהרגו בתקיפות.

דובר הבית הלבן ג’ון קירבי הבהיר כי “ארה”ב לא תתמוך בפעולות צבאיות גדולות של ישראל ברפיח”.

לדבריו, “כל פעולה צבאית גדולה ברפיח בזמן זה, ללא התחשבות ראויה בביטחונם של הפלסטינים מחפשי המקלט, תהיה אסון”.

00:00 – העיתון ‘ניו יורק טיימס’: גורמי מודיעין בארה”ב אמרו בתדרוך סגור לחברי קונגרס כי למרות שישראל פגעה משמעותית ביכולות הלחימה של חמאס – היא עדיין לא קרובה להשמדתו.

על פי הדיווח, הגורמים גם העלו ספקות לגבי האפשרות לחסל לגמרי את חמאס, משום שמדובר בארגון טרור שמאופיין ב”לוחמת גרילה” ומתחבא במנהרות שקשה לחדור אליהן. המטרה הריאלית, להערכת אותם גורמים, היא החלשת חמאס לפרק זמן מסוים – אך לא השמדתו המוחלטת.

נתניהו אמר השבוע שישראל מוטטה 18 גדודי חמאס מתוך 24, אך לפי הדיווח ב’ניו יורק טיימס’, גורמים אמריקניים סבורים שהמספר נמוך יותר – ושאולי רק שליש ממחבלי חמאס חוסלו.

00:00: דיווח קטארי: הפגישה של משלחת חמאס בקהיר עם ראש המודיעין המצרי הסתיימה אחרי ארבעה שעות, ובסופה סוכם להמשיך את ההתייעצויות עם הבכירים המצרים.

00:00 – חיזבאללה טוען בהודעה כי תקף מוקדם יותר מפקדה חטיבתית בבסיס עין זיתים שבצפון. מדובר בתקיפה התשיעית שארגון הטרור מודיע עליה ביממה האחרונה.

23:00 – אזעקות הופעלו ביישובים קדיתא, דלתון וכרם בן זמרה שבגליל העליון. בצה”ל אומרים כי במטח שוגרו כ-30 רקטות מלבנון – כולן נפלו בשטח פתוח. אחת יורטה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות