דו”ח שמפרסמת הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה מלמד, כי בענף התחבורה הציבורית נכון להיות ישנם 20,224 נהגים ונהגות. מדובר בגידול של 2,332 נהגים בשנה האחרונה.
תוספת הנהגים ברוטו עומדת על כ-4,500 כשבמהלך השנה האחרונה פרשו או יצאו לגמלאות כ-2,168 נהגים. הנתונים מלמדים על זינוק דרמטי של 13% ביחס לשנת 2022.
ראש הרשות לתחבורה ציבורית עידן מועלם ציין, כי שיעור הצמיחה בכמות הנהגים גדול יותר מאשר שיעור הגידול בשירות, והתוצאה היא שמשרד התחבורה זוכה ליכולת תפעולית שמשפיעה על איכות השירות.
עם כניסתה לתפקיד הציבה שרת התחבורה את הטיפול במחסור בנהגים ברשימת הנושאים הנמצאים בראש סדר העדיפויות, וזאת מתוך הבנה אסטרטגית ששיפור השירות בתחבורה הציבורית מושתת על היכולת לבצע אכיפה כלפי נהגים, בלי לחשוש למחסור שיפגע בשירות.
בימים האחרונים החלו במשרד התחבורה בגיבוש תכנית לגיוס נהגים מקרב חיילי צה”ל ובהנחיית השרה שיגר מנכ”ל המשרד משה בן-זקן פניה למנכ”ל משרד העבודה ישראל אוזן בבקשה להכיר בנהגי תח”צ כעבודה נדרשת על ידי הבטוח הלאומי, פעולה שתסייע בהגדלת מצבת הנהגים בישראל.
שרת התחבורה מירי רגב: “נהג אוטובוס הפך למקצוע מוערך ומתגמל. חתמנו הסכמים והעלינו את שכר הנהגים מתוך רצון לשפר ולייעל את השירות לאזרח. אנחנו מקיימים דיאלוג מתמיד עם מפעילות התחבורה הציבורית לטובת שיפור מעמד הנהג, ופועלים לגייס נהגים מקרב חיילי צה”ל המשוחררים”.
מנכ”ל משרד התחבורה משה בן-זקן: “ההצלחה של מבצע גיוס הנהגים היא תולדה של מאמץ גדול שנעשה על ידי שרת התחבורה, אותו הובלנו בשיתוף פעולה עם המפעילות באמצעות הרשות לתחבורה ציבורית. תוספת הנהגים מאפשרת לנו לעמוד בביקושים ולתעדף נהגים בעלי תודעת שירות גבוהה”.