דרמה בעליון: המשטרה ויתרה על נתיחה – גופת הנער שוחררה

למרות טענות המשטרה ונגד החלטת שופט 'השלום' - הפרקליטות הודיעה: חוזרים מהבקשה לנתח את גופת הנער בן ה-13 מבית שמש • גופתו שוחררה: הלוויה בשעה 16:00 מ׳שמגר׳ להר המנוחות • המשטרה: עמדת הפרקליטות השתנתה, נוכח ממצאים שהצביעו שסיבת המוות היא מזיהום
חיים טוויל
כ"ח שבט התשפ"ד / 07.02.2024 13:23

דרמה בבית משפט העליון: דקות לפני תחילת הדיון הודיע נציג פרקליטות המדינה כי המשטרה חוזרת בה מבקשתה לנתח את גופת הנער חיים שמואל מאיר ויצהנדלר ז”ל, בן ה-13 מבית שמש, שנמצא ללא רוח חיים במיטתו.

גופתו שוחררה לקבורה בהר המנוחות בירושלים.

הלוויתו תתקיים היום (רביעי) בשעה 16:00 בבית הלוויות ׳שמגר׳ ומשם לחלקת חסידים דרום בהר המנוחות, שם ייטמן.

המנוח ז”ל הוא בנו של הרב דוד ויצהנדלר, מחסידי ברסלב בשכונת חפציבה בבית שמש.

בהודעה שמסר ארגון זק”א-תל אביב נאמר: “אתמול בשעות הבוקר הוזעקו כוחות ההצלה לטפל בנער כבן 13 שנמצא מחוסר הכרה בביתו בעיר בית שמש. לאחר מאמצים מרובים נאלצו לקבוע את מותו, וגופתו הועברה למכון לרפואה משפטית לצורך בדיקת נסיבות המוות.

לאחר דין ודברים בבית המשפט, כעת נציג הפרקליטות  בבג”ץ החליט על משיכת הבקשה לנתיחה. הגופה תועבר לבית העלמין להמשך קבורה והלוויה.

תודה רבה לרב המכון לרפואה משפטית הרב אשר לנדאו ולר״צ המכון יעקב שטינמץ שטיפלו באירוע בכל הנדרש, ומסייעים לבני המשפחה וחברי הקהילה בכל הקשור לזירוז ועריכת ההלוויה.

בדקות הקרובות הגופה תועבר באמבולנס של זק״א ת״א לעבר בית העלמין בירושלים”.

בהודעה שמסר ארגון זק”א, נאמר: “דקות ספורות לפני תחילת הדיון ולמרות טענות המשטרה אתמול על חשדות המחייבים נתיחה ונגד החלטת שופט ביהמ”ש השלום אלעד לנג, הודיעה נציגות הפרקליטות לנציג המחלקה המשפטית של זק”א עו”ד דרור שוסהיים כי המשטרה חוזרת בה מבקשתה לנתח את גופת המנוח בן ה13 מבית שמש. בדקות הקרובות גופתו תשוחרר לקבורה בהר המנוחות בירושלים”.

המשטרה הגיבה:

“בהמשך לפרסומים שגויים ברשתות החברתיות בנוגע לחקירת נסיבות מותו של נער בן 13 שאותר אמש בביתו ללא רוח חיים – להלן העובדות:

בעקבות ממצאים שעלו בראשית החקירה, נשלחה אתמול בבוקר גופתו של הנער לבדיקות – הכוללת בדיקה חזותית, ובדיקות שונות על ידי רופא משפטי – במכון לרפואה משפטית, זאת לאחר היוועצות עם הפרקליטות. המטרה הייתה לקבוע את סיבת המוות של הנער, בעקבות כך שלא ניתן היה לקבוע אותה בודאות בשטח וממצאים שחייבו בדיקה.

לאחר בדיקות אלו, נמסר אתמול מהמכון לרפואה המשפטית למשטרה כי לאור הממצאים שהתגלו עד כה – עמדתם הייתה לבצע נתיחה לקביעה ודאית של סיבת המוות. בהתאם, נוכח עמדת המכון לרפואה המשפטית, הפרקליטות והמשטרה ביקשו את ביצוע הנתיחה מבימ״ש השלום, שאישר עמדה זו אמש, ועליה הוגש ערעור ועיכוב ביצוע מצד המשפחה.

היום בסמוך לדיון בערר בבג״צ בהובלת הפרקליטות, התקבל דיווח על ידי הפרקליטות למשטרה שעמדתם השתנתה, זאת לנוכח ממצאים של בדיקות רפואיות שבוצעו והצביעו על כך שסיבת המוות היא כתוצאה מזיהום. בהתאם הוחלט על ידי הפרקליטות למשוך את הבקשה לנתיחה טרם הדיון בערר.

בהתאם להחלטה זו תשוחרר כעת הגופה לקבורה. נציין כי משטרת ישראל ממשיכה את החקירה של המקרה במטרה להגיע לחקר האמת”.

אתמול, לאורך כל שעות היממה, הפגינו מאות במחאות אלימות במספר מוקדים ברחבי הארץ והיו אף מפגינים שניסו לפרוץ למכון לרפואה משפטית באבו כביר בניסיון לחטוף את גופת הנער.

גם היום, לקראת הדיון נמשכות הפגנות המחאה: מאות קנאים מפגינים מאז שעות הבוקר בירושלים, בית שמש, צפת ועוד, תוך חסימת צירי התנועה.

הרב שרגא ברנד, מעסקני ‘העדה החרדית’, הסביר הבוקר ברדיו קול ברמה: “אנחנו יוצאים למחאות נגד בית המשפט. אסור לנו להסכים לנתיחת הגופה, הנער לא הרגיש טוב והמשטרה יודעת את זה, ההתנהלות של הבג”ץ היא דריסת הזכויות של הנפטרים”.

הוא הוסיף: “המשטרה אתמול דרסה מפגינים עם פרשים, הם לא עשו את זה בקפלן אבל כשרואים חרדים הם נוהגים כך. אם בג”ץ יאפשר את הנתיחה אנחנו נבעיר את כל המדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות