מפקד צלפים: מחבל לבש ציצית, זיהינו מהר שזה לא חטוף – וחיסלנו

רס"ן יאיר, מפקד צוות צלפים שיצא מצפון הרצועה, לאיילה חסון: "יצאנו מלחימה כבר לפני חודש, אבל מפקד החטיבה אמר שגדוד בצפון הרצועה צריך תגבור. הלוחמים שלי קפצו כולם"
חרדים 10
כ"ו שבט התשפ"ד / 05.02.2024 11:38

רס”ן יאיר, מפקד צוות צלפים שיצא מצפון הרצועה לאחר שלחם בה בפעם השנייה, מסביר בראיון לאיילה חסון ב’כאן חדשות’ – מדוע הוא ולוחמיו חזרו לעזה, אחרי שכבר סיימו את תפקידם.

“אני מ”פ מסייעת והחטיבה שלנו יצאה לפני כמעט חודש, אבל קיבלתי טלפון ממפקד החטיבה ואמר לי שאחד הגדודים בצפון הרצועה צריך תגבור צלפים. הוא נקב במספר גדוד שבמקרה אח שלי משרת בו, אז אי אפשר היה לסרב. פניתי ללוחמים שלי בפלוגה, שקפצו מיד לעזור. חלק אפילו כעסו עלי למה לא קראתי להם.

“ארגנו את הכוח ונכנסנו לסייע בצפון הרצועה בפעולות מאוד משמעותיות”, סיפר יאיר .

הוא תיאר כיצד פועלים המחבלים: “צורת העבודה שלהם הייתה מאוד מאוד פשוטה. הם מסתובבים על אזרחי, מחפשים את כוחותינו בלי נשק, וברגע שהם מזהים הולכים לקחת נשק מאחד הבתים ומתקרבים אלינו. בסיוע תצפיות וכוחות אוויריים ידענו להוריד אותם בצורה מהירה”.

רס”ן יאיר סיפר על אחד האירועים שהוא זוכר ממהלך הלחימה: “הגדוד שלנו היה בבית חאנון בתחילת הלחימה. באחת ההיתקלויות נתקלנו בשישה מחבלים וחיסלנו את כולם. אחד מהם היה עם ציצית – ממש כזו של חיילים. לרגע חששנו שאולי מדובר בחטוף. זיהינו במהירות שמדובר במחבל. במצב לחימה אתה עושה מאמץ וסומך על החייל שידע לעשות את השיקול לפני שהוא לוחץ על ההדק ויפעל מספיק מהר כדי לא לפספס את המחבל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות