לאחר ששוטר ‘חטף’ אוטובוס עם מפגינים ועימותים: כרם שלום נחסם למשאיות סיוע

יום נוסף של שיבושים בהעברת הסיוע ההומניטרי לעזה: מאות מפגינים בכרם שלום חוסמים את שיירות האספקה • מוקדם יותר: שוטר עלה לאוטובוס, סירב לאפשר לנוסעים לרדת והוביל את הנוסעים לתחנת המשטרה בנתיבות • צו 9: המומים מהתנהלות המשטרה שמוכנה לעבור על החוק
חיים טוויל
כ"ז שבט התשפ"ד / 06.02.2024 12:46

מעבר כרם שלום נחסם בצהריים (שלישי) בידי מאות מפגינים לתנועות משאיות הסיוע והאספקה לחמאס –  לאחר עימותים שהיו במקום מוקדם יותר בין שוטרים למוחים, משום שהמשטרה ניסתה למנוע את הגעתם של חלק מהמפגינים למקום.

הבוקר עצרה המשטרה עשרות נוסעים שהיו על אוטובוס של פעילי ‘צו 9′ אשר עשה את דרכו לעבר מעבר כרם שלום. השוטרים עלו לאוטובוס ו’חטפו’ אותו לתחנת המשטרה בנתיבות, כאשר הם לא מאשרים ל-45 הנוסעים לרדת.

יו”ר צעדת האימהות סימה חסון אמרה: “מדובר בסתימת פיות. מעצר של הורים ללוחמים זה בושה ועוד כשהם בדרכם למחות כחוק על הכנסת הסיוע שרק מחזק את האויב. קוראת לשר לביטחון לאומי להתערב ולתת הוראה למשטרה לאפשר את קיום המחאה ולשחרר את העצורים”.

חסון, ששני בניה לוחמים בגולני וצנחנים, אמרה כי המשך הכנסת משאיות הסיוע לעזה רק מרחיק את הסיכוי להחזיר את החטופים.

בתנועת ‘צו 9’ תקפו: “לאחר שנים רבות בהם לא ראינו עצירת אוטובוסים של מפגינים, הבוקר אוטובוס שלם של מוחים שהגיעו מכל רחבי הארץ לחסום את שיירות האספקה של החמאס במעבר כרם שלום נחטף על ידי שוטר שעלה לאוטובוס, סירב לאפשר לנוסעים לרדת והוביל את הנוסעים בעל כורחם ובניגוד לחוק לתחנת המשטרה בנתיבות.

“אנחנו המומים מהתנהלות המשטרה שמוכנה לעבור על החוק ולמנוע את חופש התנועה וחופש ההפגנה של אזרחים במדינת בישראל וכל זה על מנת לאפשר הכנסה של סיוע לאיוב בזמן מלחמה”.

לאחר ההגעה לכרם שלום, מסרו מצו 9: “בנחישות רבה חברי תנועת צו 9 הגיעו בדרכים לא דרכים למעבר כרם שלום להשלמת המשימה החשובה – חסימת משאיות האספקה והסיוע לחמאס. על אף החסימות והפעולות הלא חוקית שמבוצעות כלפינו, מאות פעילים נוספים עושים את דרכם למעברים מכל רחבי הארץ לעצור את החמצן לארגון הטרור הרצחני שמחזיק בכפיר ביבס בן השנה ביחד עם עוד 135 חטופים”.

עוד ציינו בצו 9: “הפיסיפס הרחב שמורכב מכל חלקי העם חילונים ודתיים, תושבי העיר הקיבוץ והכפר, מימין ומשמאל שנמצאים איתנו כאן, מלמד על הדרישה והקונצנזוס האדיר נגד הפגיעה בחיילים ובחטופים. אף סיוע לא אמור לעבור עד שאחרון החטופים יחזור”.

גם הרב ליאו די שאשתו לוסי (לאה) ושני בנותיו מאיה ורינה הי”ד  נרצחו בפיגוע בפסח האחרון בבקעת הירדן הגיע הבוקר לפעילות תנועת צו 9 לחסום את שיירות המשאיות והאספקה לחמאס. בשבוע שעבר נעצר בנו יהודה במעבר כרם שלום  עם עוד כ-40 עצורים. “אני גאה בילד שלי, הוא עשה כל מה שהוא יכול בשביל החטופים ומשפחותיהם”,  אמר אחרי המעצר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות