הלוחם שיצא מהרצועה: ‘פירקנו אותם אחד אחרי השני. היו בשוק’

חרדים 10
|
כ"ח שבט התשפ"ד / 07.02.2024 14:06
יהודה ולד, לוחם מילואים בחטיבה 55 שיצא מהרצועה, על הלחימה: “אתה מגיע לבית והוא ממולכד, לא פתחתי דלת אחת בעזה, אתה נכנס דרך הקיר או הגג” • “הכניסה של אוגדה 98 הייתה מאד מאד מהירה, האויב היה מופתע לחלוטין, הם לא ידעו איך להתמודד עם כח האש הזה”

יהודה ולד, לוחם מילואים בחטיבה 55 שיצא מהרצועה, שוחח היום (רביעי) עם שרון גל ברדיו ‘גלי ישראל’, ושיחזר את הלחימה מול מחבלי חמאס.

״גילינו מאסה עצומה של מנהרות, במשך שנים הכינו את זה, לקחו את הכספים שהעבירו להם כדי לבנות מערך לחימה אדיר. אין בית שאין בו חצר בלי פיר, אין שטח קרקע בלי תת קרקע. כל מטר שאתה זז, כל רחוב שאתה נכנס אליו – כמות האיומים מטורפת.

“לכן קצב ההתקדמות הוא זהיר ואיטי. בכל בית יש אמצעי לחימה. כל בית שהיינו בו היה בו משהו; מודיעין, אמל״ח, חומרי תעמולה, כל בית! אתה לא רואה צעצועים, אתה מגיע לבית והוא ממולכד, לא פתחתי דלת אחת בעזה, אתה נכנס דרך הקיר או הגג, זה מצריך המון סבלנות”.

הוא הוסיף: “פירקנו להם את הצורה, כל המארבים והתחבולות שלהם – פירקנו אותם אחד אחרי השני. אני חושב שהם היו בשוק מהעומק שצה״ל הגיע אליו. הכניסה של אוגדה 98 הייתה מאד מאד מהירה, האויב היה מופתע לחלוטין, הם לא ידעו איך להתמודד עם כח האש הזה. כשמחבל יוצא החוצה ופתאום רואה את צה״ל בגדולה שלו”.

יהודה הדגיש: “כשאתה נמצא שם ורואה למשל קלנועית שנגנבה מהעוטף – אתה מבין שבבית הזה יש מחבל שאנס ורצח את האחים שלנו. גם היום, מעל 100 ימים אחרי השבעה באוקטובר, זה לא יוצא לנו מהראש ואסור שזה יצא לנו מהראש”.