עצורים במחאות סוערות • ביהמ”ש התיר לנתח את גופת הנער

המחאה נגד נתיחת גופת בן ה-13 מבית שמש: מאות התפרעו, השליכו ביצים ובקבוקים, וקראו לעבר השוטרים: "נאצים, מחבלים, לכו לעזה" • 19 נעצרו, אחד בניסיון חטיפת נשק לשוטר • על הגופה נמצאו חבלות שמקורן אינו ברור • לאחר שבית משפט השלום' התיר נתיחה - העליון יכריע
חיים טוויל
כ"ז שבט התשפ"ד / 06.02.2024 16:46

מאז שעות הצהרים (שלישי) מתנהלות הפגנות וחסימת צירי תנועה ברחוב שמואל הנביא-יחזקאל בירושלים וברחוב נהר הירדן בבית שמש, בשל מחאה על הכוונה לנתח באבו כביר את גופתו של הנער בן ה-13, חיים שמואל מאיר ויצהנדלר ז”ל,  בן למשפחה מחסידי ברסלב, שנפטר הלילה בביתו בשכונת חפציבה בבית שמש.

במסגרת חקירת נסיבות המוות, וכדי לשלול כל חשד לפלילים, הומלץ בתום בדיקה במכון לרפואה משפטית באבו כביר על נתיחת הגופה. לפי דיווח של לירן תמרי מידיעות אחרונות, על הגופה נמצאו חבלות שמקורן אינו ברור, ולכן המכון לרפואה משפטית המליץ על נתיחה. המשפחה מתנגדת.

בתום דיון,  ביהמ״ש השלום התיר לנתח את גופתו של הנער. עם זאת, בית המשפט העניק עיכוב ביצוע לבני המשפחה, לצורך הגשת ערעור לבית משפט העליון.

מהמחלקה המשפטית של זק”א נמסר: “משטרת ישראל והפרקליטות מסרבים לשחרר את גופתו לקבורה, לדבריהם נדרשת נתיחה כדי לקבוע את סיבת מותו.

בני המשפחה פנו למחלקה המשפטית של ארגון זק”א על מנת לסייע להם בשחרור גופת המנוח והבאתו לקבורה מידית. נציג המחלקה, עו”ד רפי צ’סטר, שייצג את המשפחה מטעם הארגון בביהמ”ש השלום בירושלים טען, כי מדובר במשפחה נורמטיבית שכל עולמה חרב עליה באסון טראגי שכזה ויש לתת תיעדוף לכבוד המת ורצון המשפחה במניעת הנתיחה.

נציג המשטרה שנכח בדיון התעקש כי בידם ממצאים המצריכים את נתיחת גופתו. לאחר שמיעת הצדדים פסק השופט אלעד לנג כי הוא מאשר לנתח את גופת המנוח. נציג זק”א הודיע כי יוגש ערעור לבג”ץ השופט הורה על עיכוב ביצוע עד למחר”.

“נאצים, מחבלים, תחזרו לגרמניה”

עד כה המשטרה עצרה 16 מפגינים  בירושלים שתקפו שוטרים והשליכו חפצים. אחד מהמוחים נעצר בחשד שניסה לחטוף נשק לשוטר. החשודים שנעצרו, הועברו לחקירה בתחנת המשטרה.

השוטרים ממשיכים לפעול לשמירת הסדר בשני המוקדים בירושלים ובבית שמש, כשמאות מתפרעים קוראים לעברם: “נאצים, מחבלים, תחזרו לגרמניה, לכו לעזה”.

מוקדם יותר פוזרה גם הפרת סדר נקודתית ברחוב שבטי ישראל בירושלים.

לפי המשטרה, בשני המוקדים חסמו המתפרעים צירים וכלי רכב וסיכנו את חייהם ואת משתמשי הדרך. בנוסף, חלק מהמתפרעים הציתו שריפות בכביש/פח, וגרמו נזק לשמשות של שני אוטובוסים שנסעו במקום בירושלים.

לאחר שקציני משטרה הורו למתפרעים להתפזר ללא הואיל, פעלו השוטרים תוך שימוש באמצעים ובכוח להדיפתם.

צילום: חיים גולדברג ויהונתן זינדל פלאש90, ודוברות המשטרה

במהלך הפרת הסדר מספר מתפרעים קפצו מתחת לסוסי המשטרה ולגלגלי אוטובוסים במכוון תוך כדי נסיעה. בנוסף מספר מפרי סדר השליכו ביצים, בקבוקים וחפצים נוספים לעבר שוטרים ופרשי המשטרה, לפחות אחד הבקבוקים פגע בראשו של אחד המפגינים – שלא נזקק לטיפול רפואי.

במהלך המחאה נפגע מבוגר, ככל הנראה מפגיעת סוס משטרתי. הוא אושפז בבית החולים הדסה עין כרם במצב בינוני עם פגיעת ראש.

“ניסו לפרוץ ולחטוף הגופה”

בנוסף, המשטרה עצרה הערב שלושה חשודים אשר הפרו את הסדר בקרבת המכון לרפואה משפטית אבו כביר, לאחר שניסו לפרוץ למכון וחסמו כבישים בקרבת המקום. זאת בנוסף למפר סדר אשר נעצר מוקדם יותר.

המפגינים צעקו לשוטרות: ‘שיקצה, אנטישמים אוכלי אדם’.

לפי המשטרה, משעות הבוקר שוטרי מחוז ת”א מתמודדים עם עשרות מפגינים אשר מנסים לפרוץ למכון לרפואה משפטית, על מנת לחטוף את גופת הנער.

במהלך ההפגנה, המוחים חוסמים את הכבישים הצמודים למקום, תוך שהם נשכבים על הכביש בפני אוטובוסים ורכבים. הם השליכו גדרות המוצבים במקום.

שוטרי המחוז ממשיכים לפעול בקרבת המכון על מנת לאפשר תנועה בכבישים ולמנוע פריצה למכון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות