‘הרבנית’ שרי רוט טיגנה את ‘הרב’ שלא רוצה חיילים במודיעין עילית

ב'אזור מלחמה' בערוץ 13, בהגשת רביב דרוקר, שוחחו עם אברהם הכט, חבר מועצה במודיעין עילית, שדרש מראש העיר להוציא את החיילים מהעיר: "אברכים עומדים ומוחים, ואתה רואה שהתוצאה עשתה את שלה והם עזבו" • לרוע מזלו, חברת הפאנל שרי רוט, היא תושבת העיר • צפו
חרדים 10
כ"ו שבט התשפ"ד / 05.02.2024 21:48

רביב דרוקר: חבר מועצה בעיר מודיעין עילית, הרב אברהם הכט, כותב מכתב לראש העיר בו הוא מבקש להוציא את החיילים מהעיר. “יש יותר מדי חיילים שמסתובבים במדים ברחובות מודיעין עילית”. הרב אברהם הכט, תסביר לי איזו עוגמת נפש נגרמת לך מהסתובבות של חיילים בישוב.

הכט: זה לא סוד שעוד שלושה שבועות אמור להיות דיון בבג”צ על גיוס בני הישיבות. והם כותבים בכל הכתובים בעשר שנים האחרונות, גם בתשובת המדינה לבג”ץ וגם הצבא, שחייבים הסתגלות. אנחנו מבינים שכל ההכנסה של הצבא פה על רקע המלחמה לתוך העיר החרדית, להקים מחנה, ממש מחנה צבאי קטן, זה רק הסתגלות. לסגל את הציבור החרדי.

רביב דרוקר: הרב הכט, תהיה שניה איתי, טוב? אתה באמת מאמין שהצבא, בתקופה הזאת, שהוא נזקק לכל חייל, שם חיילים בעיר מודיעין עילית לא מכיוון שהוא צריך אותם כדי להגן על העיר, מפני חלילה חדירה של מחבלים, אלא הוא שם אותם רק כדי להרגיל את בני התורה החרדים למראה של חרדים במדים, כדי שהוא יוכל לגייס אותם ולנצח בעתירה לבג”ץ? אתה באמת מאמין בשטויות האלה??

הכט: אתה יודע כמה שכונות בירושלים יש על קו התפר, בשום מקום הצבא לא הקים מחנה צבאי. מה שהם עושים עכשיו, בגלל המחאות, שהם מפטרלים מחוץ לעיר, את זה יכלו לעשות ברגע הראשון. להקים מחנה צבאי בתוך עיר חרדית זה תקדים שלא היה אף פעם!

דרוקר: וזה מצליח להם? זאת אומרת הנערים החרדיים בגלל זה משתכנעים להתגייס לצבא?

הכט: הסתגלות זה דבר שהוא לאט-לאט, בגלל זה יש ציבור יראים, אברכים חזקים, שעומדים ומוחים, ואתה רואה שהתוצאה עשתה את שלה והם עזבו את העיר.

דרוקר: החיילים עזבו את העיר?

הכט: לא לגמרי עזבו, מפטרלים מחוץ לעיר, לא רואים נוכחות גדולה, אבל המחנה, כמו שאומרים, עוד נמצא בתוך העיר. בקצה של העיר ועל זה כתבתי מכתב לראש העיר שיזרז את היציאה.

דרוקר: זאת אומרת, הרב הכט, שאם חלילה חלילה יקרה פיגוע בתוך מודיעין עילית, יכנסו מחבלים ולא יהיו שם חיילים להרתיע ולהרחיק אותם, צריך להפנות אצבע מאשימה אליך…

הכט: חלילה. לא זה, שוב פעם, אנחנו לא נכנסים לנושא של הבטחון, נכנסנו לנושא של גיוס בני הישיבות, שזה לב ליבה של היהדות החרדית, לזה אנחנו מתנגדים, ולכל הסתגלות. נושא הבטחון, אם זה היה נושא בטחון, שוב פעם אמרתי, בכל ירושלים בשכונות מסביב לא רואים שם מחנה.

דרוקר: כן, את זה אמרת, חבל שנחזור על זה. אבל השבעה באוקטובר לא שינה אצלך כלום בשאלה של גיוס לצבא?

הכט: אני אגיד לך, אני מדבר הרבה עם הרב צבי פרידמן מבני ברק, אני שומע אותו הרבה,  את מרן הרב פרידמן מבני ברק, הוא אמר לי את המילים האלו: ‘גיוס בני הישיבות זה חיסול היהדות בארץ. לא יהיה שום דבר! גיוס בני הישיבות יתקל בצורה הכי, זאת אומרת זה יהיו הרוגים ברחובות, או שכל בתי הכלא יהיו מלאים בבחורי ישיבות ושם יישבו והישיבות יעברו לשם. גיוס בני הישיבות לא יהיה!

דרוקר: טוב, הבנתי, לא השתנה דבר. הרב הכט אני רוצה להודות לך על הראיון הזה. כן, שרי, ראיתי אותך נוחרת בבוז פה לידי.

שרי רוט: מה זה ‘בבוז’? קודם כל אני מניחה שאם קראת לו ‘הרב’ אז הוא הביא לך איזושהי תעודת רב.

דרוקר: אה, הוא לא רב? הוא רק מכונה כך?

שרי: הוא חבר מועצה, עד כמה שאני יודעת. איך הוא נהיה רב? גם אני רבנית.

דרוקר: נציג ‘הפלג הירושלמי’.

שרי: בדיוק! נציג ‘הפלג הירושלמי’ אז איך אתה שופט לפיו  מה קורה בציבור החרדי בכלל? יש להם שני מנדטים במודיעין עילית, לשבחו של ראש העיר במודיעין עילית ייאמר שהוא אדם חכם, לא רצה לריב איתם, אמר להם ‘כן, כן, כן, כן, כן, כן כן’, והחיילים יצאו ברגע שהצבא החליט שצריכים לצאת. לא בגללו ולא בגלל אף מפגין, ולא בגלל איזה קומץ מפגינים שהיה שם. הצבא החליט, משיקוליו שלו, שעכשיו ההתרעות שם הם קצת פחות, אז הזיז, עשה, אף אחד לא התחשב בהם.

דרוקר: וכשהוא מספר על האברכים שבאו ועשו…

נגה ניר נאמן: הוא הרגע אמר שעמדו שם ועומדים שם…

שרי: אז היו שם כמה מפגינים, אנשים לא מתייחסים לדבר הזה. ואני רוצה לספר לך עוד משהו. הם ‘פלג ירושלמי’, קומץ קיצונים שפעם הפגינו בצמתים, זה לא אנחנו, זה לא ‘דגל התורה’, זה לא ‘אגודת ישראל’ וזה לא ש”ס. זה פלג ירושלמי שאין לו אפילו נציג בכנסת, אז את לא מכירה את הנציגות שלהם.

אבל אני רוצה לומר לך, אני הייתי בשמחה משפחתית – שאתה אפילו נראה לי מכיר במה מדובר – ויש בן משפחה שלנו שהלך והתגייס לא מזמן. שאלתי אותו: תגיד לי, איך מתייחסים אליך פה בעיר, במודיעין עילית? הוא אמר לי, לא רק שמתייחסים אלי יפה, במאפייה נתנו לי אפילו עוגיות חינם. אני חושבת שזה אומר הכל, וגם עקבתי אחריו בשמחה, כולם התנהגו אליו מאד יפה.

דרוקר: שרי זה מאד מעודד.

ברוך קרא: לא, אני מציע הצעה לרב הכט…

נגה ניר נאמן: לחבר המועצה הכט…

קרא: יכול להיות שלא צריך לחבר בין נושא הבטחון לנושא הגיוס, ולכן אני מציע שהחיילים ששומרים שם יסתרעבו, יתחפשו לחרדים, וככה ישמרו…

שרי: לא, אין צורך, אני גרה שם, ואני יודעת על קבוצות של נשים שאספו לחיילים אוכל, ראיתי בקבוצות מודיעין עילית…

דרוקר: רק נגיד שמדובר צה”ל אמרו ש’מתחילת המלחמה פועלים ברחבי יהודה ושומרון גדודי הגנה מרחבית, כך גם במודיעין עילית. וצה”ל יפעל בהתאם כדי לספק הגנה מרחבית לתושבים.

שרי: וצר לנו לאכזב אותך, מר הכט…

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות