וול סטריט ג’ורנל: ‘יתכן שפספסתם, אבל ישראל מנצחת במלחמה בעזה’

מאמר מערכת של היומון יוצא נגד "הגישה התבוסתנית בתקשורת" • "אבדות חמאס מצטברות והולכות, והתמיכה במאמץ המלחמתי של ישראל נמשכת זמן רב יותר משציפה" • במאמר מותחים העורכים ביקורת על ממשל ביידן, שמייחל להפסקת הלוחמה
חרדים 10
כ"ו שבט התשפ"ד / 05.02.2024 18:56

מאמר המערכת של היומון ‘הוול סטריט ג’ורנל’ יוצא להגנת ישראל. “ייתכן שפספסתם זאת בתוך תבוסתנות התקשורת, אבל ישראל מנצחת במלחמה בעזה”, כתבו עורכי ה’ג’ורנל’. “אבדות חמאס מצטברות והולכות, והתמיכה במאמץ המלחמתי של ישראל נמשכת זמן רב יותר שמציפה”.

מחברי המאמר מציינים כי המלחמה אמנם רחוקה מסיום, אבל חאן יונס עומדת ליפול והכוחות במערב העיר מכותרים. ישראל מתקדמת בכל הכיוונים, לרבות מתחת לקרקע.

על פי המאמר ב’ג’ורנל’ – שצוטט על ידי דוד ברון ב’ישראל היום’ – המגבלות שהטיל ממשל ביידן והזהירות הישראלית האטו את הקצב, אך מזכירים כי הקרב על מוסול נגד דאעש, שגם הייתה מחופרת במנהרות, ארך תשעה חודשים. “ישראל זקוקה לזמן כדי להשיג ניצחון, ובחמאס בונים על מעצמות המערב שימנעו מצה”ל את הזמן”.

ב’ג’ורנל’ מזכירים כי תמיד המבצעים של ישראל ברצועת עזה הסתיימו מוקדם מדי. “המלחמה ב-2009 הובאה לסיום אחרי שלושה שבועות, זו של 2014 אחרי שישה. ‘אסטרטגיית CNN’ של שימוש במגינים אנושיים לצבירת סימפטיה תקשורתית עבדה פעם אחר פעם עבור חמאס”.

עם זאת, הפעם הסיפור שונה. “7 באוקטובר היה ברוטלי מדי. המלחמה מונה כבר 120 ימים, אך ארה”ב ואירופה מסרבות לקרוא להפסקת אש. לטענת ישראל, חיסלה או עצרה 20 אלף מתוך 30 אלף חמושי חמאס ופירקה 17 מתוך 24 גדודיו. האבדות מנעו מחמאס תמרונים ושיתקו את השיגורים, שפחתו ב-95% לעומת ימי המלחמה הראשונים”.

ביומון מזכירים כי ממשלת ישראל נמצאת תחת לחץ מבית כדי לשחרר את החטופים, ומאשימים את ממשל ביידן בניצול הלחץ הזה כדי לקדם לא רק את הבאת החטופים הביתה, אלא גם לכפות הפוגה ממושכת, מתוך תקווה שתהפוך להפסקת הלוחמה.

בג’ורנל מעריכים, כי ייתכן שזו הסיבה מדוע בחמאס מסרבים לקבל את ההצעה האמריקנית להפסקת האש ולשחרור החטופים, ודורשים תחת זאת ערובות להפסקת הלוחמה שישראל לא יכולה לספק.

“המשימה של ישראל ב-2024 היא לסיים את העבודה, אבל האם התמיכה האמריקנית תתמיד? ממשל ביידן ממשיך לספק מטרייה צבאית ודיפלומטית, שאותה יתקשה למשוך, שכן רוב גדול של האמריקנים תומכים בישראל ובמטרות מלחמתה. גם מנהיגי אירופה מיישרים קו ואף מדינת ערב לא פרשה מהסכמי אברהם. אפילו בית הדין של האו”ם בהאג נרתע מלהורות על הפסקת אש. ניצחון במלחמה לא יבטיח את השלום אחר כך, אבל הוא חיוני לביטחון ישראל ולסיכוי עבור הפלשתינים לחיים נורמליים בעזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות