נשיא ארגנטינה נחת, הכריז ‘מעביר השגרירות לירושלים’ – ונסע לכותל

חאבייר מיליי נחת בנמל התעופה בן גוריון - והודיע על העברת השגרירות הארגנטינאית בישראל לירושלים • עם הגעתו לירושלים - נסע אל הכותל, שם הדליק נר נשמה לזכר הנופלים והנרצחים ב'חרבות ברזל': "אנחנו נראה את האור ונסיים את המלחמה בצורה מוצלחת"
אריה ריבקינד
כ"ז שבט התשפ"ד / 06.02.2024 18:13

נשיא ארגנטינה החדש, חאבייר מיליי, נחת היום (שלישי) בישראל לביקור מדיני ראשון מאז נכנס לתפקידו – והודיע מיד על העברת השגרירות הארגנטינאית לירושלים.

שר החוץ ישראל כ”ץ קיבל את פניו בנמל התעופה בן גוריון, והודה לו על תמיכתו בישראל.

מיליי הגיע בטיסה מסחרית, לבוש במעיל עור ובגדים לא רשמיים, וחיבק את השר כ”ץ עם הגיעו לארץ.

יחד עם הנשיא מיילי, נחתו שרת החוץ של ארגנטינה, דיאנה מונדינו, מזכ״לית הנשיאות, קארינה אליזבת’ מיילי, ורבו של הנשיא ומי שמיועד לתפקיד שגריר ארגנטינה בישראל, הרב שמעון אקסל ואחניש.

מאז החל במסע הבחירות הוביל אותו לניצחונו הגדול, הביע נשיא ארגטינה את תמיכתו הבלתי מתפשרת בישראל.

שר החוץ ישראל כ”ץ אמר למיליי עם נחיתתו: “אתה אדם ערכי שמחויב רק לאמת, ולא פלא שבחרת להגיע מיד לישראל לתמוך בנו במאבק הצודק להגנתו של העם היהודי מול מרצחי החמאס. מודה לך על הכרתך בירושלים כבירת ישראל ועל הכרזתך כעת על העברת שגרירות ארגנטינה לירושלים בירת העם היהודי ומדינת ישראל! ברוך הבא לישראל, אדוני הנשיא – Viva La Libertad Carajo!” – תוך שהוא חוזר על סיסמת הבחירות של מיליי, שכוללת קללה בספרדית.

בהודעה מטעם  לשכת ראש הממשלה נכתב עם נחיתת הנשיא: “ראש הממשלה נתניהו מקבל בחום את הגעתו לישראל של נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי שהודיע על העברת שגרירות ארגנטינה לירושלים.

“ראש הממשלה נתניהו שוחח על כך עם הנשיא מיליי לאחר היבחרו והוא מברך על כך שהנשיא קיים את הבטחתו. ראש הממשלה נתניהו ייפגש עם הנשיא מיליי מחר וידון עימו על המשך הידוק הקשרים בין המדינות”.

עם הגעתו לירושלים ביקר הנשיא בכותל המערבי,  שם הדליק נר נשמה לזכר הנופלים והנרצחים ב’חרבות ברזל’.

בביקורו בכותל אמר מיליי:  “רוצה להביע את התמיכה הבלתי מסוייגת למדינת ישראל. אני מגן על הזכות להגנה עצמית של העם בישראל לנוכח תקיפות הטרור.

“מעולם הלילה לא יכל לנצח את היום, כך שאנחנו נראה את האור ונסיים את המלחמה בצורה מוצלחת”.

נשיא ארגנטינה חתם בספר המבקרים, “אני מבקש חכמה, אומץ, וחוזק כדי להיות ערוץ ראוי לעבודתו של הבורא. רק מילות תודה”.

בהמשך הוא נפגש הערב עם הנשיא הרצוג.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות