קיים את ההבטחה: נשיא ארגנטינה ינחת מחר בארץ – ומיד יגיע לכותל

חאבייר מיליי, אוהד ישראל מובהק, מגיע לארץ עם הרב שלו - שמיועד להתמנות לשגריר בישראל • בכך הוא מממש את הבטחת הבחירות שלו לבקר בישראל בטיסתו הראשונה לחו", ומתכנן להגיע גם לעוטף 
חרדים 10
כ"ו שבט התשפ"ד / 05.02.2024 13:21

חאבייר מיליי, נשיא ארגנטינה החדש הידוע בקרבתו ליהדות, ינחת מחר (שלישי) בישראל יחד עם הרב האישי והמורה שלו ללימודי יהדות – הרב שמעון אקסל ואחניש, שמיועד לכהן כשגריר ארגנטינה בישראל.

זו הפעם הראשונה שבה מיליי, אוהד ישראל מובהק, שהצהיר שבכוונתו להעביר את השגרירות לירושלים, טס לחו”ל כנשיא ארגנטינה. בקמפיין הבחירות שלו הבטיח הנשיא כי הטיסה הראשונה שלו בתפקיד תהיה לישראל – והוא אכן מיישם כעת את ההבטחה.

לפי דיווח של איתמר אייכנר ב-ynet, מיליי הודיע כי יפתח את ביקורו בכותל המערבי, ושם גם יחתום את ביקורו ביום שישי.

במהלך הביקור ייפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש הממשלה בנימין נתניהו. כמו כן, הוא מתכנן להיפגש עם משפחות חטופים ולבקר בעוטף עזה.

מיליי בן ה-53, כלכלן במקצועו, זכה לפרסום כאיש טלוויזיה המרבה להטיח ביקורת  במה שהוא מציג כממסד הפוליטי המסורתי. הוא ניצל את הפופולריות שלו כדי להיבחר לקונגרס ואז, באוקטובר, לנשיא. הוא הוגדר כ”דונלד טראמפ של ארגנטינה”: מועמד אאוטסיידר וחסר ניסיון פוליטי, שעלה לתהילה בעקבות תחושת מיאוס של הציבור מהמערכת הפוליטית המסורתית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות