‘עשרות כלי טיס פועלים בלבנון. בהינתן פקודה הם יהפכו למאות”

מפקד חיל האוויר הצהיר בכנס מבצעי בבסיס ׳פלמחים׳: "ישראל מוכנה להעמקת הלחימה בלבנון אם תידרש לכך ותפעיל מאות כלי טיס שמוכנים לכל משימה" • "המילה תקיפה לא מבטאת את מה שיקרה. יהיו מהלומות מסיביות ומשמעותיות. מאות מטרות יותקפו במקביל - גם בעומק המדינה"
חיים טוויל
כ"ט שבט התשפ"ד / 08.02.2024 19:11

כנס מבצעי של חיל האוויר התקיים השבוע בבסיס ׳פלמחים׳, בראשות הרמטכ”ל הרצי הלוי, ובהשתתפות מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר ומפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן.

בכנס נכחו כלל מפקדי חיל האוויר, מדרגת סגן-אלוף ומעלה, ביניהם מפקדי טייסות ויחידות מבצעיות והוצגו בו תוכניות חיל האוויר לשנת 2024 בענייני בניין כוח והפעלתו.

תכני הכנס כללו את הצגת פעולותיו העיקרית של חיל האוויר במלחמה, מיומה הראשון ועד כה, על כלל מערכיו השונים.

בנוסף הוצגה תוכנית העבודה המרכזית של חיל האוויר לשנת 2024, המוגדרת כשנת לחימה, אשר נוגעת בהתעצמות החיל, לחימה בזירה הדרומית ומוכנות ללחימה בזירה הצפונית.

מפקד חיל האוויר אמר בכנס: “חיזבאללה ימשיך לשלם באובדן המערכים שלו. עשרות כלי טיס פועלים עכשיו בשמי דרום לבנון, וברגע שתנתן פקודה – העשרות יהפכו למאות שמבצעים את המשימות תוך דקות מההזנקה”.

אלוף בר הוסיף: “המילה תקיפה לא מבטאת את מה שיקרה. יהיו מהלומות מסיביות ומשמעותיות, מאות מטרות יותקפו במקביל, גם בעומק המדינה – צור, צידון, ביירות ובקאע”

מפקד פיקוד הדרום, ירון פינקלמן: “חיל האוויר הישראלי היום הוא לא עמוד האש לפני המחנה – הוא בתוך המחנה ועם המחנה. אני אומר לכם את זה בשם המפקדים בשטח”.

מפקד פיקוד הצפון אלוף אורי גורדין שוחח היום עם לוחמי חטיבה 188 במהלך ביקור בצפון. “אתם מצטרפים בימים אלה למשימת ההגנה וההתקפה בגבול הצפון”, אמר. “אנחנו אחרי ארבעה חודשים לחימה ואנחנו לא מורידים את הרגל מהגז. אני רואה מולי לוחמים מיומנים ונחושים, שהביאו להישגים מרשימים בשדה הקרב בעזה. עכשיו אנחנו נערכים לתרגם את הניסיון והיכולות שלכם, במידת הצורך, לשדה קרב אחר כאן בצפון. אין תחליף לניסיון המבצעי שצברתם בחודשים האחרונים, הוא מכפיל כוח משמעותי”.

דובר צה”ל מסר כי אוגדה 36, אוגדת ההתקפה של הפיקוד, סיימה את פרק הלחימה ברצועת עזה שבמסגרתו הביאו הכוחות לפגיעה משמעותית ביכולותיו של חמאס. כעת, האוגדה מעמיקה את מוכנותה לתוכניות המבצעיות מול האויב הצפוני – בהגנה ובהתקפה.

כחלק מתהליך הגברת המוכנות בגבול הצפוני, חטיבה 188 החלה השבוע בסדרת אימונים אינטנסיביים לחיזוק הכשירות והמוכנות של הלוחמים. לוחמי החטיבה ניהלו לחימה במרחב שכונות צפופות ובנויות, בתנאי מזג אוויר חורפיים תוך אימון מיומנויות וטכניקות מרמת המחלקה ועד צוותי הקרב הגדודים. האימון רב חילי ומשלב כוחות שריון, חי״ר, הנדסה ותותחנים המתרגלים פעילות מול אויב צפוני, לאחר התמרון ברצועת עזה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות