‘שגינו, מצטערים. נתחקר’: הלוי ופוקס התנצלו על ‘תרחיש החטיפה’

אחרי שנתניהו דרש תחקיר: הרמטכ"ל התנצל על התרגיל שדימה "חטיפת פלסטיני" בידי מתנחלים • "התרחיש המדובר לא היה צריך להיות מתורגל וזוהי שגיאה. מצטערים בפני כל מי שנפגע מכך" • אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס: "זאת הייתה טעות לתרגל את התרחיש"
חיים טוויל
כ"ז שבט התשפ"ד / 06.02.2024 20:08

הרמטכ”ל קיים הערב (שלישי) הערכת מצב עם כוחות צה”ל ברצועת עזה, ולאחר מכן התייחס לתרגיל שהתקיים ביו”ש אתמול.

אמש תרגלה אוגדת יהודה ושומרון תרחיש המדמה “חטיפת פלסטיני” בידי מתיישבים יהודים, כתגובה לרצח תינוקת בפיגוע אבנים ליד קדומים שבשומרון. החיילים שדימו את המתנחלים לבשו וסט צהוב עליו נכתב “ביום אויב”, והם “נעצרו” על ידי כוחות החטיבה היהודית בשב”כ ויחידת דובדבן.

התרגיל עורר סערת ענק.

הרמטכ”ל אמר: “צה”ל נלחם בכל הזירות, וביהודה ושומרון מתמודדים הכוחות מול טרור אכזרי בסביבה מורכבת. התרגיל שבוצע אתמול נועד להכין את הכוחות להתמודד עם מגוון רחב של תרחישים, במטרה לשפר את מוכנותם”.

הוא התנצל: “עם זאת, התרחיש המדובר לא היה צריך להיות מתורגל וזוהי שגיאה. אנחנו נתחקר ונלמד, ואנו מצטערים בפני כל מי שנפגע מכך”.

הלוי הוסיף: “כוחות צה”ל בפיקוד המרכז, בפיקודו של האלוף יהודה פוקס, עושים מסביב לשעון ותוך סיכון חיים לביטחון התושבים. נמשיך לעשות יחד למען ביטחון אזרחי מדינת ישראל”.

גם אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס התנצל הערב על התרגיל. “זאת הייתה טעות לתרגל את התרחיש הספציפי הזה, של חטיפת פלסטיני על ידי ישראלים”, אמר פוקס. “נגביר את המעקב על התרחישים בתרגילים הבאים.

“לא הייתה לנו כל כוונה לפגוע בתושבים, אני באמת מתנצל מכל מי שנפגע. המשימה שלנו היא להגן על התושבים ובזה אנחנו עסוקים. טעינו נבדוק, נלמד, נפיק את הלקחים ונשתפר במהרה”.

יצויין,  כי פוקס נכח בשטח ופיקח על התרגיל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר מוקדם יותר היום  בחריפות את התרגיל – וקרא לצה”ל לבצע תחקיר.

מלשכתו נכתב: “התרחיש הפיקטיבי הזה מנותק מהמציאות, לא ראוי ועושה עוול לציבור שלם ויקר של המתיישבים בזמן שרבים מהם נלחמים בחירוף נפש ואף נופלים למען הגנת ישראל. איני מוכן לקבל אטימות לב כזאת כלפי אחינו ואחיותינו ביהודה ושומרון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות