משחקי התפתחות לפעוטות בני שנה

מה היתרונות של משחקי התפתחות לגיל שנה? אילו צעצועים מומלץ לרכוש לפעוטות בני שנה? • מה שלהורים כדאי לדעת
תוכן שיווקי
כ"ז שבט התשפ"ד / 06.02.2024 11:28

הילדים שלכם חוגגים את השנה הראשונה לחייהם, וההתרגשות בעיצומה. בזמן שחלף המתוקים שלכם הפכו מתינוקות קטנים וחסרי אונים לפעוטות עם דעות, הבעות, רצונות והם עצמאיים חלקית.

ככל שחולף הזמן הם הופכים לבטוחים יותר ויותר ומיום ליום השינויים הפיזיים שחלים בהם ניכרים לעין. אם אתם רוצים לעזור להם לפתח את היכולות המוטוריות והקוגניטיביות שלהם, לבנות ביטחון עצמי, להעשיר להם את עולם הדמיון והיצירתיות, כך תוכלו לעשות זאת.

מה היתרונות של משחקי התפתחות לגיל שנה?

צעצועי התפתחות נוצרו לשם מטרה מאוד מסוימת שהיא לקדם את יכולות הלמידה של הפעוטות. המשחקים השונים מסייעים בפיתוח מיומנויות שונות, פתרון בעיות שהם נתקלים בהן בעת המשחק, טיפוח הדמיון ועוד תוך כדי משחק. לפניכם כמה מהיתרונות של צעצועים אלו:

• צעצועי התפתחות מסייעים לפתח את יכולות החשיבה ובכך הלמידה הופכת למהנה הרבה יותר. הם מסייעים בשימור זיכרון, אוריינות, קואורדינציה, מיומנויות מוטוריות ומספרים. בעזרת הלמידה הזו גדלה מנת המשכל של הפעוטות כאשר הדבר נעשה באמצעות משחק המהווה בידור והנאה.

• פעוטות מפתחים מגוון של מיומנויות מוטוריות דרך המשחקים אשר תוכננו לשפר ולסייע בתיאום בין עין ליד. למשל, משחקי הרכבה שמסייעים במטרה זו.

• תינוקות נולדים עם הצורך בלמידה. מהרגע שהם מגיחים לאוויר העולם, הם בוחנים בקפידה את סביבתם, תוך ניסיונות להבין אותה. באמצעות המשחק ניתן לעודד אצלם יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה, כמו גם פיתוח הדמיון לשם יצירת או פתירת מצבים שונים שבהם הם נתקלים.

• הצעצועים השונים למעשה בודקים את האינטלקט של הפעוטות. דוגמה מצוינת לכך היא כשהם נוסעים על בימבה למשל ונתקלים במכשול, מה הם עושים? כיצד הם מתגברים על המכשול? האם הם ייסעו אחורנית? יזיזו את החפץ או יינטשו את הבימבה כיוון שהם לא מצליחים להתמודד עם הבעיה שנוצרה תוך כדי המשחק. הצעצועים השונים נועדו כדי ללמד את הפעוטות לחשוב על פתרונות שבאמצעותם תיפתר הבעיה שהם מצויים בה. כך מתפתחים גם היכולות להתמודד מול אתגרים שונים וגם פתרונות יצירתיים.

• משחקי התפתחות לא פעם נותנים מענה מצוין בהפגת מתח, חרדה ועצבנות אצל פעוטות. הם מסייעים בשיפור התחושה הטובה ומשמחים מאוד.

• יתרון נוסף הוא עידוד העצמאות שלהם. הם יכולים לבחור איזה משחק הם רוצים לשחק, להרכיב ולפרק אותו כפי רצונם ולהכיר את היכולות השונות שלהם תוך כדי המשחק. כמובן שחשוב ללמד אותם גם לאסוף לבד בתום המשחק.

אילו צעצועים מומלץ לרכוש לפעוטות בני שנה?

הורים אוהבים לרכוש צעצועים חדשים לילדיהם ולהתמוגג כאשר הם צופים בפעוטות משחקים במשחק בהנאה, חוקרים אותו ובעיקר שמחים מאוד על הצעצוע החדש שקיבלו. יחד עם זאת יש מגוון עצום של צעצועים לילדים ולא צריך לבחור מיד מכל הבר ליד. לפניכם מספר צעצועים מומלצים.

1. כדורים – הפעוטות הקטנים מהופנטים מכדורים בכל גודל וחומר. הכדורים אשר מתגלגלים ברחבי הבית מושכים את תשומת ליבם מאוד והם מתחילים לרוץ אחריהם ברחבי הבית, לזרוק אותם, לבעוט בהם, להקפיץ אותם ולהחזיק אותם ביד. הם מצוינים לפיתוח מוטוריקה גסה.

2. צעצועים מוזיקליים –פעוטות הם חובבי מוזיקה מושבעים ומגיבים מיד לכל פריט שמוציא איזשהו צליל. יש מגוון רחב של צעצועים מוזיקליים, תוכלו לבחור בצעצוע אחד או שניים שיאפשרו להם ליהנות מהצלילים שלהם.

3. בלוקים גדולים של עץ או חלקי לגו גדולים – כיוון שהמוטוריקה העדינה עוד לא מאוד מפותחת אצל תינוקות קשה להם לדייק את האחיזה כמו אצל ילדים גדולים יותר ולכן מומלץ לרכוש אבני משחק גדולות שלא יתקשו לאחוז בהם ולערום אותן למגדל או לחבר אותן האחת לשנייה. כך הם יוכלו ליצור צורות שונות ומגוונות, לבנות מגדלים וליהנות מהחוויה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות