אחרי בנק לאומי: בנק הדואר חסם את החשבון של דוד חי חסדאי

דוד חי חסדאי, שהממשל האמריקני הטיל עליו סנקציות בשל טענות ל'אלימות נגד ערבים', גילה בהפתעה: בנק הדואר עיקל את חשבונו האישי • בנק לאומי הקפיא את חשבונותיו של ינון לוי • בנק ישראל גיבה את החלטת הבנקים לפעול בהתאם לסנקציות
חרדים 10
כ"ו שבט התשפ"ד / 05.02.2024 13:36

בנק הדואר עיקל וסגר את חשבונו של דוד חי חסדאי, אחד מארבעת המתיישבים עליהם הטיל הממשל האמריקני סנקציות בטענה שנקטו ב’אלימות נגד ערבים’.

מדובר בחשבון משותף של חסדאי עם אשתו.

לדבריו, “העובדה שבנק ממשלתי מחליט לעקל חשבונות של מתיישבים בגלל לחץ של ארגוני שמאל קיצוני וממשל אמריקני עוין היא בלתי נתפסת, אך העובדה שהדבר מתרחש תחת כהונתה של ממשלת הימין רגע אחרי הטבח הגדול בתולדות המדינה היא חרפה לאומית”.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב: “הגבלת חשבונות בנק של מתיישבים ללא הסבר ודין, זו חציית קו אדום שאסור לאפשר. מנכ”לי הבנקים נגררים אחרי אמירות של גורמים חיצוניים ומיישמים אותם בפועל, אני קורא לגורמים האחראים בישראל לפעול במיידית להחזרת חשבונות הבנק של המתיישבים שנסגרו. אנחנו מאוד מכבדים ומעריכים את בני בריתנו בעולם, אבל אסור לנו לתת לאף אחד אחר לנהל את מדינת ישראל”.

בנק ישראל גיבה היום את ההחלטה של הבנקים לפעול בהתאם לסנקציות שהטילה ארה”ב על הארבעה – ולהקפיא את חשבונות הבנק שלהם.

ינון לוי, אחד הישראלים שארה”ב הטילה עליהם סנקציות בטענה שלקח חלק באלימות קיצונית של מתנחלים נגד פלסטינים וחשבון הבנק שלו הוקפא, התראיין הבוקר לתוכנית ‘קלמן ליברמן’, וטען כי האישומים נגדו הן “קשקוש וקמפיין של שמאלנים ואנרכיסטים”.

. נכון לעכשיו, בנק לאומי חסם לחלוטין את שני חשבונותיו של ינון לוי. בנק הדואר חסם לחלוטין את חשבונו של דוד חי חסדאי, ובנק הפועלים אסר על שני הישראלים הנוספים ברשימה לבצע עסקאות באשראי בחו”ל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות