בגלל ריאיון: משרד החוץ הרוסי זימן את השגרירה הישראלית לשיחה

משרד החוץ הרוסי טען כי הזימון של השגרירה הטרייה סימונה הלפרין הוא בשל "התבטאויות לא ראויות" • הלפרין התראיינה לעיתון האליטה העסקית הרוסית - ותקפה: "העמדה הרוסית מדאיגה ומאכזבת אותי"
חרדים 10
כ"ו שבט התשפ"ד / 05.02.2024 12:04

סוכנות הידיעות הרוסית טאס דיווחה היום (שני) כי משרד החוץ הרוסי במוסקבה יזמן את שגרירת ישראל סימונה הלפרין,  לשיחה בשל “התבטאויות לא ראויות”, בעקבות ריאיון שהעניקה לעיתון ‘קומרסנט’.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בהודעת משרד החוץ הרוסי נאמר: “בשל התבטאויות פומביות שלא ניתן לקבלן – המעוותות את מדיניות החוץ של רוסיה ואת העובדות ההיסטוריות, הלפרין תזומן למשרד החוץ”. גורם במשרד החוץ של רוסיה אמר לטאס: “זוהי התחלה לא מוצלחת של שליחות דיפלומטית שאמורה להיות מוכוונת לפיתוח יחסי שתי המדינות ולאינטרסים של שני העמים”.

סימונה הלפרין, שנכנסה לתפקידה רק לפני שבועות ספורים לאחר שהחליפה בתפקיד את השגריר אלכס בן צבי, התראיינה אמש לעיתון האליטה העסקית הרוסית והביעה את אכזבתה מעמדתה הרשמית של רוסיה בנוגע למזרח התיכון ולמלחמה בעזה.

“אני חושבת שההנהגה הרוסית לא לגמרי מבינה שמאז 7 באוקטובר אנו נמצאים במציאות חדשה ונוראה. חמאס בתמיכת איראן ביצע מתקפה בלתי אנושית. עבר זמן מה לפני שרוסיה גינתה באופן פומבי את המתקפה, כינתה אותה ‘מעשה טרור’ והזכירה את חמאס”.

היא הדגישה: “העמדה הרוסית מדאיגה ומאכזבת אותי – המדינה שלכם מאבדת את האהדה של הישראלים ובהם גם דוברי רוסית. העמדה הרוסית באו”ם לחלוטין לא מקובלת על ישראל – אבל אני מאמינה בדיאלוג.

“יש לכם רשימה של ארגוני טרור שפעילותם ברוסיה אסורה. חמאס הוא השלוחה הפלסטינית של האחים המוסלמים – למה הוא לא ברשימה?”

על השאלה לגבי עמדת ישראל על מלחמת רוסיה-אוקראינה –  השיבה השגרירה: “עמדתנו ידועה. ישראל תומכת בשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה. אנחנו מעניקים לאוקראינה סיוע הומניטרי ופתחנו שם בית חולים. זו עמדה שלא השתנתה מאז תחילת הלחימה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות