מה הסיבה שראשי הרשויות מהעוטף ישנו על הספות בלשכת נתניהו

ראשי המועצות של העוטף הסתגרו וישנו במשרד ראש הממשלה במחאה על קיצוץ במענקים לתושבים - וגם דורשים אישור ביטחוני שניתן לחזור לעוטף • "לא נזוז מכאן עד שיגידו שבטוח לחזור הביתה, דורשים מסמך הבנות ביטחוני"
אריה ריבקינד
כ"ז שבט התשפ"ד / 06.02.2024 10:47

ראשי המועצות בעוטף עזה הסתגרו בשעות הלילה (שלישי) במשרד ראש הממשלה, בדרישה שבנימין נתניהו ייפגש איתם וידון עמם לעומק במתווה חזרת התושבים לבתיהם.

בהודעה מטעמם נכתב הבוקר: “אנחנו לא מוכנים לצאת מכאן, עד שראש הממשלה יגיד אמירה ברורה לתושבים שלנו שבטוח לחזור הביתה”.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, ראשי הרשויות עצרו אמש דיון בו דנו במתווה החזרה ודרשו להיפגש מיידית עם ראש הממשלה. בלשכת נתניהו הציעו להם להגיע היום אחר הצהריים לפגישה, אך הם סירבו והתבצרו מחוץ ללשכתו, שם העבירו שם את הלילה.

אמש, סוכם על מתווה לפיו כל תושבי העוטף הגרים במרחק של עד שבעה קילומטרים מהגבול, יוכלו להישאר במלונות עד 7 ביולי. זאת, בעקבות הלחץ שהפעילו ראשי הרשויות, שכעת דורשים בנוסף אמירה ברורה של שר הביטחון וראש הממשלה לפיה בטוח עבורם לשוב לביתם.

התושבים יוכלו להישאר במלונות בחמשת החודשים הקרובים, או לבחור בפינוי עצמי.

לטענת ראשי הרשויות בעוטף, למרות החלטה זו, במשרד האוצר החליטו לצמצם באופן משמעותי את המענקים הניתנים למפונים – והדבר אינו מקובל עליהם. “אנחנו מרגישים שמזלזלים בתושבים”, אמרו.

על פי המתווה החדש, תושבים שיבחרו בפינוי עצמי וישכרו דירה, לא יקבלו עוד מענק של 200 שקל למבוגר ו-100 שקלים לילד ליום, אלא רק את דמי השכירות. בנוסף, מי שיבחר לחזור לביתו, יקבל מענק הנמוך ב-75% מהמענק שקיבלו השבים עד כה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות