“המשתמש יצא מהקבוצה”: ההודעה המפתיעה שמשפחות חטופים קיבלו

לאחר ארבעה חודשים: משפחות בני הערובה קיבלו הודעה על כך שהם "יצאו" מקבוצות בהן היו חברים • הסיבה? חשבונות וואטסאפ נמחקים בדרך כלל אחרי 120 ימים של חוסר פעילות כדי לשמור על האבטחה ולהגן על פרטיות המשתמשים
חרדים 10
כ"ט שבט התשפ"ד / 07.02.2024 23:22

לאחר ארבעה חודשים בהם בני הערובה מוחזקים בשבי החמאס, משפחותיהן קיבלו היום (רביעי) הודעה שיקיריהן “יצאו” מקבוצות הוואטסאפ בהן היו חברים. כך דווח   בערוץ 14.

מדיניות מטא – הבעלים של וואטסאפ –  כפי שהיא מפורסמת באתר שלהם: “חשבונות וואטסאפ נמחקים בדרך כלל אחרי 120 ימים של חוסר פעילות כדי לשמור על האבטחה, להגביל את שמירת הנתונים ולהגן על פרטיות המשתמשים”.

עוד צויין: “תוכן שאוחסן באופן מקומי במכשיר לפני מחיקת החשבון יישאר שם עד שוואטסאפ תמחק אותו מהמכשיר. כשהמשתמש ירשום שוב את אותו המכשיר בוואטסאפ, התוכן שאוחסן באופן מקומי יופיע שוב”.

מחיקת החשבונות גרמה לכך שקבוצות וואטסאפ רבות בהן היו חברים החטופים, קיבלו התראה על כך שהם עזבו את הקבוצה, למרות שהם כלל לא היו פעילים בחשבון שלהם.

כפי שהוסבר, הדבר קורה באופן אוטומטי.

גיל דיקמן, בן דודה של כרמל גת, שנחטפה ב-7 באוקטובר ומוחזקת בשבי חמאס, פרסם היום בחשבון הטוויטר שלו: “אחרי 4 חודשים בשבי, פתאום הם עוזבים את הקבוצה – הם יחזרו. הם חייבים לחזור.

“זה מנגנון אוטומטי של וואטסאפ, וזה קרה במקביל באלפי טלפונים של משפחות חטופים ומשפחות שכולות מה-7 באוקטובר”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות