“נבעיר את המדינה”: הפגנות סוערות לקראת הדיון בבג”ץ על הנתיחה

לקראת הדיון שיתקיים בצהרים בבג"ץ בערעור המשפחה על ההחלטה לאשר את נתיחת גופת הנער החרדי בן ה-13 מבית שמש, קיצונים יצאו גם הבוקר למחאות סוערות • עסקני העדה מאיימים: "אם בג"ץ יאפשר את הנתיחה אנחנו נבעיר את כל המדינה"
חיים טוויל
כ"ח שבט התשפ"ד / 07.02.2024 12:21

בית המשפט העליון ידון היום (רביעי) בשעה 13:00 בעתירת משפחתו של הנער חיים שמואל מאיר ויצהנדלר ז”ל, בן ה-13 מבית שמש שנמצא ללא רוח חיים במיטתו – נגד דרישת המשטרה לנתח את הגופה.

אתמול, לאורך כל שעות היממה, הפגינו מאות במחאות אלימות במספר מוקדים ברחבי הארץ והיו אף מפגינים שניסו לפרוץ למכון לרפואה משפטית באבו כביר בניסיון לחטוף את גופת הנער.

גם היום, לקראת הדיון נמשכות הפגנות המחאה: מאות קנאים מפגינים מאז שעות הבוקר בירושלים, בית שמש, צפת ועוד, תוך חסימת צירי התנועה.

בירושלים המפגינים חוסמים את רחוב יחזקאל בירושלים. לפי המשטרה, חלקם הטילו את עצמם על הכביש מתחת לגלגלי רכבים במזיד, ובכך סיכנו את עצמם ואת משתמשי הדרך. בנוסף חלקם גרמו נזק לרמזור במקום.

במהלך פעילות השוטרים ולוחמי מג”ב במקום, מושלכים לעברם ביצים, בקבוקים ושקיות אשפה שחלקם אף פגעו בשוטרים. גם הפרת סדר זו, כפי שהתרחש אמש, לוותה בגידופים מכוערים ופסולים כלפי השוטרים – ״לכו לעזה״, ״נאצים״ ועוד.

לאחר שניתנה הוראת פיזור בגין הפרת סדר בניגוד לחוק, פועלים כוחות המשטרה ומג״ב להשבת הסדר במקום, להדיפת ופינוי המתפרעים ולהפסקת הפרת הסדר וההתפרעות האלימה.

בשלב זה, נסגר רחוב יחזקאל מכיכר השבת ועד לצומת שמואל הנביא על ידי המשטרה כחלק מפעילות להשבת הסדר הציבורי במקום.

בתום הדיון שנערך אתמול בבקשת הפרקליטות לבצע נתיחה בגופת הנער, נענה בית המשפט השלום לבקשה.  נציג המחלקה המשפטית של זק”א, עו”ד רפי צ’סטר, שייצג את המשפחה בביהמ”ש השלום בירושלים, טען: “מדובר במשפחה נורמטיבית שכל עולמה חרב עליה באסון טראגי שכזה, ויש לתת תיעדוף לכבוד המת ורצון המשפחה במניעת הנתיחה”.

נציג המשטרה בדיון התעקש כי בידי המשטרה ממצאים המצריכים את נתיחת גופתו. זאת לאחר שהומלץ בתום בדיקה במכון לרפואה משפטית באבו כביר על נתיחת הגופה. לפי דיווח של לירן תמרי מידיעות אחרונות, על הגופה נמצאו חבלות שמקורן אינו ברור, ולכן המכון לרפואה משפטית המליץ על נתיחה

הרב שרגא ברנד, מעסקני ‘העדה החרדית’, הסביר הבוקר ברדיו קול ברמה: “אנחנו יוצאים למחאות נגד בית המשפט. אסור לנו להסכים לנתיחת הגופה, הנער לא הרגיש טוב והמשטרה יודעת את זה, ההתנהלות של הבג”ץ היא דריסת הזכויות של הנפטרים”.

הוא הוסיף: “המשטרה אתמול דרסה מפגינים עם פרשים, הם לא עשו את זה בקפלן אבל כשרואים חרדים הם נוהגים כך. אם בג”ץ יאפשר את הנתיחה אנחנו נבעיר את כל המדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות