סינוואר מנותק קשר כבר 10 ימים ולא מעורב בתשובה על העסקה

בתשובה שהגיש חמאס יש סעיף: "נדרש אישור הנהגת חמאס בעזה להסכם" • מקורות ברצועה: "ישראל הגבירה הלחץ הצבאי על חאן יונס באופן משמעותי בשבוע האחרון, כדי להקשות על התקשורת בין הנהגת חמאס חו"ל לבין סינוואר" • גלנט רמז על מצבו: "הפך מראש חמאס למחבל נמלט"
יוני גרין
כ"ט שבט התשפ"ד / 08.02.2024 20:54

האם תשובת חמאס לעסקת החטופים החדשה ניתנה בלי ידיעתו של מנהיג חמאס בעזה?

לפי דיווח הערב (חמישי) בחדשות 12, בישראל מעריכים שיחיא סינוואר הוא מנותק קשר מזה 10 ימים, אפילו מול המתווכות עצמן – וככל הידוע, הוא לא היה שותף לקבלת החלטות בימים האחרונים, גם כאלה שקשורות לעסקת חטופים חדשה.

כרגע לא ידוע אם הקשר עם סינוואר ניתק בשל היותו תחת מרדף ומתקשה לייצר קשר מבחינה טכנית, או שמא מדובר ב”מהלך טקטי” ושאולי נשמע ממנו בימים הקרובים.

רמז למצבו של סינוואר נתן שר הביטחון גלנט בהצהרה שנשא מוקדם יותר השבוע, בה אמר: “סינוואר לא מנהל את המערכה ולא מפקד על הכוחות. הוא עסוק בהישדרותו האישית. הפך מראש חמאס למחבל נמלט”.

ב’כאן חדשות’ דווח הערב, כי לפי שלושה מקורות שונים, כי מנהיג חמאס יחיא סינוואר לא היה מעורב בניסוח הסופי של מסמך התשובה שהגיש חמאס לישראל, וכי במסמך התשובה שהגיש חמאס למתווכים והועבר לישראל, קיים סעיף לפיו “נדרש אישור של הנהגת חמאס בעזה להסכם”.

מקורות ברצועת עזה אמרו ל’כאן חדשות’: “ישראל הגבירה את הלחץ הצבאי על חאן יונס באופן משמעותי בשבוע האחרון, כדי להקשות על התקשורת בין הנהגת חמאס חו”ל לבין סינוואר בכל נוגע לקבלת תשובת חמאס על עסקת החטופים”.

גורמים ברצועת עזה, קשרו בין העיכוב בתשובת חמאס לבין המהלכים הצבאיים הישראלים בחאן יונס. כדי להגיע לתשובה מוסכמת, הנהגת חמאס בחו”ל היתה צריכה את תגובת הנהגת חמאס בעזה. התקשורת בין הצדדים סבוכה וקשה לביצוע בשל החשש של סינוואר שמקום מחבואו יתגלה במהלך יצירת הקשר.

לפי המידע המצוי בידי גורמי המו”מ, יחיא סינוואר מנותק קשר עם בכירי הארגון מזה מספר שבועות, כולל הפסגה בפריז, ולכן הוא לא היה מעורב בגיבוש התשובה שהוגשה למתווכים ולישראל.

לפי דיווח ברשת nbc, ישראל תסכים לתת ליחיא סינוואר, לצאת לגלות בתמורה לשחרור כל החטופים וסיום שלטון חמאס ברצועה.

לפי הדיווח, גורמים ישראלים ששוחחו עם הרשת האמיריקנית על העניין כבר בתחילת ינואר והסבירו כי רעיון הגלות מגיע על מנת לסלול את הדרך לגוף שלטוני חדש ברצועה ונמצא “על השולחן” כבר מחודש נובמבר.

עם זאת, יועצי קבינט המלחמה העובדים על תרחישים ל’עזה שאחרי חמאס’ אומרים שלא סביר שסינוואר יסכים אי פעם לצאת לגלות: “[גלות] הוא הפתרון הקסום הזה שכולם היו רוצים, אבל אין שום סיכוי שחמאס יסכים לזה”, אמר בכיר ביטחוני ישראלי לשעבר לרשת.

גורמי בטחון אומרים שהם מאמינים שסינוואר ומחמד דף מסתתרים במנהרות, עמוק מתחת לח’אן יונס ורפיח שבדרום עזה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות