דרמה: הנשיא זלנסקי החליף את רמטכ”ל אוקראינה באמצע המלחמה

הנשיא זלנסקי הודיע רשמית על החלפת הרמטכ"ל ולרי זלוז'ני בעיצומה של המלחמה: "הצבא זקוק לשינויים וחידושים" • המחליף: אולכסנדר סירסקי - מפקד הכוחות הקרקעיים של הצבא האוקראיני, רוסי אתני שנולד במחוז הסמוך למוסקבה
חרדים 10
כ"ט שבט התשפ"ד / 08.02.2024 21:15

דרמה באוקראינה: הנשיא וולודימיר זלנסקי הכריז הערב (חמישי) רשמית על החלפת הרמטכ”ל, גנרל ולרי זלוז’ני, בעיצומה של המלחמה נגד רוסיה, הנמשכת שנתיים.

זלנסקי הכריז על מינויו של אולכסנדר סירסקי לרמטכ”ל החדש, והגדיר אותו כ”גנרל המנוסה ביותר באוקראינה”. סירסקי כיהן עד כה כמפקד הכוחות הקרקעיים של הצבא האוקראיני.

טרם ההכרזה הרשמית נפגש זלוז’ני עם זלנסקי, ועל פי פוסט שפרסם הנשיא – השניים דנו ב”ריענון שורות בצבא אוקראינה”.

הנשיא הודה לו על עבודתו הקשה במשך שנתיים, בהם הגן על אוקראינה במלחמה נגד רוסיה: “הזמן לחידוש כזה הוא עכשיו, הצעתי לגנרל זלוז’ני להישאר חלק מהצוות, בהחלט אנחנו ננצח”.

בהצהרה שמסר זלוז’ני, הוא אמר כי הייתה לשניים “שיחה חשובה ורצינית” וכי התקבלה החלטה לגבי חידוש הטקטיקה בשדה הקרב: “המשימות של 2022 היו שונות מאלו של 2024. לכן, כולם צריכים להשתנות ולהסתגל למציאות החדשה, וגם לנצח ביחד”.

בין זלוז’ני לזלנסקי שררה מתיחות על רקע כישלון מתקפת הנגד האוקראינית במזרח המדינה ובדרישה של זלוז’ני לגייס מאות אלפי חיילים חדשים לצבא. הדבר גרם גם לתסיסה בחלקים רחבים של הציבור האוקראיני ומשבר אמון בין העם להנהגה.

מה שתרם עוד להחלטה על ההדחה היה ראיון שהעניק הרמטכ”ל בנובמבר למגזין אמריקני בו טען כי המלחמה עם רוסיה הגיעה למבוי סתום, מה שהגביר את המתיחות בין הנשיא לרמטכ”ל, עד להחלטה לפטרו.

יצוין, כי הרמטכ”ל החדש סירסקי הוא רוסי אתני שנולד במחוז הסמוך למוסקבה. הוא עבר לאוקראינה כחלק מהשירות הצבאי בשנות ה-80. בעבר העלו נגדו טענות מצד לאומנים אוקראינים כי אינו שולט כראוי בשפה האוקראינית. חלק מבני משפחתו עדיין מתגוררים ברוסיה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות